Gå til innhold

Bekkenløsning er noe dritt. DRITT!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Måtte bare få det ut :-P Føler jeg har fått ett hestespark rett i venusberget... Det knirker og knekker og verker i bekkenet når jeg snur meg i senga, og jeg er bare halvveis....

Flere som sliter???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hoho, been there, DONE THAT!! Det er et helvete uten LIKE hvis du ikke vet hvordan du skal takle det ;)

Hvis det er første barn, og du dermed ikke trenger å løpe etter et annet barn eller løfte et annet barn, så er saken meget klar: HOLD DEG I RO! Ikke overbelast deg i DET HELE TATT. Vær lat med god samvittighet, men ikke sitt i ro hele dagen, for da låser alt seg :/ Kjøp/lån et bekkenbelte (et stramt, bredt belte som festes med borrelås rundt bekken/hofter) og BRUK DET;) Ikke sitt kjelkete, tenk hele tiden på hva du belaster og hvordan. Ikke sitt i myke sofaer eller ligg i myke senger, fast er tingen når bekkenet er kranglete. Ligg med avlastningspute under korsryggen, ligg på siden med pute mellom benene, da avlaster du noe, men det beste er å ligge på ryggen med avlastning i korsrygg.

Gå LETTE og KORTE turer UTEN VAGGING. Jeg vet det er så og si umulig, men jo mer du vagger, jo løsere blir båndene rundt bekken/hofter, og jo mer vondt får du :( Hør med fysio om øvelser du kan gjøre for å styrke bekkenbunnen, og husk å kniiiipe :)

Lykke til, det går snart over ;)

Skrevet

Tusen takk :-)

Det er nr 2. Så jeg har vært igjennom det før. Det er bare litt mer vrient å ta det med ro når jeg har en leken 2 åring i hus :-) Og har fått det så tidlig denne gangen... Skal finne meg en fysioterapeut så fort jeg er ferdig med flytting oppi det hele, skal flytte langveis også. Mannen og flyttefolk skal få ta de tunge løftene ;-)

Skrevet

Kaster meg inn her, Hvor får man kjøpt slike belter? Født for 5mnd siden og det blir bare verre og verre!

Skrevet

Føler med deg!

Yngste (nummer 2) er nå 11 mnd og jeg sliter enda med vondter i hofte og bekken...

Skrevet

BANDA butikker og andre lignende butikker, altså butikker hvor man får kjøpt helseartikler:)

Skrevet

Jeg fikk kjøpt et sånt belte i sånn type butikk som selger støttebandasjer/krykker/støttestrømper osv. Legen min ga meg resept på en faktisk, og adressen til butikken sist svangerskap :-) Må nok belage meg på å bruke det mye oftere fremover!!!!

hi

Skrevet

STYR UNNA BELTET!

Jeg snakker av erfaring! Ble anbefalt dette av fysioterapaut for mange år siden da jeg hadde bekkenløsning. Det var en drøm å gå med og lettet dagen for meg, men det gjorde at jeg fikk kronisk bekkenløsning i flere år fordi muskulaturen ble "frosset".

Jeg har siden hatt to svangerskap til, begge med kraftig bekkenløsning, men har unngått beltet og blitt frisk igjen etter fødsel. Det aller beste rådet jeg har fått er at jeg ikke skal stritte i mot det musklene vil, men føye meg etter dem. Gå med underlivet fremskutt (føles rart, men ingen legger merke til det) og vugg og svai alt det kroppen ønsker.

Jeg har mange ganger savnet beltet, men vet at det gjør vondt verre for fremtiden og ville aldri finne på å bruke det igjen eller anbefale det til noen.

Har dessverre ingen råd å komme med utenom de typiske mot bekkenløsning som fysioterapaut gir og de som finnes på nettet (handicap forbundet osv).

Skrevet

samme her!! Var bare halvveis da det var som verst!

....men jeg har faktisk hatt nytte av fysioterapi denne gangen. Fortsatt vondt, men betydelig bedre! Fikk endel tøyeøvelser og triggerpunkter å jobbe med hjemme, som hjelper!

Lykke til videre :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...