Gå til innhold

Føler meg som en byrdefor mine kollegaer for tiden..

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber i en hektisk og til tider ekstremt stresset jobb, hvor jeg har siden begynnelsen av februar vært sykemeldt pga stress. Kom tilbake i halv stilling i slutten av mars og er fortsatt 50% sykemeldt. Er nå 10 uker på vei med førstemann, og kjenner at jeg ikke orker noenting, etter en endt arbeidsdag må jeg hjem og sove før jeg evt kan lage middag eller gå tur med hunden. Fra jeg kom tilbake på jobb i mars har jeg følt meg ganske nytteløs i forbindelse med arbeid, siden jeg går halv dag og ikke kan hjelpe mine likeverdige kolleagaer slik jeg kunne før. Nå har dette blitt ennå verre, jeg føler meg rett og slett som en byrde for de andre. Har vært inne på tanken på å høre med legen om han kan sykemelde meg lenger, men kjenner at det føles som et stort nederlag, selv om jeg snart gir opp i nåværende situasjon. I går satt jeg etter jobb og gråt i 45 min før jeg kunne gå hjem og var inne på tanken på å si opp. Jeg trenger litt tilbakemelding, for jeg føler meg fullstendig lost og rådvill her jeg sitter.

Fortsetter under...

Hvis du er så sliten som det høres ut som du er, ville jeg bedt legen om en fulltids sykemelding! Det er ingen som tjener på at du hangler deg gjennom dagene, aller minst du og babyen i magen! Hvis du føler at dine kolleger ikke skjønner at du må ta det litt med ro en periode, så må du prøve å tenke at det ikke er ditt problem. Det er faktisk sånn at mennesker kan bli syke, enten av den ene eller den andre grunnen, og det må de bare akseptere! Lykke til!! Håper du finner ut av det :o)

• 1 måned senere...

Jeg vet akkurat hvordan du føler det. Desverre har jeg ingen svar ennå, men kan dele mine egne følelser.

Er og i uke 10 (med førstemann) nå og er konstant trøtt og ganske svimmel.

Jeg var en liten tur ute å gikk i byen i går, men trodde jeg skulle svime av etter bare 20 minutter. Jeg har hatt selvmelding på jobben som man kan den første uken, men det går ut i morgen.

Jeg jobber på en kundeserviceavdeling med høyt stressnivå der man har en mailboks med 400 mail som skal svares på, telefoner som skal tas og i blant sure og forbanna kunder som bare trenger noen å klage til. Som jeg kjenner meg nå har jeg ikke det minste lyst å gå tilbake til jobben, samtidig som jeg føler det urettferdig overfor mine kollegaer som får mer å gjøre når en av oss er borte...

Jeg vil nok tro att det vil hjelpe å prate med legen. Selv skal jeg gjøre dette i morgen, for å høre hva de mener eller vil råde meg til.

Si fra hva du kommer fram til :-) send meg en PM om du vil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...