MammaTilEnPrins-ØnskerNr2<3 Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Jeg er i min 25. uke, og kjenner de som regel bare på sidene.. på høyde med navlen eller pittelitt under og heeeeelt på venstre sida! betyr det at babyen ligger i tverrleie?? og hvis det er tilfelle, så er vel ikke det særlig bra? skal de ikke ligge med hodet ned, slik at jeg kjenner sparkene nærmere ribbeina, eller med hodet opp - slik at jeg kjenner sparkene helt nede?
lillerosin87 Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Er ikke noen ekspert på dette, men jeg kjenner kun spark nederst og på sidene, og min baby ligger så langt omtrent i tverrleie med hodet øverst. Slik jeg har forstått det snur de seg med hodet ned først mot slutten. I mellomtiden har de så god plass at de kan tumle rundt som de selv vil.
leirbål Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Det er helt på slutten av svangerskapet barnet legger seg med hodet ned og "hodet fester seg". På førstegangsfødende tror jeg hodet fester seg noen uker før termin. Har man barn fra før er det ikke alltid de fester seg i det hele tatt. Dette betyr vanligvis ingenting for fødselen, siden de fleste legger seg riktig allikevel. Så babyen din skal snu seg lenge enda.
Eurecaღmed spireღ Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Jeg kjenner liv mest på høyre side, men det har med hvor morkaken min ligger. Babyen snur jo rundt på seg, så når hun snur på seg kjenner jeg henne!
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 Da jeg var på ul fikk jeg beskjed om at jenta vår lå med hodet til venstre litt nedenfor navlen og beina ned langs høyre-- Men babyen beveger jo masse på seg. Når jeg kjenner dulting, er det som regel på venstresiden 5 cm nedenfor vavlen omtrent. Men om det er spark eller andre ting jeg kjenner vet je ikke . men tror ikke du trenger å bekymre deg De er visst veldig aktive der inne
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 26. mai 2010 #7 Skrevet 26. mai 2010 Jeg er 25+1 og kjenner spark helt øverst mot magesekken, og rett under ribbeina noen ganger. Men som oftest er det mest i området fra navlen og ned jeg kjenner :-) Jeg tror jeg kjenner det når han (?) snur seg når jeg ligger, for det blir en sånn rar følelse, nesten litt vondt. Og det blir vel bare "bedre" etterhvert :-p
Skumring81 Skrevet 26. mai 2010 #8 Skrevet 26. mai 2010 Tror ungen snur seg ialle retninger.. min lå med hodet ned mot bekkenet på første ordinære ultralyd.. Ellers kjenner jeg mest bevegelser rundt og nedenfor navlen.. Jeg har akkurat fullført uke 23..
minnimus83 Skrevet 26. mai 2010 #9 Skrevet 26. mai 2010 hvor tidlig og hvilken uke var dere i når dere kjente det førte sparket osv?
Gjest poäng Skrevet 26. mai 2010 #10 Skrevet 26. mai 2010 Jeg er i uke 26 og kjenner spark over hele magen (og ribbeina). Han er ganske aktiv og turner mye rundt. Og det gjør ikke noe om babyen din ligger i tverrleie når du bare er i din 25. uke! Om en fjorten ukers tid kan du bekymre deg om han ligger i tverrleie ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå