Gå til innhold

Store barn tidlig grøt - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstemann er en forholdsvis stor baby.

På 3-måneders kontroll var han 6,8 kg og 65,5 lang - altså godt over snittet.

Ammer hyppig på dagtid, og på natta har han en økt med 4-6 timers intervall, og ellers går det i to timer mellom hver amming (*gjesp*).

Er fristet til å begynne med grøt når han er 4 måneder - og ville høre andres erfaringer omkring det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt var 7,6 kg når han var 3 mndr og 62 cm. En skikkelig blubbe. Søstera mi som skulle bære han frem til dåpen var helt gåen i armene etterpå.

Han hadde 1-2 måltider om natten, men da han nærmet seg 4 mndr så økte det til 3-4 måltider. Først trodde jeg det var økedag på gang, men etter en uke med "økedag", så fant jeg ut at han trenger nok mer enn melk. Så jeg startet med grøt rett før han var 4 mndr.

Skrevet

jeg har også en stor gutt som begynte å få grøt når han var litt over fire mnd. han begynte også rundt de tider og spise oftere om natta. helsesøstra snakka om dette når vi var på 3mnd-kontroll så jeg var litt forbredt på forhånd. Hun sa nettopp det at store barn ofte trenger mer mat enn bare pupp når de blir 4-5 mnd. jeg venta i nesten 2 uker bare for å være sikker på at det ikke var økedøgn. etter han begynte å spise en full porsjon grøt til kvelds, så begynte han å bare våkne en eller maks 2 ganger om natta igjen (dvs mellom klokka 6 om kvelden og 6 om mårran'n) eller som min mor sa en dag vi snakka om dette; det holder ikke med et glass melk når en egentlig er sulten på middag...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...