Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 JA, jeg ser at dette ble litt sånn typisk "skal jeg gå til legen"-innlegg så mange er så lei av, men jeg vil bare ha litt råd fra andre som kanskje har erfaring og har vært i lignende situasjoner Tusen takk for svar! Blodprosenten min har synket gjennom hele svangerskapet, jeg har i tillegg hatt ganske lavt blodtrykk (95/53). Legen har ikke sagt noe på det(generelt ganske sløv lege), men jordmor var litt bekymret når jeg var hos hun for tre uker siden. Jeg er konstant trøtt og sliten, sover 14-16 timer i døgnet, kunne lett sovet mye mer også. Sambo og mamma mener jeg ser veldig blek og sliten ut. Skal til legen neste fredag, men bør jeg kanskje gå før? Pleier alltid måtte vente ca. en uke for å få time, med mindre det haster, er dette grunn til å få "hastetime"? Vil nødig trenge meg på hos legen visst han mener jeg godt kunne ha ventet til neste fredag. Er det i det hele tatt noe å gjøre med dette?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Hvis du er sikker så ringer du legekontoret. Helsesekretærene der skal kunne svare på om du trenger hastetime eller ikke. Hva foreslo jordmor av tiltak da?? At du er blek, sliten og trøtt er helt vanlig når blodprosenten er lav. Jeg fikk ikke min opp igjen etter fødsel (mistet også masse blod) og måtte ha blodoverføring.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Jordmor sa jeg skulle snakke med legen neste gang jeg var der, men føler det har blitt mye verre siden jeg var hos hun. Men er det altså ingenting å gjøre om blodprosenten er lav? Ingen måte å få den opp igjen? Om det ikke er noe å gjøre, er det jo ikke vits i å gå en eksta gang til legen..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Blodtrykket kan jo også være lavt hvis du drikker forlite. Når man er gravid tisser man mye! og man trenger mer væske enn før. Regner med du har tatt standard blodprøver i begynnelsen av svangerskapet. Så de har noe å sammenligne med nå. Det du kan gjøre i påvente av timen. er å spise grovt brød med leverpostei og drikke ferskt presset appelsinjuice vedsiden av. samt spise brokoli til middagen. god bedring
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 20:05 er ikke HI.. Husker ikke helt hva den var, husker bare jordmor sa den var ganske lav og hadde gått ned siden begynnelsen av svangerskapet. Tenker jeg prøver på å få i meg litt ekstra jern og så får jeg heller bare sove, og så høre med legen neste fredag
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #8 Skrevet 25. mai 2010 Glemte selvfølgelig å signere med HI der ja. 20:08, og HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå