Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Har en jente på 3 år og en gutt på 1,5 år. Bør vi satse på å få nr3 like tett så de får mye glede av hverandre eller bør vi vente enda et år før vi prøver? Noen erfaringer?
Fomle84 Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Ingen erfaring.. men vi har ei jente som nettopp ble 4 og så har vi ei på1,5. Planen er å starte med nr.3 på sen høsten, slik at d blir rundt om 3 år mellom de minste, blir da likt som meg om mine søsken. Vil ikke ha dem for tett, men heller ikke for spredt.
vaffeljernet <3 Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Hei! Har egentlig ingen erfaringer å dele med deg. Tror ikke det finnes noe fasitsvar akkuart. Men jeg har 2 barn på 1,5 år og 5,5 mnd og kjenner at det begynner å krible i kroppen etter å få en til. Men vi vil vente litt. Vil gjerne at nestemann også skal blir tett, men tenker prøve når minstemann er 1 år, slik at det kanksje blir ca 2 år mellom de minste. Jeg tenkte at hvis det blir alt for stor alderforskjell mellom de to første som er veldig tette og så tredjemann så vil det kasnkje bli litt rart. de to første ser ut till å bli veldig tette både i alder og som lekekammerater. vil ikke at tredjemann skal føle seg utafor. nei, vet ikke jeg. veldig individuelt hva som passer for den enkelte familie.
Solunger aug-07 og april-09 Skrevet 28. mai 2010 #4 Skrevet 28. mai 2010 Vi valgte å få to tette med under 20mnd imellom dem. Det er ganske travelt og vi ønsker ikke noen fler barn nå. Vet ikke om vi vil ha nr.3, men i såfall skal vi bestemme oss før begge gutta har begynt på skolen. Vil ikke ha altfor stor avstand på søskenflokken, samtidig tror jeg at vi som familie har godt av en pause fra graviditet og småbarnstid. Det var våre tanker! Lykke til med valget!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå