Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

ÅÅÅÅÅÅ!!!!! Kan de ikke spørre om det er greit først ihvertfall?! Også når det ikke er skikkelig kulemage engang, bare litt sånn småkvapsete skvalpemage :P

Mange som er utsatt for magebeføling ennå? Var en ekskollega av meg som tok på'n idag sånn ca 10 sekunder etter jeg hadde nevnt at jeg var gravid...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jeg i riktig feil mood da, så er jeg virkelig truende til å dra til personen altså.... :( Helt sant! Kjenner jeg virkelig må holde hendene nede....!!!! Liker ikke i det hele tatt...

Skrevet

Jeg har blitt befølt mye di siste ukene..litt uvant men jeg synes det er helt greit. er kjentfolk så det går bra =) er jo litt morro med litt oppmerksomhet og da =)

Skrevet

Jeg liker det IKKE !!!

Og jeg har sagt ifra også eller skyvd hånda unna rett og slett.

Om det skal tas på magen min så er det med min godkjenning, slik som i helga da tantebarnet mitt fikk kjenne babyen sparke.

Men ellers er det ikke greit. Dermed basta :)

Skrevet

Ikke vært borti det ennå... Men er bare 21 uker på vei, og forløbig ligger jeg i grå sonen hvor jeg er enten gravid eller litt god å ta i ;-)

Men opplevde det med begge guttene mine! Veldig ubehagelig når en ikke har gitt klarsignal til denne "befølingen".

Skrevet

har aldri forstått dette "problemet" jeg

helt greit å bli "befølt" og som en annen sier så syns jeg oppmerksomheten rundt magen er litt koselig jeg da...foreløpig ighvertfall;)

Skrevet

Jeg syntes heller ikke det gjør noe at folk tar meg på magen. Er jo stolt av magen, så det er bare kos:-) Men jeg forstår at ikke alle liker det, så jeg syntes generelt sett man bør spørre først.

Skrevet

HATER det.. har ganske stor mage nå med tvillinger i uke 26, så kommer lissom i veien noen ganger.. Og plutselig tar folk å stryker på den.. Selv folk jeg ikke føler jeg kjenner så godt.. Og alle kommentarene: "Hei tjukka!!" "ja nå ser du ut som en ball snart" "har du tenkt å trille hjem i dag?" jada, kjempemorsomt!!!!

Skrevet

Jeg har alltid, både før og etter at jeg ble gravid, forundret meg over hvor "offentlige" gravide blir. Det er helt greit å kommentere vekt og utseende og å ta på magen. Man gjør jo ikke det til vanlig, så hvorfor skal man gjøre det når folk er gravid?!

Jeg har så langt ikke vært veldig plaget av at folk tar på magen min (er 14 uker), det er bare noen nære venner som har gjort det så langt, og det er helt greit. Men jeg vet ikke hvordan jeg kommer til å reagere når magen blir større og "alle" skal ta på..

Skrevet

Syns igrunnen det er greit, men veldig merkelig. En ting er at familie gjør det- det er hyggelig selvom det også er litt rart, men at så godt som ukjente eller såvidt bekjente gjør det etter to minutters samtale er litt mer ubehaglig, eller i alle fall bare.. rart! men koselig at jeg ser gravid ut og at de syns det er fint. Det er jeg jo glad for :-)

Skrevet

Fant denne på facebook:) Når damer er gravide går alle å tar på og komplimenterer magen hennes, men det er ingen som stryker mannen på pungen og sier godt jobba:D

Foreslår herved a folk starter med sistnevnte i stedet:):)

Skrevet

He he, det støtter jeg! ;-)

Jeg er veldig glad for at magen vokser, og er stolt av det! men det er noe med at folk ikke har respekt for intimsfæren når man er gravid. Så kanskje man rett og slett må bli flinkere til å si fra hvis man ikke liker at folk tar på.

Skrevet

hehe, må le av bamali sitt innlegg:))

Jeg liker heller ikke når folk jeg knapt nok vet navnet på stryker meg over magen! Det er fortsatt MIN kropp selv om en liten knert også har tatt bolig i den! SPØR først, mener jeg!!

Skrevet

Min mage har enda ikke vist seg, men håper for guds skyld at folk klarer å holde fingrene unna, det er jo jeg som er gravid, ergo det er min mage (slik det også er utenom graviditet). Ser for meg at mine babysyke kollegaer kommer til å stå i kø for å tafse, noen som har tips om hva man kan si uten å høres for frekk ut?

Må også nevne noe som jeg synes er minst like ille, er damer som skal stå å se på mens man ammer. Var med ei venninne på et kjøpesenter, da guttungen ble sulten og hun satte seg ned for å amme, prøvde å gjemme seg litt bort. Men likevel kom det, fra andre siden av rommet, to gamle damer spradende bort å sa "åh, det er det nydeligste i verden, å se at et barn ammer sin mor!" - og de ble stående lenge, nesten oppi kløfta for å se, dytta meg bort, jeg som prøvde å stå litt skjermende til. Huff!

Skrevet

Jeg har ventet i 9 år på denne magen som snart skal komme, og jeg gleder meg til at folk skal ta og kjenne på den.....

