Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Har sagt opp jobben min pga flytting og avslutter med ferie. Det er vel 8 ukers karantene før jeg får dagpenger/støtte fra NAV dersom jeg ikke skaffer meg ny jobb innen den tid eller i verste fall blir sykemeldt. Hva regnes som siste arbeidsdag? Siste dag før ferien eller siste feriedag? Kan jeg melde meg arbeidsledig fra første feriedag vil jo det være mest lønnsomt for meg pga de 8 ukene. Noen som kan regelverket?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Tar du ut betalt og oppspart ferie er det etter den er over. Om du blir sykemeldt etter at du ikke lenger er i jobb og før du får dagpenger får du ikke sykepenger.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Ok. Så da bli det riktig å melde seg arbeidsledig fra første dag etter ferien. + at legen vurderer min arbeidsevne i løpet av ferien og om jeg ikke kan jobbe 100% vil jeg få utbetalt sykepenger direkte fra nav med utgangspunkt i siste lønnslipp.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 OBS!! Pass på at du ikke blir sykemeldt i karenstiden.. Pga ikke-samkjørte regler mellom NAV trygd og arbeid bør du avvente sykemelding til etter perioden. Blir du sykemeldt innen 8 uker får du forelnget karenstiden med 2 uker OG får ikke sykepenger for de to første ukene. Det har vært snakk om at dette skal opp til revurdering, men det gjaldt hvertfall i fjor Bare et tips så du ikke står der uten penger og forlenget tid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå