Lykkeliten_85 Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Hei! Jeg lurer på om noen har erfaringer med barnehager i Mandal? Hvilke kan anbefales og hvilke er absolutt no-go? Skal flytte dit i løpet av sommeren, så trenger plutselig litt hjelp
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Det er ikke full barnehagedekning i Mandal, eller det vil si at du bør være glad du får plass og ta det du kan få. Når det er sagt så er barnehagene i Mandal kjent for å være svært gode.Det er mange nye barnehager også. Hvor skal du bo i Mandal? Du kan logge inn på mandal kommune og se oversikt over alle barnehagene. Det er mange ulike konsept. Ønsker du liten eller stor barnehage, mye ute, stort uteområde, mye turer osv. Noen vil ha mange mannlige annsatte, andre ikke. Religiøs? Ny barnehage? Finn ut hva som er viktig for deg.
Lykkeliten_85 Skrevet 27. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 27. mai 2010 Takk for svar og tips! Får nok ikke plass i bhg denne høsten her, de er jo i gang med 3. opptaksrunde. Så da blir det nok å gå hjemme med han frem til jul, for uten referanser tør jeg nesten ikke satse på dagmamma... Vi vet faktisk ikke hvor vi skal bo ennå, har ikke kjøpt hus ennå. Flytter dit i løpet av august, så håper å få kjøpt hus nå snart. Tenker oss nedover til uka for å se på de som er aktuelle. Vet også at det er mange ulike barnehager og at jeg må finne ut hva som er viktig for meg, tenkte bare å høre om det var noen som anbefalte noen fremfor andre. Og jeg har fått litt forskjellige tilbakemeldinger. Men som sagt; takk for svar og tips
Anonym bruker Skrevet 27. mai 2010 #4 Skrevet 27. mai 2010 Spennende. Mandal er en flott by. 3. opptaksrunde er i morra faktisk. Det er mange som ikke har fått plass som ikke oppfyller de vanlige kravene (fylt 1 år, søkt innen fristen osv). Alle som oppfyller kravene har nå fått plass. Hvordan det er med restplasser vet jeg ikke. Av erfaring fra tidligere år så får de aller fleste plass om du står på liste i løpet av året og er fleksibel med taknke på antall dager og hvilken barnehage. Jeg vil anbefale deg å gå litt i åpen barnehage om du skal være hjemme med barnet ditt. De holder til på postgården midt i gågata i Mandal. I vår har det vært mandager og torsdager. De aller fleste barna over 1 år går vanligvis i barnehage noen dager i uka og du får mulighet til å spørre foreldrene litt om barnehagen de går i. Uansett hvilken bhg du velger tror jeg du vil bli fornøyd. Når det gjelder dagmamma så finnes det flere i byen. Jeg vet ikke hvem som er ledige osv men flere har godt rykte og har holdt på lenge. Det er også mange spesielle dagmammaer så kan være lurt å be om referanse. Det er ikke overflod av dagmammaer.
Lykkeliten_85 Skrevet 30. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2010 Tusen takk for ennå flere tips! Det virker som om du bor i Mandal selv, eller i hvertfall er derfra, stemmer det? Tenkte å benytte oss av åpen barnehage ja, en gutt på 1år trenger vel ofte mer stimuli enn hva mamman hans klarer å gi, og som du sier er nok det en bra mulighet for å snakke med andre foreldre om hvilke bhg som er "bedre" enn andre, evt om dagmamma-erfaringer. Jeg er veldig fleksibel med dager og hvilken bhg, så får krysse fingrene for at vi får noe i løpet av høsten. Hvis ikke får vi vel i januar regner jeg med. Skal nedover på visninger til uka, så får vi se hvor i byen vi ender opp hen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå