Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ca 18 uker på vei og har allerede fått kynnere! Livmora strammer seg og blir skikkelig hard. Kan ha dette mange ganger per dag. Det er ikke ubehagelig eller vondt, og hvis jeg er opptatt med andre ting trenger jeg ikke å legge merke til det en gang. Men er det ikke veldig tidlig å ha kynnere så ofte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg er i uke 18 nå og har hatt dette siden begynelsen av uke 17....men jeg syns det er ubehagelig og merker det godt og det bekymrer meg:(

men jm time om en times tid så skal høre hva hun har å si da:)har dette omtrent hver morgen jeg...spes hvis jeg spretter opp og stresser litt rundt....som skjer ganske ofte siden jeg ikke kan kalles lynvingen når det gjelder å drage kroppen ut av en varm dyne:)

men måten du opplever det på har jeg lest er helt normalt:) håper slik jge har det er normalt også:)

Skrevet

Mine kynnere begynte også når jeg var rundt uke 18. Etter samtale med jordmor ble jeg beroliget med at hvis de ikke var vonde og jeg ikke hadde noe blod evt forandret utflod etter kynnerene var ikke dette noe å bekymre seg for.

Men for et par uker siden våknet jeg av vonde kynnere og tok dagen etter kontakt med jordmor. Fikk beskjed om å begynne på magnesium tabletter og roe ned arbeidsdagen (tilrettelagt arbeid og ta meg noe fri). Det har jeg nå gjort og fungerer kjempe bra synes jeg:)

Skrevet

Det er helt vanlig med kynnere fra uken 18. Livmoren begynner allerede nå og trene seg til fødselen. Alle har dette, men førstegangsgravide merker ikke noe særlig til det. Kynnere øker med antall svangerskap sies det. Jeg er selv i uke 19 nå, med mitt 3. barn og "plages" med dette hver dag. Så lenge jeg vet at det ikke er noe å bekymre seg for prøver jeg bare og ikke uroe meg over det. Men det er helt klart ikke behagelig.

Skrevet

Jeg er førstegangsfødende, derfor synes jeg det er ekstra rart at jeg merker dette så tidlig. Men så lenge det ikke gjør vondt får jeg vel prøve å ikke bekymre meg. Får høre litt med jordmor i neste uke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...