Gå til innhold

Ferie med 8 uker igjen til termin.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har endelig fått bekreftet når samboer har ferie. Den uka vi har barnefri (bonusbarn) i sommerferien hadde vi tenkt å reise å være litt kjærester. Har vel helst tenkt på en weekendtur til Praha, Riga eller lignende. Da vil det være 8 uker igjen til termin. Er det forsvarlig?

Jeg er vant til å reise til utlandet hvert år, men verken i fjor eller i år har det blitt noe utenlandsreise og slik som situasjonen er økonomisk akkurat nå så har vi verken råd eller tid akkurat tidligere i sommer. Noen som har noe erfaringer med å reise bort så sent i svangerskapet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet faktisk ikke,men vet det er en grense for når de ikke vil ha deg med på flyet,men jeg vet dessverre ikke den grensen..

Skrevet

Det der hadde aldri jeg villet gjort nei..

Skrevet

Er det første barnet dit? Jeg tenkte litt mer som deg med første, nå venter jeg tredje og jeg hadde reist!

Skrevet

Det er mitt første barn ja.. :-) Jeg er ikke den som er så bekymret og holder meg forholdsvis rolig til hele situasjonen. Som min mor sa så har heller ikke hun villet dra så sent, dessuten her helsevesenet i disse landene noe annerledes enn her hjemme i Norge. Men om det ikke er helt forsvarlig så har jeg utrolig behov for å komme meg bort en tur i sommerferien. Da er jeg liksom litt rådløs..

Skrevet

Det er snakk om en 4 dagers-tur forresten. En langweekend:)

Skrevet

Snakk med jordmoren din du, hun kjenner deg og ditt svangerskap best. Greit å spørre foreldre også, men de er ofte litt av den gamle skolen! De lå ei uke på sykehus etter normal fødsel også :) Du har ikke noen venninner som kjenner deg etc da?

Jeg vet bare at jeg hadde reist, men så har den første ungen min vært noen uker i Thailand i magen, nr 2 noen uker i Spania, nr 3 noen uker i Hellas osv også... Dette pluss noen turer til London og Sverige (weekend), alt har gått fin fint. I sommer reiser vi på ferie til Kristiansand og Danmark, da er den yngste 4 uker ca... Får man endel barn kan man ikke ta like mye hensyn til alle om du forstår. Jeg har fått tre på under fire år...

Skrevet

Jeg fløy hjem fra USA da jeg hadde 7 uker igjen til termin. Var en av de lettere flyreisene for min del. Hadde til og med tenkt å reise på cruise i karibien uken før vi tok den flyturen, men det var ikke lov når jeg var lengre enn 26 uker :o(

Så hvis formen var bra hadde jeg lett dratt på en langweekend da det var 8 uker igjen til termin.

Ang å få lov til å fly så har de fleste flyselskapene regelen at det er greit når det er lengre enn en mnd til termin.

Skrevet

Jeg ville ikke tatt sjansen på flytur så sent i svangerskapet. Hvis du er bittelitt plaget av vann i kroppen hjemme blir det MYE verre på flyet.

I tillegg har du sjansen for at noe skal skje mens dere er der, og du må forholde deg til et helsevesen som du ikke kjenner, som ikke kan lese helsekortet ditt, og hvor kommunikasjonen blir dårlig osv...

Kan dere ikke ta inn på et spa-hotell et par timer hjemmefra ( i Norge altså ) nyte hverandre, bli bortskjemt med gode massasjer og behandlinger, god mat, kanskje noen spennende utflukter i området og masse kjærestetid?

Skrevet

De fleste flyselskaper opererer vel med at en ikke får fly mindre enn fire uker før termin.

Jeg hadde helt klart dratt om formen var fin. De har bra sykehus i disse landene også, regner med du har helseforsikring og kan betale for deg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...