Gå til innhold

Forberedelser til sydentur.... alene med små!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal reise til Syden - alene med ungene.

Kjenner det er lenge siden jeg har vært på utenlands ferie - hvertfall sydenland...

Hva skal jeg huske på å tenke på i forkant av reisen???

Smarte ting å ha med, lurt å passe på,

Lure ting å ha med til ungene,

hva gjør jeg med verdisaker feks, når jeg nå er alene. Sånn - når vi bader og sånn...

hva finner jeg på om kvelden - når ungene er lagt seg for kvelden.... etc etc.

osv

gi meg masse reisetips :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hørtes kjempespennende ut!! =D

Hvor gamle er barna?

Det er vel lurt med noe tidsfordriv til både barn og voksen, lesestoff, musikk, håndspill el.

Forsikring må du huske på, men det var kanskje ikke slik du tenkte på hehe =)

Det kan være lurt å ha med 2 bankkort. I tilfelle ditt ikke virker. Faren min opplevde det et år. De hadde brukt mest det ene kortet først, og når de skulle bruke det andre, så virket det ikke.

Skal du handle masse tøy trenger du ikke pakke full koffert.

Ta med minst mulig verdisaker. Er du på et hotell kan du prøve å ha tingene i nærheten av bassenget om du skal bade eller i en bar på hotellet i en veske?

Når vi var i Tyrkia var det slik at alt vi spiste i baren/restauranten ol. ble skrevet på regningen. Så vi hadde aldri med penger når vi var i bassengområdet. Ellers lurt å gå med lite kontanter.

Om kvelden kan du delta på arragementer på hotellet om det er. Kanskje er det andre som reiser alene som du kan sitte med, ellers blir du nok fort kjent med andre når du har barn med.

Vi hadde med babywatcher. Poenget var å høre storesøster når hun sov. Vi hadde rom ut mot bassenget, så selv med murvegger fikk vi inn signal nok til å høre om hun gråt.

Skrevet

Takk for svar :-)

de er 4 og 6,5 år.

bankkort ja... har bare bank kort fra en bank. Et kort jeg bruker til daglig, men en eller annen plass er det også et kredittkort. Må gå igjennom her og lete etter det da... håper jeg finner det, det skal ligge en eller annen plass... Men - det er vel ikke lurt å ha begge kortene i samme lommebok, bør vel være adskilt. men jeg kan heller ikke legge fra meg heller???

hehehehe.... alltid reist til syden med mann jeg, nå må jeg passe på alt selv :)

jeg var i danmark en gang, og da virket ikke dette kortet. Marerittet er jo om jeg står der nede og det ikke virker!! uæææ?? Hva gjør jeg da? Det er visa kort...

en sånn "hel" badedrakt, med sånn UV beskyttelse - skulle de hatt det mon tro? hvor kjøper jeg dem?

Eldste mann har DS spill, men jeg har ikke bestemt meg for om det skal bli med.... hehe redd for at det skal bli mistet eller noe :)

Blir nok ikke så mye shopping, bor på sånn senter, og det er ikke så mye å shoppe i nærheten der... sikkert bare sånn suvenir greier!

Erfaringer med All Inclusive? Lønnsomt? God mat?

Skrevet

Vi har ikke hatt uv-drakt til våre barn. Hadde nok heller brukt penger på skikkelig solkrem. Og husk at hvite t-shirt ikke beskytter særlig godt.

Hvis du bor på et senter går det muligens an å sende penger til deg om du får en krise.

Jeg har ikke erfaringer med all inclusive, men hadde satt meg litt inn i reglene. Kan dere spise når som helst, eller det frokost og middag til spesielle tider. Hva med isforsyninger. Noen steder er det slik at man kan få så masse is til spesielle tider.

Det er gjerne bamseklubb eller lignende også for barna hvis det er et senter.

Det høres superherlig ut!!! =D

Skrevet

hei igjen! Takk for mer svar! hehe

tenkte litt på innlegget mitt idag, og tenkte at det var sikkert litt fjernt/rotete.... Satt vel og fortet meg før Frustrerte fruer begynte og samtidig som at jeg fulgte sånn halvveis med Private Pratice!!

Det jeg tenker litt på.. nåå iallefall...

er på alle ting jeg må huske... eller handle inn før vi reiser...

Jeg vil helst gjøre innkjøpene mens jeg er alene, og det vil si jeg har en knapp helg. litt på lørdagen bare.... og da må jeg være effektiv og vite hva jeg skal ha.... (men - jeg må også ta en kikk i skapene, for å finne frem sommerklærne! :-) )

men er det noen lure ting jeg bør huske, det er så lenge siden jeg har vært i syden, og har glemt sånne smarte triks i ludo!

(og tips til leker/aktivitetsting til ungene på fly/hotellrom om morgenen/terrassen...???)

Skrevet

Bøtter, spade ol. som de kan leke med i vann og sand er alltid en vinner for barn i den alderen!

Nå vet ikke jeg hva dine leker med, men biler, tog, dyr?

Har du bærbar dvd spiller?

Hva du skal handle inn? Eller ha klart?

T-shirt, shorts, kjoler ol., sandaler/crocs, gjerne 2 par til barna i tilfelle gnagsår om du ikke vil kjøpe der nede. (gnagsårplaster) Solbriller, caps, solkrem, after sun, badetøy, norsk kaffe om du drikker!?, håndklær, vaskekluter?, og når du nevner ludo kan det kanskje være lurt å ta med en kortstokk?

Vanskelig å si, jeg har ikke gleden av å få reise til syden med barna hehe =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...