Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #1 Skrevet 26. mai 2010 Hva er vitsen med å kle dem stygt egentlig? Det koster ikke mer å ha strømper som passer til resten eller farger som kler ungen. Det samme med klær som ikke hverken er rene eller hele. Tenker dere ikke på at barn som ser bra ut ofte er barn som også ser bra ut i klærne?
wirre;o) Skrevet 26. mai 2010 #2 Skrevet 26. mai 2010 Noen dager velge vesla klær selv. Da blir det litt hummer og kanari. Men tøy som er skittent når det blir tatt på om morningen og ødelagt tøy er ikke greit.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 Noen lar barna velge selv og andre synes ikke utseende eller maychende klær er viktig.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #4 Skrevet 26. mai 2010 Så stygg du er i tankegangene dine! FY!!! Har du noen gang tenkt på att små barn velger sine egne klær?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #5 Skrevet 26. mai 2010 ha ha. smak er ulik, noe som betyr at klesvalg er ulikt. noen driter i om sokker passer til resten f.eks... og gulpete babyer fører ofte til at rene klær er rene 10 minutter kun... ja ja, men orker ikke 10 skift hver dag...
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #6 Skrevet 26. mai 2010 Sev om du ikke synes det er pent så kan det jo hende foreldrene til barnet synes det? Det kunne aldri falle meg inne å kle barnet mitt i klær som jeg selv ikke synes er noe fint, men det er jo ikke sikkert alle andre synes det er fint. Det jeg ikke forstår er hvordan foreldre kan kle barna sine i ødelagte eller utvaskede klær. Med ødelagt mener jeg også flekker som ikke går av i vask.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 Jeg kler alltid barna opp fint når vi skal ut på et eller annet, men ikke ALLE strømpene eller bodyene passer like godt med alle klærene de har... Så blir strømpen skitten eller våt velger jeg heller å ta på ekstra strømpene, det vil si at vi sjeldent kommer hjem igjen i de mest passende sammensettningene. Så om du skulle være så fryktelig uheldig å se oss på bussen hjem fra åpen barnehage beklager jeg det
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #8 Skrevet 26. mai 2010 Er ikke så nøye på farger osv til hverdag vi. Ikke om klærne er hele heller... De går i naturbarnehage og så lenge klærne gjør nytte for seg blåser jeg i om de har feil farg, er falmne eller småhullete (om det ikke gjør klærne ubrukelige selvfølgelig). Til fritiden har vi mer "skikkelige" klær, så havner alt det andre i bhg. MEN som sakt klærne skal kunne brukes! Ikke regnklær med hull i feks og det skal være av god kvalitet også, men er de falmne i fargen eller har en flekk som ikke går av spiller ingen rolle!
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #9 Skrevet 26. mai 2010 Du har mange bekymringer i livet ditt ser jeg? om du og jeg har forskjellig oppfatning av hva som er pent så gjør ikke det at du har mer rett enn meg. Og om guttungen min en dag glimter til og velger klærne sine selv så er ikke jeg så dust at jeg sier nei, for dette her passer sammen og dette passer ikke sammen. Det er bare klær. Verden er stappfull av viktigere ting..
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #10 Skrevet 26. mai 2010 antagelig noen som tenker det om ditt barn også!! Fordi smak er ulik!!!!! En annen ting er at barn kan bli både skitne og hullete i klærne, ikke alltid man skifter på de MED EN GANG det kommer en flekk...
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #11 Skrevet 26. mai 2010 Jeg matcher noen ganger, og andre ganger går det i forskjellige sokker til og med. Hehe bare de har rene klær bryr jeg meg ikke om det. Henger du deg virkelig opp i dette hos andres barn?
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #12 Skrevet 26. mai 2010 Bare ett spørsmål...! Disse nye jeansa som er fulle av luftehull som alle og enhver går i nå...tenåringsjenter og voksne damer...er de da stygge i klærne??? Voksne som kjøper klær MED hull....uhørt!! :-P
Lea Laus Skrevet 26. mai 2010 #13 Skrevet 26. mai 2010 Vi har ikke overflod av klær og vi er dårlige til å kjøpe hele antrekk. I tillegg er far i huset generelt dårlig til å kle på machende klær. Jeg har ledd av han noen ganger, og han ler og ser det selv, men han er nå sånn. Jeg kommer ikke til å skifte på ungen så fremst ungen ikke er kledd i skitne klær. Så noen dager har hun rosa sokker og rød joggebukse med en gul t-skjorte over. Hehe. Søt er hun uansett
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #14 Skrevet 26. mai 2010 Vi leker jo ikke med pynte dukker, vi oppdrar barn :-) Levende aktive barn som blir skitne, som har egne meninger, selvstendighet, og yndlingsplagg :-)
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #15 Skrevet 26. mai 2010 Stygge klær, jeg syns nå heller at mødre som kler 9 åringene sine i stringtruser, og kler de i klær som fjortiser skal bruke, er mødre som kler barna sine i "stygge klær". Her bruker vi klærne, selv om de er utvaska og kanskje et hull nedest på genser ermet. Vi sliter ut klærne, og de blir slitte i barnehagen. I barnehagen er jeg mest opptatt av at det skal være gode behagelige klær, som er praktiske og romslige. De er selvsagt rene og høvelig greit sammensatt. Men det er ikke viktigst. ( altså sammensatt og match).. Når vi drar til byen, på besøk, osv osv så er vi pene i tøyet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå