BlåBlå Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Spent på dette her. Vår bhg er ikke med i det første uttaket, så vi klarer oss ihvertfall frem til helgen. Har ikke helt trua på at partene blir enige, når det er så stort avvik mellom forslag og krav. Synes hele streikeordningen er rar jeg da. Hehe, jeg skulle forklare 6 åringen min dette med streik, og det blir jo en utfordring. Hvordan forklare det? Det blir jo fort sånn "Om vi ikke får viljen vår, så nekter jeg å jobbe"
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Jeg håper inderlig det ikke blir noe av! Håpe, håpe, håpe! Nesten såjeg begynner å be også...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Hm. Er det bare jeg som synes det er rart at du synes det å streike er å sammenligne det med å "ikke jobbe for arbeidstakerene ikke får viljen sin"? Isåfall er det kanskje på tide å ta en kikk på hvordan det var før fagforeningene.... Jeg håper det blir enighet, men ikke på bekostning av arbeidstakerene.. Venter spent på torsdag morgen selv, for å se om jeg må være streikevakt..
BlåBlå Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #5 Skrevet 25. mai 2010 JEG skjønner hvorfor det blir streik ja - men det er ikke like enkelt å få en 6 åring til å skjønne hva det går ut på. Hvorfor de som jobber i barnahagen brått ikke kommer på jobb på torsdag f eks. , og hvofor det står streikevakter utenfor det kontrobygget ved bhg.
BlåBlå Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2010 Kun kommuneansatte såvidt jeg vet. Vi har fått varsel i bhg før helgen. Har du ikke hørt noe, så er det ok.
Gjest Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 Jeg håper at man kan unngå streik, men syns ikke man skal gi seg når KS er så urimelige... Både jeg og ungenes bhg er i såfall i første uttak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå