Gå til innhold

Ferdig bachelor, og spørsmål om dokumentasjon til arbeidsgiver...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har allerede fått jobb, men arbeidsgiver venter på å få papirer på at bachelorgraden min er orden. Sensuren faller 15. juni. Vil det da stå noe på studweb som bare kan printes ut og leveres til arbeidsgiver?

Må man bestille noen form for "bevis" som kommer i posten, eller hva skjer egentlig når man er ferdig som student, kommer nødvendige dokumenter i posten?

Kunne sikkert funnet ut av dette ved å lese universitetets sider nøye, men jeg finner ikke noe info, og er litt utålmodig, så jeg håper noen her vet:)

Skrevet

Jeg måtte kontakte skolen og be om å få tilsendt vitnemål. Det tok litt tid før de kom i posten. Skal jo underskrives av flere personer. Karakterene ligger jo på studweb men vet ikke om de kan skrives ut og om de gjelder som dokumentasjon. En karakterutskrift kan du få med engang resultatene foreligger.

Skrevet

Ok, tusen takk for svar. Da får jeg levere en utskrift så snart siste sensur har falt, og si ifra at gyldig dokumentasjon kommer etter hvert.

Så rart at det ikke sendes automatisk da, alle trenger jo originale papirer på utdannelsen sin når de skal begynne å søke jobb...

Skrevet

Når det gjelder en bachelorgrad, fikk jeg tilsendt vitnemål (diplom) rekommandert i posten fra UiS.

Ellers kan det forhåndsbestilles karakterutskrift på Studweb.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...