Gå til innhold

Til dere som holder til i Porsgrunn, se hit!! Vil gjerne høre fra dere...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Uff, så trist å høre,...vi har nettopp satt oss på venteliste i porsgrunn,...men kanskje valget ikke var rett likevel,..

Håper du får litt respons her,..for nå ble jeg nysgjerrig på hvordan ting fungerer der,...og om mange har lykkes!!

Uansett LYKKE TIL:)

Hei Lillehare!

Så trist at du ikke har lykkes!

Vi har nå hatt 4 forsøk (2 fersk og 2 frys) i Porsgrunn.

Jeg er nå gravid med 2 frys!!! Og får flott oppfølging, synes jeg!

1. fersk - negativ

2. frys - positiv - SA

3 fersk - positiv - MA

4. frys - positiv.

Denne gangen ha jeg fått hcg støtte og blodfortynnende siden jeg har abortert noen ganger.

Jeg er kjempefornøyd med Porsgrunn!

Da jeg hadde MA, tok ikke fastlegen min meg alvorlig. Men det gjorde de i Porsgrunn. Fikk komme uten time, de tok meg inn og undersøkte meg og var fantastiske, før det bar rett til sykehus for operasjon.

Jeg har bare gode ord å si om Porsgrunn!

Hilsen Merete gravid kanskje med 2!!!! :-)))))

selv om ikke jeg startet tråden så takker jeg for oppmuntrende svar!!! Vi skal vel i gang ut på sen høsten tenker jeg,.. spørs på ventetiden. Ve3t at mannen er ferdig utredet,..... så vet ikke om det har noe å si for ventetiden????

Hei damer, hyggelig å høre fra noen her. Er bare altså sååå fortvilet!!! Har hatt fersk forsøk og ett fryseforsøk. Neg på alle sammen!! i det siste forsøket (testet neg idag) hadde jeg 19 egg, 18 ble befruktet. Fikk satt inn to men resten ble kassert pga av en skummel bakterie. Har vært så fortvilet over vår uflaks, og jeg skal ikke klandre porsgrunn for min elendige fruktbarhet.

Jeg er ikke spesielt fornøyd må jeg si. En sykepleier sier at jeg må bevege meg i minimum 20 minutter etter crinone, den andre sykepleieren sier at jeg skal ta det med ro og tenke minst mulig på det. What the f??? De må bli enige om hva de skal si til pasientene. Jeg får aldri snakke med lege med mindre jeg er der, alt går via sykepleierene. Når jeg ringte til riksen idag fikk jeg snakke med vakthavende lege på ivf seksjonen, ennå jeg ikke er pasient der en gang!!! Åhhhh, orker dem ikke mer. På innsett dagen var det et kaos uten liker der. Vi ble sittende i gangen kjempelenge!!

når vi begynte der var vi strålende fornøyde, men nå som de har ventelister vonde som et langt år, er alt blitt så tullete og uorganisert... Nei, lurer på overflytting jeg. Er forøvig fra Oslo, fryktelig lei av å kjøre frem og tilbake. Kjenner meg fortvilet og frustrert. Trenger noe oppmuntrende tror jeg...

Uffda, dette var ikke bra :)

Vi hører til i Porsgrunn, skal ha uttak på fredag, insett mandag..

dette blir første gangen for oss i porsgrunn.. Vi hadde klinikk Hausken på vårt første forsøk..Negativt. Jeg hadde litt negative tanker om porsgrunn da de surret med blodprøver osv.. men bortsett fra det og den underlige legen ;) så går det helt fint syns jeg..

Samlebånd og stress er det vel på alle disse stedene.. da de har fryktelig mange pasienter ? Og porsgrunn skal ha gode "statistikker", skal de ikke? :)

Du blir nok klokere snart skal du se og fatter rett avgjørelse :)

Annonse

De surret voldsomt med våre prøver også. De målte og analysert alt annet enn det de faktisk skulle.

Ja, det er nok mye stress og samlebånd på de fleste steder, men nå er jo slik at Porsgrunn markedsførte seg som et lite sted med tett oppfølgning, ikke lang ventid for å komme i gang med neste forsøk, lite stress på klinikken da de har/ hadde god bemanning.

Alt var fint frem til feb i år og etter det har det rett og slett vært kaos.

Sørg for at du ikke får Hanevik til uttak. Han er klønete :) og virker veldig ung også... Khan er best, rar og omtenksom. Han er vel kanskje den eneste grunnen til at vi kanskje vurderer å forsette i Pors.

Statestikkene til Pors kan ikke være gode, har ikke hørt om mange som har fått det til der....

Tusen takk for oppmuntring forresten, det er stor hjelp i å bare få ordene ned. Det er så mye tanker og følelser rundt noe så personlig fertilitet og befruktning.

Lykke til Muffin25 og hold meg oppdatert da :)

Hei.

Jeg vil få skyte inn her at jeg ikke kunne vært merer fornøyd med personalet i porsgrunn! Vi er kjempe fornøyde. Er gravid etter to overstimuleringer, 4 frys, 1 sa og 1 ferskt som nå har endt med en liten i magen min. Har hatt mye med både Kahn og Friberg å gjøre. Blitt godt kjent med sykepleierene også. Hanvik hadde vi kun forsamtale med. Han er kanskje ung og litt klønete, men man alle må lære før de blir 100% Proffe.. hvordan blir leger gode leger? Kahn er spessiel ja, men utrolig dyktig :)

Jeg har sliti med at jeg ikke tåler minimale doser av medisinene og blitt overstimulert begge gangene.. det har vært veldig tøft. lå to uker på sykehus nå siste gangen, i påska og litt til. Klinikken var stengt da, og personalet hadde ferie, men begge legene og to sykepleiere åpnet klinikken kun for meg nesten hver dag for å tappe buken for væske. Kahn kom på besøk til meg på sykehuset flere ganger. Dette endte med graviditet, så alt har vært værdt det! :) Er nå 12 uker på vei :) Skal på 3. og siste kontroll og ul på klinikken på torsdag, så oppfølginga har i ettertid vært upåklagelig!

Jeg må bare si tomlene opp for porsgrunn! Synd de har for mye å gjøre, men jeg syntes de har hatt mye å gjøre hele tida, siden vi kom inn for litt over et år siden. Er du først inne i systemet går det fint, gjorde for oss hvertfall. Og til slutt kan ikke legene trylle. det er faktisk de befruktede eggene som må være 100% så feste seg og så utvikle seg.. naturen styrer litt for mye noen ganger..Håper dere andre også får en positiv opplevelse i porsgrunn :)

Lykke til alle sammen! krysser fingrene for dere! Det er vi som kjemper hardest og som som ønsker barna så indelig, som virkelig fortjener å få oppleve det å bli foreldre :)

Superfornøyd med Porsgrunn, selvfølgelig VELDIG godt fornøyd ettersom jeg ble gravid på 3`dje innsettet der.

Ble selv litt febrilsk etter andre negative resultat, og begynte å tenke irrasjonelt, og ville legge skylden på legene...

Det var jo NØDT til at det var blitt gjort noe galt i prosessen tenkte jeg....

Ingen ivf-leger kan trylle som Isopora sier, eggene fester seg når de er gode nok, noen er heldige på første forsøk, andre må vente litt lengre, men stort sett går det bra for de fleste til slutt.

Ingen skal komme å si at dette gamet er lett, for det er kjempetøft psykisk, og jeg føler sånn med deg lillehare.

Har du spurt om en time sammen med en lege der inne og gå gjennom deres historie, og se om det er noe som kan gjøres, ift støttemedisin etter innsett f.eks??

Lykke til alle Porsgrunnjenter :)

Hei og takk for fint inlegg. Helt enig med deg vedr Kahn, han er utrolig dyktig og omsorgsfull. Fridberg er også flott. Hanvik blir nok flinkere, men når vi var hos han så var det bare ett eller annet rart med han... Han sa de utroligste ting....

Men, gratulerer så mye med graviditet :) Du har rett, de som kjemper får det til :) Veien er tøff og laaaang, og man lurer på om gresset er grønnere åp den andre siden.

I siste runde mistenkte de også overstimulering, men heldigvis gikk det fint. Må si jeg er imponert av de kommer på fridager og passer på. Jeg fikk imidlertid en bakterie som i verstefall kunne gjøre at jeg hadde havnet på isolat, men her gjorde ikke Porsgrunn noen ting. Måtte ringe å mase på antibiotika etter anbefalig fra gynekolog, fastlege og riksen. Etter noen dager sendte de en resept. De kom til enighet om at det var nødvendig med antibiotika, men litt for sent. Personlig fikk jeg veldig dårlig oppfølgning. Men dette skyldes nok stresset som har vært der. De siste mnd har vært helt texas.

Men innlegget ditt er inspirerende og får meg til å tenke godt om med tanke på om jeg bytter eller ikke. Jeg vil tilføye at jeg har "både og" opplevelser fra Porsgrunn. I utgangspunktet er jeg en person som er stort sett fornøyd med det meste, og har vært veldig fornøyd frem til nå, men nå. Vi får se hva vi gjør. Avgjørelsen kommer nok en gang i sommer :)

Hei bicon, godt å høre at du er fornøyd. Nei, vi har ikke rukket å snakke med dem. Alt går via sykepleiere. Synes det er så trist. prøver virkelig å se positivt på Porsgrunn, men det har låst seg sånn. Skal følges opp >Riks pga av bakterien som ble funnet. Pors har bedt meg ringe i oktober ny runde. veldig fint de tar inititiv til planlegging, men jeg vet rett og slett ikke om jeg vil forsette der. tror ikke alle kan være like fornøyde med beh. stedet sitt. Jeg er bare veldig usikker på hva vi skal gjøre. Men får jo mye oppmuntring og tilbakemeldinger her, så jeg tar med det i beslutningen hvorvidt vi skal bytte eller ikke :)

Takk for inlegget bicon :)

Hei lillehare!

Ser du har fått mange svar fra de som har vært på porsgrunn. Vi hadde tre "korte" forsøk der, aldri fryseforsøk da det ikke ble noen egg på frysa... :S Men fikk tilbud om et privat forsøk hos de. Ga litt blanke selv i at vi måtte betale alt selv og jommen meg gikk det ikke da! :)

I ettertid sitter jeg igjen med en god følelse og føler vi har fått svar på alle spørsmål og god tid på timene vi har hatt der. Ringte for å spørre etter noen skjema fastlegen spurte etter, og da lurte de på hvordan det gikk og ønsket meg lykke til videre med lille nøste i magen.

Men så ser jeg hva du skriver og at du er usikker og ikke fornøyd. Sånne tanker hjelper nok ikke på psyken som jeg tror kan være en liten faktor i hele dette gamet vi er i. Jeg tror du kanskje får det bedre hvis du bytter, ingen som kan nekte deg det, det er din kropp og ditt valg. Du skal føle at du blir tatt vare på og er det riksen som gjør det med deg ville jeg byttet!

Håper ikke jeg skrev dette for tullete...det sies vist at hormoner "krymper" hjernen ;)

Lykke til og håper det blir din tur til høsten! Bruk sommern til å kose deg!!! Jeg pleier å si - la sjela dingle litt ;)

God sommer!!!

Hei:)

Jeg er ikke så ofte inne på dette forumet lenger, fordi jeg ikke trenger det for øyeblikket:)

Vi har vært i Porsgrunn og fått behandling. Er kjempefornøyd med oppfølgingen derfra. Ble gravid på første forsøk, ikke noe tull..

Etter at vår første ble født, hadde vi to spontanaborter (spontant gravide) og et negativt fryseforsøk. Da jeg ble gravid igjen (spontant igjen.. utrolig men sant) så fikk jeg komme til ultalyd flere ganger og ble fulgt opp til etter at jeg var kommet over tiden jeg spontanaborterte sist. Selv om jeg ikke hadde "noe der å gjøre" egentlig. Fastlegen tok meg ikke på alvor og sa at "går det galt, så går det galt" men i Porsgrunn fikk jeg støtte og oppfølging:)

Friberg er fantastisk, og Kahn er som tidligere sagt rar men flink.. Har ikke hørt om han siste, for det var etter vår tid der borte.

Lykke til uansett hva dere velger.. Håper dere lykkes!!!!!!!!

Hilsen lykkelig mamma til 2, som kanskje skal ha påfyll fra frysen i Porsgrunn etter hvert...

Annonse

Jeg har stort sett vært fornøyd med pors, spes med sykepleierne og Friberg. En periode jeg var litt frustrert og fortvilet, etter avbrutt fryseforsøk, reiste vi dit og fikk en lang samtale og nok en gu av Friberg, samt nye blodprøver. Brukte nesten en time der inne. Hadde med meg en liste med spørsmål.

Dette endte med endel endringer som jeg skal gjennomføre på neste forsøk;-) Føler at Friberg tar oss veldig på alvor

Hei..

Må slenge meg med her jeg også. Jeg er veldig fornøyd med Porsgrunn og dr.Friberg.

Vi ble gravide første forsøk med puregon stimulering,(Vi prøver bare på vanlig måte) men mistet veldig

tidlig i svangerskapet.

Var til kontroll på 2 stimuleringsforsøk i dag,var for mange eggposer og fikk samleieforbud,ble også snakket om evnt prøverør,men jeg hadde desverre kommet for langt i syklusen til å kunne stoppe naturlig eggløsning..

så denne mnd ble forsøket avsluttet.. vurderer og prøve prøverør neste periode..

Hei jenter, tusen takk for tilbakemeldingen deres. Vi har ikke bestemt oss ennå. Vi lar det ligge en stund til så får vi se. Riks har sagt at vi kan komme i gang i august, og det er jo fint. Det er ikke viktig for oss å komme i gang fortest mulig, men føle at vi blir tatt på alvor. jeg er enig med håpefull at dr fridberg er suveren, men allikevel gir hele det stedet meg dårlig magefølelse. Har forsatt ikke troen på dem, men det kan endre seg så fort jeg legger alle mine uheldige opplevelser bak meg.

I dag var vi på uttak i porsgrunn, og det gikk over all forventning!

Og den unge legen..-syns han var helt super jeg!

Har Hausken å sammenligne med og dette uttaket var mye bedre enn det jeg opplevde i Haugesund.. og der betaler man rimelig mye penger for det :)

Søte var sykepleierne og.. rolige og fine..

Ønsker meg bare et bind etterpå neste gang, det var alt jeg savnet ;)

God helg damer!

Good morgen :)

Den svenske Egg/spermdamen ringte nuh ;) - vi fikk ut 16 egg i går, men 10 av de var ok pr i dag.. sist falt mange fra frem til insett, såå.. tar 10 med en klype salt :)

Men jeg er enig med en annen som har svart her, hvis du heller mot å bytte sykehus hadde jeg gjort det.. Tro kan flytte fjell som de sier :)

Synes du gjør lurt i å tenke igjennom hva dere vil, så er et mindre sjanse for at dere angrer på beslutningen deres. Dere skal selvfølgelig være fornøyd, og hvis det å bytte sted er med på dette bør dere gjøre det.

Vi holder kontakten, lillehare ;-)

Jeg vil ihvertfall rose Porsgrunn opp i sky. Sitter her med en gutt på 3 år og ei jente på 9 mnd takket være dr.Kahn og dr.Friberg og alle de andre herlige menneskene der ute. De har støttet oss de gangene det ikke gikk og hjulpet oss masse de gangene de fikk det til.

Porsgrunn har også en utrolig god statestikk:))

Lykke til

Er i hvertfall veldig fornøyd med Porsgrunn. Har vært borti alle tre legene og synes de virker seriøse og flinke alle sammen. Var Hanevik som satte inn egg forrige gang (1.fryseforsøk) og jammen ble jeg ikke gravid også. Er nesten 5 uker nå:-)

Så klart har de travle dager som det så ofte er i sykehusverden og det er jo ikke deres feil. Det er sikkert ikke alltid like lett for de som jobber der å ikke kunne ha bedre tid til hver enkel pasient. Men synes de gjør en super jobb jeg og har ikke angret en dag på at vi valgte Porsgrunn!

Har ikke lest andre innlegg en HI, så jeg veit jo ikke egentlig hvorfor du har mistet troen på dem. Ville bare melde om vår fantastiske solskinnshistorie:

Juni 2007 fikk vi en velskapt gutt - klaffet på første forsøk i Porsgrunn!

Juni 2010 venter vi en jente - etter første forsøk i Porsgrunn:)

Ja - vi har vært max heldige, og er derfor veldig fornøyde med Porsgrunn.

Lykke til alle prøvere - Porsgrunn eller ei.

Vi startet vår prøving på Riksen, og det var en grusom opplevelse. Elendig reslutat og null oppfølging. Samlebånd fra ende til annen. I Porsgrunn følte vi at vi ble sett som mennesker. Hadde 1 forsøk med SA, 1 fryseforsøk og på siste forsøk satt spira. Fikk fantastisk oppfølging både etter SA og mislykket fryseforsøk. Og vi følte virkelig at de delte vår glede når spira satt. Skal tilbake om ca 14 dager for søsken/fryseforsøk. Gleder meg til å komme til disse herlige menneskene igjen, jeg! :)

Hei lillehare....

Er det lenge siden dere begynte i porsgrunn? Vi har første time nå på torsdag.... Gruer meg :S Er så redd det skal være veldig smertefullt å hente ut og sette inn egg.... :S ....Men får håpe alt går bra.... Så trist at du ikke er fornøyd med porsgrunn.... :(

Håper virkelig at det sitter en spire hos oss alle snart.... :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...