Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så kvalm, så kvalm, så sinnsykt kvalm!

Jeg våknet i morgest etter en veldig dårlig nattesøvn, kvalm som bare det! Greide ikke spise noe, drakk litt vann, pluss måtte spise halstabeletter for jeg har veldig vondt i halsen. Det var noen under oss som drev med drilling i veggen og den høye lyden gjorde at kvalmen ble enda værre.

Så ja, da sitter jeg her 8 dager etter IKM... 3 negative tester, siste ble tatt søndag morgen... hva tror dere? Jeg er også veldig varm om kveldene, har sterk luktesans og for noen timer siden begynte jeg plutselig å gråte forann romkameraten min som jeg har kjent siden førsteklassen! Tror kanskje jeg har grått forann henne 1-2 ganger før gjennom de nesten 20 årene vi har kjent hverandre... så det virker jo som om jeg er hormonell..

Hva mener dere, jenter?

Noen som har noen tips? Hvordan skal jeg fungere normalt med denne kvalmen om jeg er gravid eller ikke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi oi,så spennende! jeg hadde vel ikke klart å drøye stort lenger tror jeg,hadde tatt en test i morgen igjen jeg. Det virker jo som at det er noe på gang når du får alt dette på en gang:)

Prøv å kanskje spise noen kjeks før du står opp,kan hende det fungerer enten om du er gravid eller ikke :)

Lykke til hvertfall! krysser fingre og tær:)

Skrevet

Tror nok jeg må vente til slutten av uka før jeg tar en ny test, har ikke lyst til å bli skuffet igjen.. men noe er i ferd med å skje, det er sikkert.. om jeg er syk eller gravid får tiden vise.

Jeg prøvde å spise litt salte kjeks, men nå har jeg vært kvalm i HELE dag.. og det går liksom aldri over! Det er litt i bølger, går litt opp og ned, men akkurat nå er det skikkelig intenst.. Har jo ikke kastet opp, men føler meg nesten på randen akkurat nå. Gud, hvor ubehagelig.. håper det viser seg å være verdt det!

Skrevet

skjønner godt at du vil vente,hehe,bare jeg som er overivrig,men det beste er jo å vente å se:) noen er jo kvalm hele dagen også,men hjelper det etter du har spist litt da? mener å huske jeg har lest et eller annet sted her inne (kjerringråd??) om noe urter av noe slag som hjelper mot kvalme:)

Skrevet

På begynnelsen av dagen greide jeg ikke spise, men rundt 4 tvang jeg i meg et rundstykke... har vært kvalm før og da hjalp det å spise, men nå hadde det egentlig ingen virkning.. var vanskelig å spise, men etter jeg var ferdig var det hverken bedre eller verre...

Er bare helt forundret hvordan jeg plutselig bare kan våkne en dag og være så sinnsykt kvalm.. uten noen grunn! Er småforkjølet med vond hals og en litt snufsete nese, men ellers har jeg vært i OK form...

Har ikke fastlege i området, men det har ektemannen så jeg tror jeg skal ringe dem i morgen tidlig for å spørre om råd til hva jeg bør gjøre angående tester og så videre..

Har hørt det skal hjelpe å drikke ingefærte, men det må jeg vel til en helsekostbutikk eller noe for.. og i dag har jeg nesten ikke greid å stått opp av senga en gang. :(

Skrevet

be kællen kjøpe noe kjeks til deg også setter du det på nattbordet til i morgen tidlig,mulig det hjelper om du spiser noe helt fra starten på dagen :)

Får håpe du er bedre i morgen eller at det er en GOOOD grunn til at du er kvalm :)

Skrevet

Takk for rådene, snille du. Kællen som du kaller han er snill og omtenksom, han, men jobber vanligvis fra 2 til 9, så er ikke alltid så mye hjelp å få når man blir sengeliggende. >_

Skrevet

Å så spennende da :)

Jeg har hørt det skal hjelpe å spise en banan før man står opp.

Har også hørt at suppe skal være supert, bare ha det på en termos på nattbordet... da får du jo både nærig og væske på samme gang ;)

Lykke til framover :D

Skrevet

Takk for svar!

Føler meg bedre i dag, men tørr ikke spise... spiser bare halstabeletter og drikker vann.. vet jeg burde få i meg et måltid siden det er langt på dag, men er bare nervøs. Og så er det litt rart at jeg var kvalm hele dagen i går og ikke i dag?

Skrevet

Nei, nå må jeg vel spise noe.

Regnet ut at i dag er det 40 dager siden siste mens..oj.

Har også merket små nupper på brystvortene.. sjekket på google og det heter visst "Montgomery's Tubercules". Sært.

Skrevet

oj,er det så lenge siden?? når skal du teste igjen da? må holde oss oppdatert da :P

Skrevet

Jeg skal holde dere oppdatert.. så mye jeg maser og styrer om dette er vel det minste jeg kan gjøre. ;p

Ligger her og tenker at det nok ikke blir noe denne gangen, vet ikke helt hvorfor. Tanken bare slo meg hardt og så var jeg nesten overbevist. Og det var skikkelig trist for jeg skal egentlig ha EL om litt over en uke eller noe.. og det kommer jo ikke til å skje når TR aldri kommer. :(

Skrevet

Kan du ikke dra til legen å få tatt en prøve,der er de kanskje mer sikkre? kanskje han sender deg på ul også? :)

Skrevet

Du har vel rett.. er bare at jeg har fastlege i nord som er veldig bra, og ikke egentlig vil bytte fordi vi antageligvis ikke blir boende her om jeg er med barn.. Mannen har fastlege her i byen, men han finner ikke papirene sine om det, så jeg har egentlig ikke noe sted å dra.

Jeg vurderer å bytte fastlege bare for å ha noen å ringe, liksom..

Tror du det er mulig for meg å ringe legen min i nord i løpet av telefontimene, selv om jeg ikke kan komme til time?

Skrevet

hmmm..det er jeg usikker på,men er ikke noe værre enn å ringe å høre :)

Men han kan jo ikke gi deg noe svar på om du er gravid eller ikke :/

Når jeg gikk med jentungen så bodde jeg et annet sted enn der jeg hadde fastlegen min,og da kontakta jeg legekontoret der og fikk en "fast" lege å ha der frem til jeg skulle evt flytte hjem :)

Om du ikke får hjelp hos legekontoret hadde jeg ringt legevakta å fortalt historien din og se om de kan hjelpe deg på noen måte:)

Skrevet

Nå er det 41 dager siden forje mens!!!!! Tror tanta kommer i morgen :)

Brunt i utfloden..såvidt det er. har skjedd to ganger på to dager, men intet ferskt blod...RART?

Skrevet

Er det lenge siden du testet sist?

..kjøpte to tester til i dag... tror kanskje jeg prøver en i morgen og en etter helga.. om jeg greier å vente så lenge.

Skrevet

Har 5 billigtester liggende...:P hihihihihihi... Testet i går eller dagen før, tror jeg?..NEEEEEEEEEGATIV! dumt å bruke dem opp i håp om å være gravid.:P

Skrevet

Skal vi gå å teste begge to å skrive tilbakemelding her innen 10 minutter? hahahaha

Skrevet

LOL!

..ok, hvis du fremdeles er her så bare si ifra og så gjør vi det. XD XD

Skrevet

Synes det er litt morsomt at vi nesten er på samme overtidssyklus.. haha, og så lenge vi greier å holde humøret oppe er det vel ingenting vi ikke får til til slutt! :)

Skrevet

Har gjort det..og enda en blendahvit test:(

INGEN tegn til tanterød heller...Rart at sånn utflod skal komme annen hverdag?

Skrevet

Klem til deg. :(

Samme resultat her. Store stygge bokstaver som sier "IKKE GRAVID".

..jaja, ok. Da er vi ikke gravide, da. MEN HVOR ER TR??!!? Har hun gått seg vill oppi der eller?

>______>

Nå skal jeg legge meg under dyna og deppe til mannen kommer hjem. >_>

Skrevet

NEsjda:D Legg meg til på msn istede, så kan vi syte ilag å følge med hverandre! Legg igjen e-posten din på post til meg da?

Skrevet

Hihi, ok da. Vi overlever dette, vi. ;O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...