vekten:) Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Jeg får helt angst av ordet.Nabo gutten har lus i barnehagen.Mens sønnen min lekte med han i går(etter 15 min lek) sier faren plutselig at han kanskje har blitt smittet i barnehagen.Burde ikke han sagt det FØR de begynte å leke sammen sånn at vi ikke ble smittet også??Merker at jeg blir så irritert!Vi trenger jo ikke få det hvis vi blir informert om det.Vi har en nyfødt baby i huset også!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Jeg hadde aldri tatt mine barn ut av lek bare fordi lekekompisen deres hadde lus. Det er ikke slik at om man har lus så bør man holde barnet inne i isolat. Selvfølgelig vil ingen ha lus, men man trenger da ikke få helt angst heller. Jeg har jobbet i barnehage, og lus smitter ikke lett slik alle tror. Det hendte at et barn fikk lus, og vi fortalte foreldre som hadde barneklær i nærheten av dette barnets knagg om å legge klærne i fryseren. Men vi opplevde aldri at det smittet heller. Hva skal du gjøre når han begynner i bhg og skole og du får lapp hjem om at det er funnet lus? Skal du holde ham hjemme? Og hva om ditt barn fikk lus, og andre foreldre ikke lot barna leke med ham? Man blir kvitt lus altså
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå