Gå til innhold

Størrelser på dyner?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken størrelse skal jeg kjøpe i dyne til vogn? vugge? sprinkelseng?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I vognen er det vanligvis ikke så god plass, så der blir selv den minste dynestørrelsen nesten for stor, tror den er 65x80 cm.

I sprinkelsengen er vel 80x100 cm passende. Det er også den størrelsen det finnes flest sengesett til.

Skrevet

Brukte 65x80 i vogn og vugge. 80x100 i senga.

Skrevet

Vogn og vugge 65x80 og i senga 80x100.

Skrevet

65x80 i vogn og vugge og 80x100 i sprinkelseng. Det gjorde hvertfall jeg med sønnen min og det fungerte kjempebra :-)

Skrevet

Takk alle sammen! Regner med det holder med 2 dyner.. selv om jeg har vogn, vugge og seng? Det går vel fint å bruke vogndyna i vugga osv...? :)

Men jeg la ut to linker over... bør jeg kjøpe noen av disse eller bruker mer penger på en dyne? :)

Skrevet

Jeg har andungen (?) dyner og er veldig fornøyd med disse. Det er dundyner og passer hele året. Tror det er rundt 300kr per dyne eller noe slikt. Kjøpte dem på princess.

Skrevet

Veldig fornøyd og som det står er det en helårsdyne og blir derfor ikke for varm :-)

Et lite tips: Bind fast dyna i enden i sprinkelsenga. På den måten klarer ikke babyen å dra dyna over hodet og bli overopphetet. Er ikke så farlig i vogn og vugge, da følger du jo med, men om natten får du jo ikke gjort det :-)

Skrevet

Takk alle sammen! Så kjekt at dere vil hjelpe meg:D Nå blir det ut å kjøpe vogndyne på meg i dag:D

Skrevet

....bare en liten ting til... skal jeg vaske dyna før bruk? :)

Skrevet

Du trenger ikke vaske dyna før bruk, men kan godt lufte den godt. Heng den ut med jevne mellomrom gjennom sommeren.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...