Emelina Skrevet 25. mai 2010 #1 Del Skrevet 25. mai 2010 Første pp med enkel pergo, og siste tablett tas i morgen. Blir spennende, nr 1 er også en pergobaby, så har god tro på at dette skal gå Har kjøpt inn babyklister også, må bare finne ut hvordan det var man tok det og når. Har fått litt hetetokter av pergoen allerede, men det hadde jeg sist også. Torsdag begynner el testingen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141896449-noen-som-bruker-pergo-her-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
*T*83 Skrevet 26. mai 2010 #2 Del Skrevet 26. mai 2010 Hei! Jeg tok også min siste pergo idag! Vi får følge med på hverandre da Litt om meg: 27år gammel, gift, har et barn på 3,5år. Har alltid hatt uregelmessig mens. I perioder går d opp til 9mnd mellom blødningene osv. Har alltid visst at jeg kan ha vanskeligheter m å bli gravid. Men sønnen min, skjedde bare! Rett og slett et lite mirakel! Nå har vi tenkt en del på nr 2 og pga mine kroppslige problemer valgte jeg gå til legen for å finne ut av hva jeg feiler og hvordan mulighetene er for å bli gravide i fremtiden. Dvs at vi ikke har vært aktive prøvere enda, men er på en måte i en utredning for å prøve klargjøre kroppen litt! De har ikke funnet ut hva d er, ingen diagnose, men har vært gjennom masse innvendig UL og blodprøver bl.a. Fikk 2 runder m provera f.om februar, for å få blødninger, deretter ble jeg satt på dobbel Pergo for hun ville se om jeg klarer egg. Dårlig futt i eggposene mine og resultatet ettet 1.pergokur, var nedslående! Ingen egg, små eggposer osv... Da begynte jeg bli skikkelig stressa! Tenk om jeg ikke klarer bli gravid igjen osv... Vært på ny runde m provera nå og dobbel pergo som jeg avsluttet idag, 26.mai-10 Skal ringe til spesialisten imorgen for å høre når hun vil ha meg inn igjen for å se om d skjer noe. Er ikke sikker på hvor mange dager d er etter endt kur? Skjer d ikke noe med eggene nå, blir neste steg event prøverør sa hun, hvis ingenting skjer.... Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141896449-noen-som-bruker-pergo-her-n%C3%A5/#findComment-141898527 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emelina Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 26. mai 2010 Nei så gøy at vi er nøyaktig likt med å ta pergoen da! Huff for et styr... Ikke bare bare å bli gravid når kroppen stritter i mot. Jeg er 25 år og har en datter på 1,5 år. Her prøvde vi noen år før vi oppsøkte legen og fikk tatt blodprøver av meg og sædprøve av mannen. Viste seg at jeg ikke har el av meg selv, men fikk aldri vite hvorfor... Så fikk jeg pergo, først en enkel som jeg fikk el og ble gravid på, men mistet i sa bare dager etter positiv test. Så ny pergo, men fikk ikke el da, deretter dobbel pergo hvor jeg fikk el, men mistet mensen. Så skulle jeg egentlig ikke få mer pergo, men så fikk jeg enda en dobbelkur som siste sjanse og da ble jeg gravid. Nå som vi skal prøve på nr 2 fikk jeg tatt blodprøver for å sjekke el med en gang, og som ventet hadde jeg ikke el. På grunn av problemene med å bli gravid valgte vi å prøve igjen ganske raskt. Tar det hele ganske så med ro denne gangen. Tenker igrunn ikke så mye på at vi skal prøve å bli gravid, man vet jo aldri hvor lang tid det tar. Håper du får en god el på denne runden med pergo, så du slipper å gå gjennom ivf. Masse lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141896449-noen-som-bruker-pergo-her-n%C3%A5/#findComment-141901451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*T*83 Skrevet 27. mai 2010 #4 Del Skrevet 27. mai 2010 Nei, d er ikke bare, bare gitt.. Hørtes ut som litt av et styr dere har vært igjennom! Enig med deg et d er lurt å sette igang tidlig, så lenge man er klar over at man har problemer m d fra før av! Godt å høre at dere ikke stresser enda hvertfall, stresset hjelper nok ikke noe særlig på.. Også vet du jo at muligheten er der, siden du har vært gravid alt en gang før Samme som med meg! Jeg pratet m spesialisten istad og hun sa at hun ville se på meg til mandag igjen.. Forrige gang husker jeg ikke hvilken dag hun så på meg..tror d var dag 13 i syklusen ( Startet da på pergo dag 4 eller 5 ), men da så hun jo at eggposene var små og ikke noe futt i og trodde ikke El kom, hvilket stemte og jeg fikk svar på blodprøver senere, tatt på dag 25. Til mandag er jeg på dag 12 i syklusen ( denne gangen startet jeg pergo på dag 3 )... Er så diffused på når El kan forventes å komme etter pergo jeg, men siden hun skal se på meg mandag er d vel nær de dagene som påfølger.. Hmmmm Takk for lykkeønskninger! Ønsker dere d samme Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141896449-noen-som-bruker-pergo-her-n%C3%A5/#findComment-141903408 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emelina Skrevet 28. mai 2010 Forfatter #5 Del Skrevet 28. mai 2010 Ikke så greit å vite når det blir el her i gården heller, så her lever jeg på ClearBlue Digital Eggløsningstester Det blir dyrt i lengden, men når man får positiv graviditetstest er det verdt hver krone! Når jeg ikke går på pergo kan jeg jo få LH stigning sent, forrige syklus fikk jeg LH stigning på dag 30! Men hadde jo ikke el da, men måtte jo få tatt blodprøvene for å få det bekreftet. Jeg startet med pergo på dag 5, og i går (dag 10) fikk jeg positiv el test allerede! Ikke helt forberedt på at den skulle bli positiv så tidlig, så var bare å hoppe i det og gjøre en innsats for denne syklusen. Så neste fredag må jeg huske å få tatt blodprøve. Er utrolig spent på progesteron verdien!!! Det at vi har blitt gravid med pergo før, og har et barn fra før er nok med på å holde meg ganske rolig. Å være barnløs og slite med å bli gravid er virkelig ikke noe gøy! Da tenkte jeg masse på om jeg aldri skulle få bli gravid og aldri bli mamma. Nå er jeg mamma, og den frykten kan aldri ta meg igjen ) Blir spennende å høre hva gyn sier på mandag! Håper eggposene dine er store og fine da! Du kan jo ta el-tester hvis du vil ha litt mer kontroll på når el er. Koselig å følge deg Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141896449-noen-som-bruker-pergo-her-n%C3%A5/#findComment-141910259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*T*83 Skrevet 2. juni 2010 #6 Del Skrevet 2. juni 2010 Så spennende m el da Krysser fingrene Her var d ikke gode nyheter Pergotime har ikke gitt noen resultat, Hun kunne ikke se noen egg og slimhinnen var ikke moden! Ifølge kuren osv skulle egentlig eggløsning skje i løpet av et par dager, men her var d ingen tegn til d Hun sa at d kunne jo hende at jeg bare var litt sen, men hun tvilte på d, med tanke på at jeg heller ikke fikk noe effekt forrige gang.. Hun skal også sjekke opp fler blodprøver, pga noe som slo ut på en av de forrige. Vel, hun sa så at hun ville ikke gi meg Pergo flere ganger osv, men heller henvise meg videre til andre metoder som prøverør, fordi d ser ut til at jeg ikke klarer å lage egg, dermed ikke bli gravid... Jeg ble ganske fortvilet og satt med mange spørsmål inni meg.. Hvorfor har jeg klart å bli gravid før? Har kroppen min forandret seg enda mer etter den gang? Er du sikker på at vi ikke kan klare d på egenhånd?? Osv... D eneste hun kunne svare var . " D vet jeg ikke".. Ganske frustrerende, men sånn er d jo, man kan ikke få svar på alt her i livet. Nr 1 var et lite mirakel, siden jeg så og si ALDRI har eggløsning, så vi får prise oss lykkelige m han sålenge Uansett, hun bestemte seg for å gi Pergoen en sjanse til, så jeg skal ha en pausemåned nå, så på`n igjen i slutten av juli. Er d ikke noe resultat da, blir vi satt på venteliste til prøverør! D er fryktelig lang venteliste har jeg forstått, så d er jo enda mer frustrerende! Men, d er mange som har vært igjennom dette og mange som har lyktes, så håpet gir jeg ikke opp. Lykke til Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141896449-noen-som-bruker-pergo-her-n%C3%A5/#findComment-141928822 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille my``venter og venter`` Skrevet 5. juni 2010 #7 Del Skrevet 5. juni 2010 hei. Jeg går også på pergo,tok siste tab den 27 mai.dette er første gang på pergo så er skikkelig spent på om dette funker. Litt om meg:jeg er 28 år (29 i aug)vi har prøvd på egenhånd i 2 år,var gravid i januar 2009,men mistet i uke 8.har nesten ingen eggløsning av meg selv,og en syklus som er alt fra 14 til 60 dagen mellom mens,så det er nesten umulig å finne eggløsning,hvis det er noen. Ser at de fleste skal på ultralyd for å sjekke om det modnes egg,det har ikke jeg fått noe beskjed om.skal bare å ta blodprøve den 09 juni. Litt morsomt at man kan følge hverandre her da,er veldig spent. Lykke til alle sammen. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141896449-noen-som-bruker-pergo-her-n%C3%A5/#findComment-141940537 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emelina Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #8 Del Skrevet 7. juni 2010 Nei så dumt *T*83 Skikkelig kjip beskjed å få, man håper jo i det lengste at kroppen skal fungere normalt. Selv når man har fått konstantert at den ikke gjør det, så håper man jo at pergo skal gi god effekt slik at man kan bli gravid på den naturlige måten. Veldig lei meg på dine vegne, hadde virkelig håpet at pergoen skulle ha god effekt på deg denne gangen. Hvorfor må du egentlig ha pausemåned når pergoen ikke fungerer den syklusen du tar den en gang?? Har jo hørt at den virker i to sykluser, men når den ikke fungerer i den første, så har jeg dårlig tro for at den vil virke i den etterfølgende syklusen... Jeg får jo ta pergo hver syklus siden jeg ikke fikk el hver syklus jeg brukte pergo da vi prøvde på nr 1. Her er det ikke så mange dager igjen før ikm nå! Er litt spennende kjenner jeg, men ikke like oppslukt av det hele som da vi prøvde på nr 1. Men, er jo nysgjerrig av natur, hehe! Så har lyst å teste snart, mest for gøy, hehe. Har ikke planlagt noe, så det får bli på impuls... Det er viktig å ikke gi opp! Vi klarte det på siste pergokur før ivf-søknad med nr 1 ;-) Krysser alt for at dere skal klare det selv Stor klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141896449-noen-som-bruker-pergo-her-n%C3%A5/#findComment-141950809 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emelina Skrevet 7. juni 2010 Forfatter #9 Del Skrevet 7. juni 2010 Hei lille my``venter og venter´´! Gøy å se at vi er flere pergodamer her =) Uten pergo er min syklus også helt på villspor, men for å sjekke om jeg har el eller ikke bruker jeg el-tester (og ja det går med endel tester!). Jeg liker best de digitale el testene fra CB, så det går med endel penger i tester 8-10 dager etter positiv el test drar jeg til legen og tar en blodprøve for å sjekke nivået av hormonet progesteron. Etter noen dager ringer jeg legen og får høre om jeg har hatt el eller ikke. Uten pergo har jeg ikke el av