Folk gjør det jo ikke fordi de skal kjenne hvor "feit" du har blitt. De gjør det for å glede seg sammen med den gravide, og fordi det er noe stort som faktisk skjer inni den voksende magen.

Hilsen ei som gleder seg til å bli tafsa litt på magen :)

Skrevet

joda, jeg skjønner at det er ekkelt når nesten fremmede kommer for å ta på magen, men når familie, venner og bekjente vil ta på den så er de hjertelig velkommen for min del:) Siden det bare er koselig at de vil vise at de gleder seg sammen med oss over det lille underet.

Vi er alle forskjellige og jeg synes fint man kan si ifra at "du, jeg liker ikke så godt at du skal ta på magen min- håper det er i orden". Det er jo en ærlig og forsiktig måte å si det på synes jeg....

Skrevet

Er enig med mange her, folk man nesten ikke kjenner bør ha folkeskikk til å spørre før man "klår". Har ikke blitt så mye plaget av beføling enda, men er først nå det virkelig begynner å synes at jeg er virkelig gravid og ikke bare lagt på meg... passere 23 uker nå :) Gleder meg til høsten ja ;)

Tips til de som syns det er plagsomt; på www.cafepress.com har det kule mamma t skjorter med påskriften - Yes I`m pregnant, NO you can`t touch it!

Skrevet

Enig med mange her; bra at en får oppmerksomhet når en er gravid, men det er en privat greie...

Selv er jeg stolt av magen, men den er foreløpig bomsete (19+), og det er ikke lett å kjenne noe liv; ergo føles det IKKE greit at folk tafser! Har ingen råd til hva man skal si, selv blir jeg like overrasket hver gang over at folk tar seg den friheten!!

Ok, noe lettere med familie, men det kommer helt an på måten det blir gjort på.

Lurt tips med t skjorte:o)

Skrevet

Jeg gidder ikke bli sur på folk når jeg vet at de mener det godt, selv om jeg noen ganger tenker at det er litt merkelig ;-) Det blir som når du kommer med en liten baby kledd i rosa fra topp til tå og du blir spurt om det er en gutt eller jente ;-) ehhhh.... føler jeg må late som ingenting slik at vedkommede ikke føler seg dum ;-) Her forleden fikk jeg en hyggelig ment kommentar fra en kollega ved lunsjbordet "hører rykter om at du er i gang med å lage baby nummer to!!"... fikk litt rare assosiasjoner og så at han skjønte hva jeg tenkte på så jeg svarte bare at den er nesten halvferdig ;-)

Skrevet

Jeg må komme ut av skapet jeg da.. Er en magekjenner ;) Elsker å kjenne på gravide mager.. Det er jo helt fantastisk!! MEN!! Jeg SPØR alltid om jeg kan få lov og det er på folk jeg kjenner.. Går ikke bort til folk jeg knapt vet navnet på og tar på magen dems.. Da hadde jeg blitt veldig utilpass hvis noen hadde gjort det på meg. Men kjentfolk kan kjenne og ta så mye de vil :D Men helst etter at magen er der da.. Ikke i uke 10 liksom ;)

Skrevet

Har alltid syntes det er uvant/ rart å bli strøket/ tatt på av andre enn kjæresten min, men det er nå egentlig mest koselig med oppmerksomhet rundt graviditeten og at folk har lyst til å ta på magen. Det rare er at det er mest mine kollegaer som synes det er artig å ta på magen, og selvfølgelig min mann og jenta vår som skal bli storesøster. Andre familiemedlemmer er ikke så ivrige på å kjenne på magen.

Skrevet

Skumring81: Den var kul :o)

Jeg har vært overvektig i noen år og hatt mage som kan se smågravid ut.

Da jeg ble gravid, begynte mange å ta på magen før jeg egentlig hadde fått mer mage enn jeg allerede hadde (om dere skjønner...).

Kjente at det var litt ubehagelig, og tenkte at det kanskje hadde med meg å gjøre, så det er litt ålreit å lese at flere av dere også synes det er litt på kanten med tanke på intimgrenser.

Min erfaring med dette er at jeg synes det var litt ekkelt, MEN hyggelig, at folk skulle ta på magen mens jeg fremdeles gikk i klær for å skjule den (slik jeg har gjort en stund før jeg ble gravid).

Men, nå som jeg selv har gått til anskaffelse av mammaklær, og "åpent" står frem som gravid, er det litt annerledes. Jeg synes fortsatt det er litt sært når folk tar på magen uten å spørre meg, men nå har jeg liksom "bedt " om det selv.

Det er koselig med sånne som liker å ta på gravide mager, og min erfaring er at de ofte har respekt for det intime - nemlig at de spør på forhånd. Da blir jeg stolt og kry og lar dem gjerne kjenne.

For min del dreier det seg nok om (psykiske) intimgrenser - det at folk du ikke liker/har så god kontakt med plutselig skal begynne å ta på meg. Da får jeg liksom en sånn trang til å "beskytte" barnet mitt for dem og kjenner sikkert liksom litt på angsten for ikke å kunne beskytte barnet i fremtiden...(disse hormonene. altså)!

Men, nå har jeg valgt å vise fram magen med vilje, så nå har jeg på et vis bestemt meg for at det er koselig, selv om jeg foretrekker at folk spør - eller i det minste ser på meg/snakker til meg før de kaster seg over magen.

:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...