Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

lille snuppa mi på 5 uker sliter veeeldig med magen, og jeg har nå tenkt å prøve å gi henne maltekstrakt (etter å ha lest mye her inne).. men ut ifra det jeg leser, så virker det som om "alle" gir det sammen med mme..hvordan kan jeg få gitt henne det når jeg bare ammer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

malt smaker faktisk ganske godt så mange barn liker å få det rent.

Du kan forsøke å dyppe smokken i malt å gi den til henne noen ganger om dagen?

Skrevet

malt bruker man for å regulere magen til de som får mme, fordi avføringen ikke skal bli så hard. Ville ikke gitt malt om du bare ammer... Vi må bruke malt til vår jente, men hun får bare mme. Hun får mer luft i magen av malten, men likevel er det helt nødvendig for at hun skal få bæsjet skikkelig. Er det luft hun er plaget med eller er det sjeldne avføringer? Sjeldne avføringer er jo helt normalt om hun bare får mm:)

Skrevet

Du kan sikkert også blande det i morsmelk som du har pumpet på flaske, men etter det jeg har hørt skal det ikke være nødvendig med malt til barn som blir ammet.

Skrevet

Hvis du kun ammer så er ikke malt løsningen - det er for små mme barn som får hard mage pga at mme er tungt fordøydelig.

Kanskje det er noe du må eliminere fra kosten din? Vet at mange får babyer som sliter med magen av feks løk og melk.

Skrevet

takk for svar =)

visste ikke at malt var kun til mme-barn.. det er luft hun er plaget med.. -hun har sjeldent avføring men det vet jeg er normalt for mm-barn.. jeg har prøvd å kutte det meste fra kosten..uten at det ser ut til å hjelpe noe.. jaja..får bare håpe det går over når hun nærmer seg 3 mnd da..

Skrevet

Det går seg nok til skal du se :) Vi prøvde ALT når vår lille hadde kolikk og mye luft i magen. Ingenting hjalp. Noen har god effekt av minifom eller fenikkelte, samt at du kan prøve å presse beina hennes opp mot magen for å hjelpe henne med å presse ut lufta. Det er bare å prøve seg fram, men ville holdt meg unna malten ja:) Lykke til:)

Skrevet

Ja vi går til kiropraktor med henne (kunn vært èn gang til nå)..og d så ut til å hjelpe litt..har ikke prøvd miniform..tenker på d som "en siste utvei"..men lurer litt på når jeg har lest her inne at noen gir barna fenikkelte/ammete..lar dere da rett og slett te'en bli kald, for så å gi den direkte til babyen? gjennom en liten sprøyte da, eller på en teskje? kanskje dumt spm..men jeg har rett og slett ikke peil :P:)

Skrevet

Kan jo være kiropraktor hjelper da :) Har god effekt på mange det også, selv om det ikke funket her. Akupunktur hjalp mest her faktisk, men da var hun 2,5 mnd så mulig det hadde begynt å gi seg litt selv. Du kan gi fenikkelte på skje eller med sprøyte ja.. De skal jo ikke ha så mye, så det funker sikkert greit med skje. Vi gav et par ganger med skje og det gikk fint, ellers blandet vi det ut i melka. (min begynte med flaske da hun var rundt 2 mndr) Bare lag en kopp med te og sett den i kjøleskapet. Den kan stå et døgn eller noe, så da kan du bruke før hvert måltid en stund. Knus fenikkelte-frøene først, så får du bedre effekt.

Det er ikke farlig å prøve minifom heller altså. På apoteket sa de at i løpet av noen dager ville man merke om det funket eller ikke, og hvis man ikke merket forskjell skulle man slutte med det. Hvis det funker er jo dilemmaet et litt annet.. Jeg hadde garantert gitt det hvis det hadde funket, men det hadde jo ingen effekt her. Det er "misbruk" over lengre tid som frarådes, ingenting iveien med å prøve det ut :) (jeg var skeptisk lenge jeg også, men tilslutt ble jeg nærmest desperat etter å finne noe som funket..hehe)

Skrevet

Skal man ikke bruke malt? Jeg bruker malt i grøten hennes, selv om vi ammer i tillegg. Det er da ikke noe farlig. Eller dere mener kanskje dersom babyen KUN ammes? Da ble vi anbefalt sviskesaft.

Skrevet

jeg mener hvis babyen kun blir ammet :) greit med malt i grøten, det kan jo føre til hardere mage! Sviskesaft kan vel hjelpe på avføringen litt ja, men tror ikke det hjelper mot luft i magen? Vesla her fikk i allefall mer luft i magen av sviskesaft... (men kan jo selvsagt være at hun er litt spesiell..hehe)

Skrevet

Ja, det er vel også stor forskjell på 5 uker og 7 mnd;) Brysternærte barn blir vel egentlig ikke forstoppet, men tom hs synts det var litt vel lenge med 3 uker (!) uten bæsj på vesla her, da anbefalte de sviskesaft. Det hjelper sikkert ikke mot luft i magen, heller motsatt vil jeg tro...

Skrevet

Offa, 3 uker uten bæsj, hvordan går det ann da.. Babyen min gikk to dager uten å bæsje nå og bæsja jo non stop når han først begynte, trodde det ingen ende tok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...