Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi på snart 4 mnd er ikke alltid like lett å ha med å gjøre.. Og det begynner i grunn å slite meg ut. Vet at alle små barn trasser osv, men jeg kan ikke gå ut lengre uten å grue meg..

Drar jeg på et kjøpesenter og jeg legger henne ned i vogna hylskriker hun, SKAL bæres uansett. Skal jeg på butikken eller andre steder tør jeg ikke ta henne med, for jeg får ikke ordnet det jeg skal fordi det ender bare med at jeg reiser igjen fordi hun skriker...

Er det fler som har små babyer med samme oppførsel??

Kan jeg få det til å snu om, eller?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyer kan ikke bli bortskjemte på nærhet og omtanke, nei. Hun er ikke bortskjemt, hun har behov hun forsøker på den eneste måten hun kan å få oppfyllt. Hun trenger å være nær deg, så da gråter hun. Kjøp deg et ordentlig bæretøy så slipper du å ha med vogna på kjøpesenter.

Skrevet

Tror egentlig ikke det er snakk om at de er bortskjemt :) Jeg hadde det mye på samme måten med gutten vår, og det eneste jeg kan si, er at det blir bedre etter hvert, det har blitt det her i hvert fall :) Jeg prøvde å ta ham med på et kjøpesenter en gang, og prøvde det ikke igjen! Han hyyylte, til og med da jeg bar ham. Og har ikke tall på alle gangene jeg snudde i døra på butikken, pga skrikinga hans... Endte med at jeg gjorde alle slike ting alene uten ham, når pappan kunne passe ham. Grudde meg til å ta ham med steder, og jeg var såå misunnelig på alle som ruslet rundt med de sovende/rolige babyene sine i vogna... :(

Men nå er det ganske annerledes, (han er nå litt over 5 mnd), og han er veldig glad i å være med på ting :) Men, vi kan vanligvis ikke legge ham ned i vogna, men f.eks ha ham i bilstolen, som vi kan feste på understellet til vogna. (Eller bæresele fremovervendt liker han også godt) Da sitter han der og er kjempeblid, og elsker å følge med på alt som foregår rundt ham. Snart bytter vi til sportsvogndelen tror jeg.

Så det kan jo hende hun er litt som vår gutt, bare nysgjerrig og vil heller få med seg alt, i stedet for å ligge nedi vogna? Er kanskje verdt et forsøk for deg å prøve, så kanskje du får en helt ny opplevelse av å dra steder med henne :)

Skrevet

Tror den unge dame bare er sosial og nyskjerrig på hva som foregår! Dattra mi har vært mye på samme måten- skaff deg en bæresele og ta med jenta di på butikken! Tror ikke hun er bortskjemt, nei.

Skrevet

Sier som de andre at nei, hun er ikke bortskjemt, men syns vel det er kjedelig å ligge i vogn. Jeg har startet med sportsvogn til min gutt på 4 mnd - da kan han se og koser seg. Ellers bærer jeg ham på arma eller i et bæresjal :) Min gutt vil være med å se og er vi på besøk, skal han sitte/stå/håpe i fanget, ikke ligge alene i en krok.

Forsøk å ta henne litt mer med opp å se og så blir hun kanskje fornøyd av inntrykk til sist og så vil ligge litt når hun trenger å sove. lykke til

Skrevet

Sånn er gutten min på fire måneder også. Skal helst ha med seg alt som skjer. Vil helst sette han opp i vogna (emmaljunga med ryggstøtte i baggen), men HS mente jeg skulle vente til han setter seg opp selv (han kommer bare halvveis opp hvis han ikke kan dra seg opp etter noe). Ser det er andre som har begynt tidlig, setter deres barn seg opp selv?

Skrevet

nei, min sitter ikke selv, men har sportsvogn med regulerbar rygg så han ligger mer enn han sitter. Blir som sittestillingen i bil-/vippestol cirka.

Ble en ny hverdag etter jeg begynte med sportsvogn. Det er jo ikke snakk om at han sitter sann så lenge, kanskje max 30 min. Og når han sover, legger jeg han flatt.

Skrevet

Høres ut som ei sosial og ativ lita frøken. Mine barn er også sånn, særlig eldstemann mente at vogn KUN var for soving, ingenting annet.

Kjøp/lån deg noe bæretøy så hun får følge med på hva som skjer når dere er ute, så skal du se det blir en trivelig tur for dere begge.

.... og kanskje løser det seg når dere bytter til sportsvogn og hun kan sitte oppe og følge med på det som skjer fra vogna. Det hjalp ihvertfall for oss.

Skrevet

Godt å høre at dattera mi ikke er den eneste:-) jeg tror også at hun vil opp og se seg rundt. Men fikk høre her om dagen at vi hadde skjemt henne bort med å bære henne istedet for å bare la henne ligge å skrike.. Men jeg går ikke rundt på et kjøpesenter med en hylende liten baby i vogna.. Folk ville snudd seg da, ja.. Hehe.

Skrevet

Vi begynnte også med sportsvogn da knøtten her ble 4 måneder, da fikk han sitte litt når vi var ute. Når jeg brukte baggen ble det bare hyling.

Han kunne ikke sitte av seg selv på den tiden, men det gikk ikke mer enn en måneds tid før han dro seg opp i sittende når han var i vognen. Måtte bare holde seg fast da balansen var lik 0 :)

Skrevet

Slik var det her og rundt 4 mnd. Løsningen for vår del ble bæresele evt bilstolen satt på vognunderstellet, som jeg ser flere andre her har kommentert. Fungerete kjempebra, da fikk han sett mye og koste seg. Jeg har en manduca og det var ikke noe problem at han kun kan bæres inn mot meg, ser godt og fikk nærhet.

Nå er gutten min 7 mnd og vi bruker sportsdelen, det mye bedre når vi er ute på tur, han får en leke og setter han opp på det nederste hakket (han sitter ikke selv enda) slik at han ser meg og litt til. Lykke til i hvert fall, det bedrer seg snart!

Skrevet

Snuppa vår, skreik også i vogna, ikke bare på kjøpesenter men på alle turer (såfremst hun ikke sov). Tenkte selv hun ville se og kjedet seg i dypvogna. Spurte helsesøster om det var for tidlig å bruke sportsdelen. Snuppa var da 3 mnd (ganske stor 62 cm/ 7 kg). Helsesøster foreslo å brette sammen dyna og legge den bak ryggen hennes slik at hun kunne se. Ellers mente hun vi godt kunne bytte til sportsdel og at hun kunne ligge i ca 30% helling. Snuppa er mye mer fornøyd på trilleturer nå og jeg kan faktisk ikke huske at hun har grått etter at vi byttet til sporstdel da hun var 3,5 mnd.

Skrevet

Akkurat sånn var mi også, men da var hun 3 måneder. Og sjalet funket ikke fordi hun ble så varm og så ville hun ikke være vendt mot meg, hun ville se verden hun hehe. Så tilslutt byttet vi til sportsdelen, da var hun 3,5 måneder, og vi alle fikk et nytt liv. Hun elsker vognen sin og vi fikk handlet, ja til og med drikke kaffi på kafe hehe. Så jeg ville ha byttet ja. Vi hadde kke 30%, snuppa fikk sitte rett opp hun. Gikk helt fint det.

Skrevet

Ikke noe rart med Snuppa di nei :) Hos oss var det også total vognnekt ved 4 måneders alder. Hun vil jo opp og se, det er bare du som ikke skjønner det. Hun kjeder seg ihjel når det er masse som skjer. Kan hende at hun blir litt redd også og vil være nær deg. Husk at de er mere bevisste og ser bedre nå. Barn er ikke små manipulerende vesener som er ute å ta deg, men de er mennesker med følelser og diverse behov. Du hadde ikke satt pris på at dine venner og kjære forlater deg når du har problemer... Gråter de så er det noe som de vil fortelle. Trassalder'n er noe annet men det kommer senere. MYE senere :)

Vi brukte ikke vogn før hun ble 6 måneder og da byttet vi til sportsdel. Enten bytter du til sportsdelen eller kjøper du et bæretøy (ergo selges hos barnas hus feks, bruk ergonomisk riktig det er bedre for deg, da barnet føles lett, og bedre for barnet også) så blir problemet ditt mest sannsynligvis løst. Lykke til de rolige shoppeturene :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...