Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Hei. Nå har bf fått sparken fra jobben, og med det fører det med seg at jeg mister barnebidraget. Innkrevningssentralen har trukket han for bidrag og gjeld som han skylder meg, nå i 2 mnd. Dette tror jeg sve så mye på pungen for han at han valgte å " gi faen" i jobben, og fikk da sparken. Han vil heller være uten jobb og leve på sosialen, enn å betale for sin datter som han selv har valgt å få til denne jorda. Forstår ikke hvorfor barnebidrag svir så til de grader å betale - for 99% av menn!!! De har jo vært med på "morroa". Kikket på facebook profilen hans og der står det nå at han har blitt "daglig leder og driver eget" !! For noe tull!! Fått sparken og lever på sosialen- heter det!! Hva vil skje med bidraget nå? Vil jeg bare få minste bidraget fremover? Betaler man bidrag når man lever på sosialen? Når man selvstendig næringsdrivende, er det lettere da å "slippe" å betale bidrag? Hva er bestemmelsene for dette? Noen som vet el. er i samme situasjon som kan dele info og erfaringer??
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Leve på sosialen? Får han ikke dagpenger? Hvor mye tjente han i året da? Har man dårlig betalt så svir det mye å måtte betale bidrag.
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2010 #3 Skrevet 26. mai 2010 hvor mye tjener du i året da? tjener du mindre enn 163 000 kr året kan du få full bidragsforskudd på 1350, tjener du fra 163 201 - 275 700 kr får du 1010 hvis du tjener fra 275 701- 432 000 kr. får du da 680. Tjener du mer får du ingenting. Er ikke mye du får gjort egentlig. BF vil bådra seg evt gjeld. Det gjorde min far. Han har 200 000 kr i gjeld nå men hvis han har jobbet så har han krav på dagpenger, som hun over her sier. og det er 64% av det han har tjent i løpet av en 3 års periode.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå