Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Samboer og jeg diskuterer,han mener alt kan stekes på varmluft,men jeg er ikke enig,uten at jeg klarer å si hvorfor:-/
camosilla Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 jeg steker allt på varmluft. Eneste du må huske på er å senke temp litt, hvis det står det skal stekes på 220c tar du 200c. og maten blir vel stekt littegrann fortere. Du slipper å tenke på hvor du plasserer i ovnen, og kan steke flere brett samtidig:)
chill+enda en til Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Jeg liker godt å bruke varmluft, men jeg tror maten blir litt fortere tørr enn når man steker på vanlig.
Studine mevik Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Ja alt kan stekes på varmluft, men det er ikke alltid at det er det beste. Med varmluft får du fortere og lettere det du steker til å bli spøtt på utsiden, men det er jo ikke alltid det er ønskelig. Dessuten kan kjøtt som stekes på varmluft fort bli tørt. Kjøttet blir saftigere hvis det får godgjort seg skikkelig over lengre tid
Villa Perlesukker Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 kaker og alt det søte som skal nytes skal IKKE stekes på varmluft!!!
Gjest Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 Alt kan stekes på varmluft, jo. Ikke alltid det er det aller beste, men det gir for det meste gode resultat. Skal du steke pepperkaker kan du feks ha tre brett i ovnen samtidig. Reduser varmeanvisningen med 20 grader når du bruker varmluft. de fleste restauranter osv bruekr mye varmluft.
* 5 om dagen * Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 jeg har også hørt at det er ikke alt som kan stekes i en varmluftovn. men er det det i komfyren,så er det vel vanlig varme også? fordelen med å bruke varmluft er at feks at ovnen blir mye fortere varm ved varmluft, så jeg setter den alltid på det når jeg skal steke noe, så bytter jeg over til vanlig når jeg setter inn det jeg skal steke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå