Gå til innhold

blir ikke kvitt soppinfeksjonen!!!=/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå hatt det siden desember og har gått på 4 kurer. d blir bra i en ukes tid så kommer det tilbake. har fått konstantert d hos gyn, så vet at d ikke er noe annet. noen som har noen forslag som kan hjelpe meg her...??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Får du tilbakefall i forbindelse med mensen? Og har du tatt kurer med stikkpiller og hele pakken?

Skrevet

Gå tilbake til gynekologen, få tatt en prøve av hva slags sopp det er og se om det ikke er feil type medisoner du har brukt.

Ellers vet du sikkert at antibiotika, høyt sukkerinntak, fuktige og/elller stramme klær kan gjøre det værre?

(forsøk også å søke litt på nett etter "candidadietten" Ikke sikkert du trenger å gå så drastisk til verks, men det er jo noe å tenke på?)

Skrevet

Bestill deg en mooncup eller liknende som du bruker istedet for tamponger og bind, jeg har ikke hatt tilbakefall etter jeg begynte med den. Hadde som deg før, pga mye antibiotika i en periode.

Skrevet

gyn. sa jeg måtte kjøpe cannesten. har prøvd både stikkpille og krem - hele pakka. jeg har ikke gått på antibiotika og spiser heller ikke sukker (minimalt). d kommer helt uavhengig av mens og bruker ikke tamp lenger pga graviditet;P vi går på kuren i 8 dager - burde ikke d være nok....? slitsomt*

Skrevet

Har du prøvd melkesyrekapsler (Vivag, Ecovag el) etter endt kur? Kanskje det kan hjelpe så du ikke får tilbakefall?

Spør på apoteket hvilken type du kan bruke under graviditeten.

Skrevet

Hadde samme problem. Brukte alltid canesten for å behandle det mes jeg var gravid siden jeg da ikke kan ta de som jeg svelger osm jeg har på resept.

Gikk på apotek og kjøpte en kur med andre virkestoffer, kvitt det med en gang!

Skrevet

Hvis du får stadig tilbakevennende infeksjoner så bør du gå til legen igjen og spørre om du ikke burde prøve difulcan, som er reseptbelagt. Det er en pille som tas oralt, to piller med en ukes mellomrom. Jeg har måttet gå på to slike kurer, det kom igjen hver mnd ellers. Ring legen, du.

Skrevet

ja d beste er vel å ringe gyn da ;) igjen :P

Skrevet

Uff, det hadde jeg de første 4 månedene av svangerskapet. Canesten virket ikke i det hele tatt!!

Vet ikke om man må ha resept på det, jeg fikk i hvertfall det, men "DAKTACORT" tok soppinfeksjonen min med en gang!! Og har ikke vært plaget siden!

Står mye om fotsopp på pakken, men tror ikke legen min hadde skrevet det ut om ikke det kunne brukes andre steder også! :-P

Prøv den!! :-)

Skrevet

takk for råd;) da ringer jeg gyn igjen i morgen og spør etter evt. den =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...