Oslojenta79 Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Jenta mi på snart 8 mnd krabber ikke enda.Får så mange kommentarer på det.Og da slenger dem gjerne på at barna deres satt selv på den tiden og gikk da dem var 10 mnd. Ja,hun er litt treng,men verdens herligste. Drar seg litt frem og snur seg rundt etter lekene sine. OG er fornøyd HELE tiden:-)
♥Bubble♥ Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Ikke bry deg om sånne kommentarer. Jeg hadde tvillinger for 11 år siden, hun ene krabbet da hun var rundt 8-9 måneder og gikk dagen etter 1 årsdagen. Den andre krabbet aldri, skubbet seg bare rundt, hun gikk da hun var 1 år og to uker. Er ikke sikkert hun kommer til å krabbe om hun kommer seg rundt på annet vis. Det betyr ikke at hun er treg Det viktikste er at hun er blid og fornøyd Det er ikke helt normalt at babyer går når de er 10 mnd.
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Hun er ikke treg. Min jente krabbet når hun var 10-11 måneder og gikk når hun var rundt 16 mnd. Helt normalt. Det ligger til personligheten at noen er mer forsiktige akkurat som noen kaster seg raskere ut ting. Ikke bry deg om dette ;-)
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Synes ikke det er seint jeg... Datteren min satt selv når hun var 8 mnd, men begynte ikke å krabbe før hun var 9,5 mnd, og gikk ikke før hun var 15 mnd.. Gjennomsnittet begynner vel ikke å krabbe før mellom 8-10 mnd´s alder, noen før og noen enda seinere også.. Alt er normalt Så lenge jenta di er blid og fornøyd, så skal du slappe av og være stolt av henne Hun krabber når hun finner ut at hun vil det
alvesnuppa <3 Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Jeg skjønner hva du mener. Jeg blir også litt lei meg når andre mener jenta mi ligger litt etter på noen områder, som til eksempel at hun heller ikke krabber. Selv om de ikke mener noe vondt med det, så stikker det litt. Men jeg VET at barna er individuelle, og det skal mye til for at barna ikke skal ligge innenfor normalen i utviklinga si. Jenta di er IKKE treg, hun gjør det i sitt eget tempo Hun har "kommet lenger" enn snuppa mi på 8 mnd og 1 uke. Hun kan kunn snu rundt sin akse, og rulle alle veier, Men hvor hun ender opp tror jeg ikke er særlig planlagt/målrettet, og drar seg ikke framover ;p
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 I spedbarnsboken jeg fikk fra helsestasjonen står det at noen barn begynner å krabbe når de er 9 mnd. Så de som krabber før, er litt tidligere ute enn gjennomsnittet. Det står også at noen barn ikke krabber ordentlig i det hele tatt, de begynner bare plutselig å reise seg og gå. Jenta vår blir 8 måneder om 2 uker. Hun kan ikke åle seg verken frem eller bakover, selv om det ser ut til at det er like før. Men hun kan sitte selv. Hun har vært tidlig ute med mye annet, men med ålingen syns jeg hun virker tregere enn andre. Det er nok vanlig at det går litt i rykk og napp, men noen har ikke fått med seg at barn kan utvikle seg litt forskjellig. Så jeg vil si at det er foreldrene som er litt trege Svigermor fortalte at samboeren min aldri ålte seg fremover, han krabbet bare såvidt før han begynte å gå da han var 9 mnd. Kos deg så mye med jenta di, det blir alltids komme en tid hvor man må løpe og se etter dem hele tiden
sillyfilly og Olivia Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 Jeg føler såå med deg. Jenta mi er ganske tynn. Og det får jeg alltid kommentarer på. De spør om jeg ikke gir henne mat og sier jeg burde gi henne grøt, men helsesøster sier det er sannsynligvis fordi ho har høy forbrenning som pappa'n sin. Og det plager meg!! Intenst at folk skal bry seg om hvordan babyen min utvikler seg. Så lenge ho virker frisk og normal og blid så IKKE bry deg. Jenta di er HELT normal etter hennes egen utvikling. Barn er ikke statistikk. Barn er barn. La de få være det uten å tenke på hva som er normalt også videre.
Oslojenta79 Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. mai 2010 Takk for mange koselig svar.synes bare at folk kan holde sånne kommentarer for seg selv. jeg sier da ingenting når fler rundt her drev å "trente på å gå",når barnet selv ville sitte. Det syntes jeg var dumt å se på,men sa selvsagt ingenting. Jeg kommer til å nyte at gullet mitt er en solstråle hele tiden,og sakte men sikkert gjør nye ting!!
Sistah*G07*J09* Skrevet 26. mai 2010 #9 Skrevet 26. mai 2010 Ikke bry deg om hva andre sier da! Førstemann her i huset krabbet ikke før han ble 10-11mnd! Han ålte seg framover fra han var 8mnd ca. Å han gikk ikke uten støtte før han var nesten 21mnd!! Nå er han en aktiv gutt på snart 3 år, å er helt på høyde med de andre i barnehagen i forhold til utvikling. Alt kommer til sin tid, ikke noe å stresse med Å til alle kommentarene du får, så bare si: nei, det kommer når det kommer. Kos deg med den glade og fornøyde jenta di
MammanTilEmma❤ Skrevet 26. mai 2010 #10 Skrevet 26. mai 2010 ikke bry deg om det, barn er forskjellige, å det finnes ingen fasit på dette:-) Jenta mi er snart 9 mnd å åler ikke framover engang enda, bare bakover.. Men tar det med ro, å hun får ta det i sitt eget tempo:-) savner den tiden de var rolige når de først begynner å krype/gå
Anettemor82 Skrevet 27. mai 2010 #11 Skrevet 27. mai 2010 min er 7,5 mnd, åler ikke og kan heller ikke sitte. bare ruller rundt og skyver seg bakover. Helt normalt, Storebroren kunne bare rulle fra rygg til mage på den tiden og gikk da han var 14 mnd. ingenting i veien med han nå
Overraskelsen Skrevet 27. mai 2010 #12 Skrevet 27. mai 2010 Artig å lese denne tråden. Av og til får jeg følelsen av at alle her inne har babyer som vil sitte oppe i sportsvogn fra de er 2 mnd...(ok, litt overdrevet:) På vår barselgruppe, som består av 7 babyer på rundt 9 mnd krabber kanskje halvparten - og de har ikke gjort det lenge. Min kan krabbe, men foretrekker å dra seg framover. Det går jo mye fortere! Det er virkelig ikke noe hastverk, tenker jeg. Han får ta den tida han trenger! Broren min gikk ikke før han var 15 mnd, og han kan gå på hendene nå...
vaskedama+♂ 09 og 11 Skrevet 27. mai 2010 #13 Skrevet 27. mai 2010 Var nettopp på 10 mnd gruppe, der 4 av 6 babyer krabbet, så din lille jente er ikke treg i det hele tatt! Veldig individuelt fra barn til barn! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå