Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har fått Vallergan til vår 1 år gamle datter som har hatt tildels store søvnvansker stort sett hele livet sitt.

Hun sover veldig urolig, nesten aldri mer enn en halvtime i strekk og virker som om hun har veldige problemer med å falle i dyp søvn.

Legen mente derfor at det nå var på tide å prøve vallergan - er det noen som har erfaring med dette middelet? Hadde det noen effekt? Var ungen trøtt også på dagtid?

Jeg er litt skeptisk til å ta det i bruk, kjenner jeg, men vi har virkelig prøvd alt for å få henne til å sove, og dette er vel stort sett det eneste vi ikke har forsøkt ennå, så jeg tror vi må gi det en sjanse.

Blir veldig glad hvis noen vil dele sine erfaringer med deg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen erfaringer på barn, men på meg selv. Funker fint for meg, men er ganske groggy om morgenen. Jeg tar det ikke så mange netter i strekk da blir jeg kjempetrøtt/kvalm stort sett hele døgnet. Prøv dere fram. Lykke til!

Skrevet

Mine foreldre fikk det til meg da jeg var rundt året,jeg ble bare mer turbo..

Har prøvd det i voksen alder,og aldri mer...Jeg var helt ute på tur hele dagen etterpå,det var helt ubeskrivelig og forferdelig.

Så jeg ville ikke gitt det til mitt barn..

Men det var min erfaring og mening:-)

Skrevet

Har ei gammel venninne som prøvde det for noen år siden. Hun hadde svært god erfaringer av det. Det viktige er at dere har et opplegg som dere holder og ikke viker i fra. Les: ikke blir fristet til å gi dette i lengre periode enn først tenkt.

Jeg har også disse tabelettene og tar de 2-3 dager når jeg har søvnproblemer for å få på plass søvnen igjen. Jeg ble helt overrasket over at det var alt som skulle til for meg, også i kun 2-3 dager... Jeg kviet meg lenge før jeg tørte å ta dem.

Det tar litt tid å kjenne seg selv. Som legen sa: Noen må ta 2 tabeletter og andre en 1/2. Jeg er av de som må ta en halv og jeg må ta dem kl 18 for ikke være trøtt dagen etter. Dette finner dere ut av.

Tror absolutt det er verdt og prøve, og det er jo en trøst at det egentlig er en allergi medisin med søvndyssende effekt. Det er ikke en sovetabeltt, men en innsovingstabeltt. Dvs. at jeg våkner hvia guttungen gråter om natten osv. Er bare mer trøtt og gjsper mye mer om kvelden.

Skrevet

Bare prøv det,ingenting å være redd for:-)

Jeg brukte det til min eldste. Hun sovnet fint,og sov rundt med vallergan.Begynnte med det når hun var 2. Før det var hun lik babyen din.

Det tok 3-4 dager å "lære" henne å sove. Etter det kunne vi bruke vallergan ved behov, feks etter øreverk osv. Vi gav også mindre doser da, slik at hun bare fikk litt sovehjelp.Hadde den vallergan flaska i over ett år.

Hun var aldri groggy eller sur på morgenen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...