Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har opplevd det samme?? Dette kan vel ikke være normalt?

Jeg vet jo at de kan slå ut ved graviditet, og jeg har skikkelig uregelmessige sykluser. Har en laaang en nå. Var hos gynekolog den 10, og hun tok UL av meg. Hun sa at EL kom til å være den 20. Hun hadde vel sett det hvis jeg var gravid da?? Hun så jo folikkelen, og den hadde vel ikke vært så stor hvis jeg hadde vært gravid?

Har opplevd å ha pos test 3-4 dager på rad før, men ikke 9!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du har hatt positiv test flere dager på rad kan det bety at kroppen prøver om igjen og om igjen å slippe ett egg, men at den ikke har fått det til ennå.

Kan anbefale akupunktur for å få styr på syklusene. Ellers kan naturpreparatet bidronninggele være med på å hjelpe kroppen til å få eggløsning ;-) Lykke til

Skrevet

Hva slags tester bruker du da? Bruker du tester du selv må tyde kan du jo ha tydet feil mener jeg. Bruker du digitale så er det jo ikke no tvil.

Jeg har lest flere steder at man kan få positiv EL-test flere dager etterhverandre fordi egget ikke slipper. Men det er ganske ekstremt med 9 dager tror jeg.

Jeg hadde ringt gynokologen jeg og tatt en prat med dem.

Skrevet

Huff, ja er vel kanskje jeg som ikke klarer å "legge egg".

Har tenkt på akupunktur, men ikke kommet så langt ennå. Har nettopp begynt på utredning hos gyn, så tenkte jeg skulle se hva som kommer ut av det først. Skal ta noen prøver nå i forhold til hvor jeg er i syklus, hvis hun har gjettet riktig på hvor jeg var i syklusen da......dette her kan jo tyde på at hun har tatt feil...

Prøvde bidronningele for noen måneder siden. Da hadde jeg hatt tilnærmet normale sykluser i 3 mndr, etter at jeg tok bidronninggele klusset det seg til igjen, så nå tror jeg at jeg venter litt med det også til jeg ser hva prøver og gynekolog finner ut av.

Tusen takk for svar og masse lykke til til deg også:-)

Skrevet

Brukte først digitale, brukte dem opp (fordi de aldri ble negative igjen), og har nå tatt flere med strek som skal tydes (quick response). Der er streken mye sterkere enn på kontrollstreken og streken kommer til syne før kontrollstreken....... Så tror faktisk at de er positive... Nå har ejg jo brukt to forskjellige.

Kan faktisk ha vært positive lengre også, for jeg begynte å teste 16. mai og da var den jo positiv. Den kan jo hah vært positiv før det også. Har på følelsen at den fortsatt er positiv i morgen. (Har snart blakket meg på EL tester, hehe).

Er litt i tvil om jeg skal ringe gyn, er redd fro å virke masete. Skal til fastlegen helt i beg av juni, kan jo spørre henne kanskje.....

Pleier man å få snakke med gyn når man ringer? Hun virket så opptatt da jeg var der. Hadde pasienter inne på løpende bånd.....

Skrevet

Pleier man å få snakke med gyn når man ringer? Det vet jeg ikke. Fastlegen min er også min gynekolog :)

Skrevet

Testa postivt på EL test for tiende dag i dag.....hadde en graviditetstest liggende, og tenkte at jeg skulle avkrefte at det var derfor EL testene positive........DEN VAR POSITIV!! Det er derfor jeg har hatt så mange positive EL tester:-)

Gynekologen min sa jo at jeg skulle få EL den 20, men det kan jo ikke stemme, jeg har jo sannsynligvis allererede vært gravid da.....kan de ta så feil. Burde hun ikke ha sett at jeg evt allerede hadde hatt EL???

Er helt i sjokk jeg, er helt uvirkelig. Vi har prøvd i halvannet år nå. Tror ikke jeg skal glede meg altfor mye altfor tidlig. Hadde litt blødninger for litt over ei uke siden (kanskje da jeg egentlig skulle hatt mensen, tenker jeg, men har jo hatt så ustabile sykluser). Har blødd bittebittelitt i dag også, men har gitt seg nå......

Tusentusen takk for svar i alle fall, nå er nok mysteriet oppklart:-)

Skrevet

Så utrolig gøy!!! Gratulera så masse! Krysser fingrene for at det henger fast :)

Skrevet

Da er det jo ikke så rart :P

Gratulerer så mye.

Skrevet

Tusen takk:-) Har aldri blitt så overraska jeg.... trodde jeg skulle være mer i lykkerus enn det jeg er....Nå er jeg bare bekymret for om den lille knerten skal overleve inni der.

Ringte legen min i dag pga noen medisiner jeg går på, og det var VELDIG rart å si "jeg er gravid",. Jeg tror det jo ikke selv ennå:-)

Skrevet

Wow :)

Gratulerer så mye med spiren ;)

Lykke til framover - og kooooos deg :)

Skrevet

Tusen takk, men har en litt dårlig magefølelse......Ringte gynekologen min i dag, og grunnen til at hun hadde tatt så feil var at jeg hadde veldig tynne slimhinner i livmoren. (hun ble veldig overrasket over at jeg var gravid) Hun mente at det kanskje ikke ville være nok næring til fosteret og at det var større sjanse for å miste da:(

Jeg har jo også spottet litt da jeg sannsynligvis skulle ha mensen og bittebittelitt den dagen jeg tok testen. (ingenting i går og i dag). Det er jo heller ikke så godt tegn.

Hun ville ha meg inn til UL i uke 7, som er to uker til (troooor jeg er i uke 5 nå).slik at jeg ikke skulle gå altfor lenge dersom det ikke ble noe der inne. HUFF det blir to laaange uker med mange nervøse turer på do for å se etter blod.

Har foreløpig veldig lite symptomer også. Tisser litt oftere enn før,

murrer litt i magen og puppene er kanskje bittelittegranne ømme.

Etter ett og et halvt år hadde det vært kjempekjedelig å miste nå!

Får trøste meg med at det nå i alle fall har skjedd noe, og da er det jo håp uansett hva utfallet av det her blir. Får vente to uker til før jeg evt. kan glede meg over dette.....Skulle ønske jeg bare kunne legge meg ned og sove til de to ukene har gått.

Skrevet

Jeg kan ikke forestille meg hvordan det er å vente to uker på å få de svarene du trenger. Tida fra EL til IKM er jo en mare og vente på, og dette må jo være enda værre. Lykke til. Vi får krysse fingrene for at dette går bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...