meg selv. Jeg får heller ikke ul for å sjekke om egg modnes, men det gjør meg ikke noe. Jeg tar progesteron blodprøven, og er fornøyd med det. Nå har jeg bare noen få dager igjen til ikm, så er litt spent. Får se hvor lenge jeg holder uten å teste Er ganske så nysgjerrig av natur, så tror ikke jeg holder meg helt til ikm dagen (fredag)... Ønsker deg også lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141896449-noen-som-bruker-pergo-her-n%C3%A5/#findComment-141950839 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*T*83 Skrevet 12. juni 2010 #10 Del Skrevet 12. juni 2010 Spennende å følge med på flere her inne Vet ikke hvorfor jeg får UL hver gang, jeg.. men d har nå hvertfall blitt slik da Greit d synes jeg egentlig. Aner ikke hvorfor jeg skulle ha pause i juni jeg.. Er så blank på alt dette, så følger bare legenes råd.. Hmmmm... Dere får holde oss oppdaterte Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141896449-noen-som-bruker-pergo-her-n%C3%A5/#findComment-141971060 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emelina Skrevet 15. juni 2010 Forfatter #11 Del Skrevet 15. juni 2010 Ul hver gang er jo bare en god bonus!!! Men legen min har ikke ul på kontoret, og jeg liker ikke gyn sååå godt, så greit å slippe for min del, hehe. Her venter jeg bare på tr, har fått svar på blodprøven som viste begredelige 2,0... I dag (tirsdag) er jeg 4 dager over ikm, så går bare på vent for å ta fatt på en ny syklus og ny pergokur. Skal ringe legen senere i dag og høre om jeg skal ta enkel eller dobbel pergokur denne gangen. Det sies at pergo fungerer i 2 sykluser, men legen min mente at når den ikke fungerte i den syklusen jeg tok kuren, så var vel sannsynligheten liten for at den fungerer i neste syklus. Så da fikk jeg ta hver syklus, jippiii, hehe. Klem! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141896449-noen-som-bruker-pergo-her-n%C3%A5/#findComment-141981890 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*T*83 Skrevet 15. juni 2010 #12 Del Skrevet 15. juni 2010 Heiigjen! Er så ny og dårlig på alt dette jeg, men 2,0 jeg antar at d ikke var bra, utifra resten du skrev? Er d progesteron nivået el hva d heter? Sånn å forstå ja.. hmmm.. Jaja.. jeg får bare vente til juli før ny kur jeg da, dersom d ikke skjer mirakler av seg selv i mellomtiden;) Noe jeg tviler på! Jeg må nok igang med ny provera i juli før pergoen, siden jeg ikke har fått mens av meg selv på lenge! Jeg begynte hos en spesialist m en gang, så d er liksom bare hun jeg går til nå og hun har UL på kontoret Ikke verdens herligste opplevelse, men har blitt vant til d Skal forresten ta blodprøver imorgen jeg da, da er jeg vel på syklusdag 28 hvis jeg ikke har ramla helt ut her Lykke til på denne syklusen da Hold oss opdatert! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141896449-noen-som-bruker-pergo-her-n%C3%A5/#findComment-141985355 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emelina Skrevet 21. juni 2010 Forfatter #13 Del Skrevet 21. juni 2010 Hei =) 2,0 er ikke bra nei, det forteller at man ikke har hatt el... Progesteron på 0-15 = ingen el Progesteron på 15-20 = kanskje el, i såfall en dårlig en Progesteron på 20+ = en god el Da jeg ble gravid med snuppa lå progesteron på ca 80, så da er ikke 2,0 mye å skryte av i alle fall, hehehe.... Her har mensen kommet, er vel på dag 4 i dag, så i morgen begynner jeg på dobbel pergokur. Så får vi se om jeg får el av det. *håpe håpe* Aahhh, må jo være litt kjekt også å gå rett til spesialist. Hun har sikkert bedre peiling på slikt enn en vanlig lege. Og med ul så får du jo faktisk vite om det er egg på gang og hvor mange!!! Nysgjerrige meg hadde sikkert likt å vite sånt, men men, overlever med blodprøvene mine Nå er det jo snart juli også, så er vel ikke så veldig lenge før du kan starte opp med provera og ny pergokur du også nå? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141896449-noen-som-bruker-pergo-her-n%C3%A5/#findComment-142006103 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*T*83 Skrevet 22. juni 2010 #14 Del Skrevet 22. juni 2010 Hei igjen Takk for litt info! D har blitt så mye info på en gang hos legen osv, så alt klistrer seg ikke fast Jeg har ikke fått mensen av meg selv denne gangen heller. Forrige mens 1.dag var 20.mai. Regna egentlig ikke m d heller, pga d var d samme sist. Har ikke hatt av meg selv på nesten 1år tror jeg. Men, så fort juli er igang igjen, skal jeg starte opp på provera! m engang Skal jo bruke den i 10 dgr først, deretter kan d ta 1uke eller mer før jeg får mens (gjorde d sist hvertfall!), så skulle jeg starte m pergoen på dag 3 mener jeg hun sa! Så d blir spennende å se, selvom håpet ikke er altfor stort denne gangen.. Håper for deres skyld at du får el denne gangen! *Krysser fingrene* Lykke til og hold oss informert da God sommer sålenge Klem Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141896449-noen-som-bruker-pergo-her-n%C3%A5/#findComment-142009862 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*T*83 Skrevet 25. juni 2010 #15 Del Skrevet 25. juni 2010 Ringte legen igår.. Svaret på blodprøvene viste ingen eggløsning, som antatt... Heldigvis var testosteronimmholdet normalt hvertfall Uansett, provera og pergo mot slutten av juli Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141896449-noen-som-bruker-pergo-her-n%C3%A5/#findComment-142024684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Emelina Skrevet 29. juni 2010 Forfatter #16 Del Skrevet 29. juni 2010 Krysser fingrene for at provera og pergo i juli gjør susen for dere!!! Er ikke alltid så greit å få med seg alt hos legen, de snakker så fort, og er ikke så flink til å forklare Det jeg vet har jeg delvis hørt hos legen, delvis lært her inne på bim (og spurt legen etterpå om det stemmer) og lest masse på http://www.pernille.info Nå er jeg på dag 12 i dobbel pergo syklusen. Fikk positiv el test på søndag allerede, så da skulle jo el vært mandag. Spent på denne syklusen. Forrige syklus fikk jeg også positiv el test på dag 10 (første testen jeg tok), så da tok jeg ikke flere. Dag 17 tok jeg progesteron-blodprøve, og forventet ikm var dag 25, men mensen kom ikke før dag 32.... Om det var at jeg ikke hadde el, eller om el kom på et senere tidspunkt aner jeg ikke. Syns det var så rart at det tok 3 uker fra positiv el test til mensen kom.... Bruker alltid gå bare 2 uker.... Denne pp fikk jeg også positiv el test på dag 10, men denne gangen fortsetter jeg en uke til med el tester! Bare sånn i tilfelle.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141896449-noen-som-bruker-pergo-her-n%C3%A5/#findComment-142035597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*T*83 Skrevet 2. juli 2010 #17 Del Skrevet 2. juli 2010 Hei igjen Ikke alltid så greit å holde følge med hva som skjer m kroppen.. Kjører liksom sitt eget løp iblandt.. Blir spennende å høre etterhvert om d sitter Igår tok jeg første proveratabl. så den skal jeg gå på i 10dager først, så nå er vi igang igjen! Tuusen takk for tips til fin nettside! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141896449-noen-som-bruker-pergo-her-n%C3%A5/#findComment-142048260 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå