Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Jeg er for tiden sykemeldt da jeg sliter med bekkenet etter sist fødsel for 14 mnd siden. Trenger hjelp til rydding og gulvvask ca 4 timer pr uke. Hva skal jeg betale for dette syns dere? Problemet for meg er det å bøye meg å plukke opp ting fra gulvet, å støvsuge og å vaske gulv. Min mann jobber lange dager,og har lang reisevei,så han må få slippe syns jeg. Har tre barn. Eller har man krav på noe hjelp ang dette??
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 du har nok ikke noe krav til hjelp nei,men du burde utnytte hjelp fra familie og venner under denne perioden.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Nei, du har ikke noe krav på dette så lenge du har en frisk mann. Vaskehjelp koster rundt 100-150 kr timen om du leier privat.
Hildemor fra vest Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Ville tatt kontakt med kommunen jeg. Du har rett på husmorvikar eller annen hjelp når du ikke klarer deg selv. At du ikke har krav på noe siden du har en frisk mann er ikke sant. Nå har jo jeg et handikap og får hjelp fast en dag i uken, 2 timer. Betaler 700 kr mnd (avhengig av inntekt) Min mann er et arbeidsjern uten like som er 100% frisk;.-)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 Det skal mye til for å få hjemmehjelp - husmorvikar finnes ikke i de fleste kommuner.. Når gamle i f.eks stavanger bare får 1 time hver 14. dag så tror jeg ikke HI skal regne med så veldig mye offentlig hjelp.. Men, det er jo bare å undersøke det, men som sagt - jeg har mine sterke tvil om at hun får noe....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå