MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 1. juni 2010 #26 Skrevet 1. juni 2010 Sååå gøy! Her har jeg bestilt time til 06. juli for uttak av spiralen! Gruer meg til å ta den ut, var så VONDT å sette den inn!! Men gleder meg til prøvinga så SYYYYYYYYYKT mye!! :-D
Frøkna80 Skrevet 1. juni 2010 #27 Skrevet 1. juni 2010 Har ingen barn fra før, så det blir første gang for oss begge:) Har startet å ta folat, og er flink jente og tar tranen min hver dag, så da er da i det minste det i orden. Hvordan var det for dere, var mannen klar likt med dere, eller måtte det litt overtalelse til?
zassy☆ Skrevet 2. juni 2010 #28 Skrevet 2. juni 2010 MissSofie: Ja det VAR godt planlagt, hehe, får håpe vi blir fort gravide og blir med på den planen din Frøkna80: Første gang for oss også! Kjæresten min ville ha barn, men ville liksom vente og vente hele tiden..tror nok aldri han ville blitt "klar" hvis jeg ikke hadde begynt å prate en del om det osv, men etterhvert sa han at bare vi hadde kjøpt leilighet og flyttet inn (som vi nå har ;-D ) så var han med! Og det var han som foreslo at vi skulle begynne å prøve på ferie i sommer Tror fortsatt han synes det er litt skummelt, men jeg er ikke i tvil om at han VIL ha barn - han bare synes det er litt vanskelig å virkelig ta steget..vil liksom at det skal gå av seg selv, hehe, men det kan være vanskelig når man hopper av i svingen Jeg gleder meg masse, men kjenner jo at jeg synes det er litt skummelt jeg også, vet jo ikke hva man går til helt Men synes det passer veldig godt nå, og vil jo helst ha barn før jeg bikker 30 liksom. Enn din mann da?
Frøkna80 Skrevet 2. juni 2010 #29 Skrevet 2. juni 2010 Min har også alltid visst at han vil ha barn, men så var det det med tidspunktet da... Han har jo så god tid, og det haster ikke helt for han. Men da jeg begynte å argumentere litt, bl.a. med at jeg ikke ville bli for gammel før jeg får barn (fyller 30 til høsten...), og at jeg helst kunne tenke meg å prøve å time det slik at termin blir i mai, så fikk jeg han med på å begynne å prøve i juli:) Er helt enig i de argumentene over her om å ikke gå høygravid på sommeren, ikke være kvalm i jula og sånne ting! Jeg skjønner jo det med at det kan være vanskelig å ta steget, jeg føler jo litt på den jeg også. Hele livet ditt blir jo forandret på mange plan, men jeg gleder meg veldig og ser mest det positive! Sitter en del inne her på BIM, kjøper gravidblader og leser entusiastisk det jeg kommer over av artikler om graviditet, barnevogner, barneseng og barn... Samboeren er ikke like engasjert ennå, men han sier at det kommer til å endre seg med en gang jeg blir gravid. Men det er kanskje slik menn er?
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 2. juni 2010 #30 Skrevet 2. juni 2010 Frøkna80: Gibben her endret seg ikke før snuppa ble født. Nå er han myyye mer intr i å prate om babyer, og han prater om snuppa vårheeele tida...hehe.
Frøkna80 Skrevet 2. juni 2010 #31 Skrevet 2. juni 2010 Hehe, bedre sent enn aldri da! Blir kanskje mer virkelig for de også da babyen har blitt født.
zassy☆ Skrevet 3. juni 2010 #32 Skrevet 3. juni 2010 Jeg ser også for meg at han blir mer intr når det først "er i gang" hehe, men det er vel veldig forskjell på gutter der. Blir spennende iallefall, å er jo uansett godt å ha de med på laget Hadde vært veldig kjedelig å skulle vente baby med en mann som egentlig ikke ville..derfor jeg har ventet og ventet også selv om jeg egentlig skulle ønske vi hadde begynt for en stund siden, men er jo mye bedre nå som jeg merker at han også vil Nå skal jeg dra avgårde på trening, skyndte meg å finne sommerkroppen før graviditeten tar over hehe. Ha en fin dag!
Frøkna80 Skrevet 4. juni 2010 #33 Skrevet 4. juni 2010 Sommerkroppen driver jeg og leter etter også... Samboeren skjønte ikke helt vitsen med det, jeg skal jo bli gravid og stor snart allikevel!
zassy☆ Skrevet 4. juni 2010 #34 Skrevet 4. juni 2010 Hehe! Morsomt sagt av samboeren din da :-D Vært på trening i dag også jeg, føler meg flink nå - og så er det helg og jeg er ekstra happy! Er flink å huske folaten min hver dag..ikke like høytidelig å ta den lengre som første dagen, hihi, men blir jo sånn at jeg tenker litt på det å bli gravid hver gang jeg henter frem glasset Sol og fint her og vi skal ha besøk av venner og pilse litt i kveld! Får kose meg mens jeg kan Håper dere alle får en fin helg Klemklem!
strikkedilla Skrevet 8. juni 2010 #35 Skrevet 8. juni 2010 Hei. Jeg hiver meg med her hos dere... Jeg skal fjerne spiralen 24.juni og da setter vi igang med prøvinga. Det betyr at vi også starter prøvinga i juli. Jeg gleder meg veldig! Vi har ei jente som er 2 om et par uker, så nå passer det fint med en lillesøster eller lillebror! Jeg er 32 år, så det betyr vel at jeg er eldst av oss i denne tråden...
Frøkna80 Skrevet 8. juni 2010 #36 Skrevet 8. juni 2010 Hei på deg strikkedilla! Alder er bare et tall har jeg hørt... Da er jo jeg omtrent like gammel som du var da du satte igang med første mann. Velkommen, og lykke til!
zassy☆ Skrevet 8. juni 2010 #37 Skrevet 8. juni 2010 Hei strikkedilla, så morsomt at enda flere skal starte i juli!! Får ønske deg også lykke til! Synes nesten det er litt "godt" jeg at det er noen her som ikke fikk barn når de var 19 liksom, hehe, så føler jeg at jeg ikke er såå sent ute ;p Men ikke misforstå, vi har jo valgt å vente til nå også, ønsket å være litt gamlere før vi satte i gang vi Måtte dere prøve lenge sist du ble gravid? Er så spent på hvor lang tid det kommer til å ta jeg Kan nesten ikke tro at det er så kort tid igjen nå! :-D Er du veldig glad i å strikke eller? hehe
strikkedilla Skrevet 8. juni 2010 #38 Skrevet 8. juni 2010 Heisann! Og takk for fin velkomst! Ja, som nicket mitt tilsier så er jeg veldig glad i å strikke. En hobby er jo fint å ha! Veslejenta mi har fått mange fine plagg, så da er det jo praktisk også. Jeg var 29 år når vi satte i gang med forrige "prøve-periode" og jeg rakk å bli 30 år før hun ble født. Så jeg rakk å bli voksen før jeg ble mor, men det var selvvalgt. Min samboer og jeg var sammen i flere år før vi valgte å bli flere i familien. Vi rakk å være kjærester lenge før vi ble foreldre og det er jeg glad for. Men selv om det har vært det riktige for oss betyr jo ikke det at det er riktig for alle og det respekterer jeg. Vi lykktes etter 3 mnd sist. Håper vi kan være like heldige denne gangen også! Har et vennepar som ble foreldre for 4 uker siden så jeg kan heldigvis låne baby av og til. Men blir jo ikke mindre babysyk av det!!
zassy☆ Skrevet 8. juni 2010 #39 Skrevet 8. juni 2010 Hei igjen, ja enig med deg, alle må velge hva som er rett for seg, vi også prioriterte det å være kjærester lenge først, og så ble det viktig for oss å kjøpe leilighet først, fordi vi liker å ha ting litt trygt og i orden. Det eneste dumme er at jeg ikke har jobb akkurat nå, så søker for livet for tiden, men kjæresten har heldigvis en fast jobb da Men håper jeg får noe snart, så hadde jeg sluppet å vært så stresset pga det!. Skjønner godt du blir babysyk av å låne baby! Hehe, de er jo så skjønne Har en søster som bor like i nærheten her så jeg er tante så ofte jeg kan, koselig! Så flink du er som strikker da, har gjort det litt jeg også, men bare lette ting - og de ble ikke så superfine heller hehe. Men øvelse gjør vel mester.
lillebie87 Skrevet 8. juni 2010 #40 Skrevet 8. juni 2010 Hei! Har ikke lest alle innleggene deres jeg, men her har vi sluttet med å hoppe av i svingen (noe som har funket i 3 år for oss), og begynt å fullføre morroa, så blir spennende å se hvor lang tid det går. Er på 2. mnd uten noen spire Kan vel ikke si vi PRØVER, men skjer det, så skjer det, og vi er klare som bare det! :-D
zassy☆ Skrevet 8. juni 2010 #41 Skrevet 8. juni 2010 Hei lillebie87 Så morsomt at dere er i gang. Vi har også drevet å hoppet av i svingen i nesten et år nå, husker faktisk ikke helt når jeg sluttet på p-pillene, men tror det er så lenge. Blir morsomt å ha "normal" sex igjen, fullføre som du sier, hehe! Gøy at dere allerede er i gang, starter i begynnelsen av juli vi - gleder meg så! :-D Lykke til videre! Må si fra hvis det skjer noe da
lillebie87 Skrevet 9. juni 2010 #42 Skrevet 9. juni 2010 Takk, det skal jeg gjøre. Og lykke til til dere også!
MissSofie - Jente09Baby11 Skrevet 9. juni 2010 #43 Skrevet 9. juni 2010 Nåååå er det ikke lenge igjen!!! 6.juli har jeg time til å ta ut spiralen;) Men jenter; må vi virkelig snakke så mye om alder? Kjener jeg blir litt irritert å høre at siden man er 30 så rakk man å bli voksen først og man rakk å være kjærester.....ALDER er inget mål om hvor voksen man er!? Vi har da hatt fast jobb i 3 år, har 2 hunder, eier rekkehus, vært samboer og kjærester i 3år før vi fikk snuppa+++ og vi er bare 23år... Hvor voksen man er ligger i hodet, ikke glem det da snupper;) Kjedelig om noen skal føle seg utenfor pga alder! Tror vi damer fokuserer for mye på det tallet altså...hehe Koooos dere i sola alle sammen....dette blir en SPENNENDE sommer!!!
zassy☆ Skrevet 9. juni 2010 #44 Skrevet 9. juni 2010 Jeg mente ikke å sette fokus på alder, var bare nysgjerrig på hvor gamle dere var, og mente iallefall ikke å si at man ikke er voksen nok. Når jeg skrev at vi prioriterte å være kjærester lenge først så er det jo det vi gjorde uten at jeg mener det er bedre eller verre enn de som ikke gjorde det. For min egen del har jeg tenkt litt på alder fordi jeg får litt "småpanikk" til tider fordi at jeg nå begynner å føle meg "gammel" hehe, og særlig på et forum der det virker som majoriteten er yngre enn meg, og alle er gravide og/eller har barn, derfor jeg syntes det nesten var litt "godt" å se noen som var rundt min egen alder også, men var aldri meningen min å virke som jeg så ned på dem som valgte å få barn tidligere fordet Som sagt før her - alder er bare et tall! Kos dere videre i sommer dere også, plutselig hoppa jeg av denne tråden uansett (se egen tråd) Masse lykke til til dere alle sammen!! Håper det klaffer fort
Fru-IT Skrevet 12. juni 2010 #45 Skrevet 12. juni 2010 Hei =) Tror dette må være forumet for meg! Samboer jobber til sjøs, og kommer hjem i slutten av mnd. Har en p-pille igjen før vi starter prøvingen! Vi har vært samboere i 4 år, har kjøpt hus og begge er i fast jobb, så nå fant vi ut at alt vi manglet var en liten en.. =)
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 13. juni 2010 Forfatter #46 Skrevet 13. juni 2010 så koselig:) nå er det ikke lenge igjen.. kan nesten ikke vente til juni er over:) gleder meg så mye til å bli gravid igjen... blir spennende å følge hverandre
Fru-IT Skrevet 15. juni 2010 #47 Skrevet 15. juni 2010 Da er pille-brettet tomt og 10-pk graviditetstester kjøpt inn (forventer ikke full klaff på første forsøk) så da er det bare å vente til tanta har vært på besøk, og gubben har komt hjem fra jobb
strikkedilla Skrevet 27. juni 2010 #48 Skrevet 27. juni 2010 Heisann dere! Da er det straks juli... Vi går en spennende tid i møte! Jeg fikk fjernet spiralen i uka som var, så nå er det bare å hoppe i det! Håper å treffe dere igjen inne på "bli gravid" og at vi alle kjapt kommer oss inn i en terminklubb! Lykke til alle sammen!!
<3 Felicia og Jonathan <3 Skrevet 29. juni 2010 Forfatter #49 Skrevet 29. juni 2010 hei.. imorgen forsvinner spiralen min:) jippi!!! kan nesten ikke vente.. og den 6juli kommer mensen.. så er det EL rundt 17-18 juli.. siden jeg har 26dagers syklus! spennende!! ikke lenge igjen til jeg kanskje er gravid. så kan jeg teste rundt 1 august!
Junigull 08 + julispire Skrevet 29. juni 2010 #50 Skrevet 29. juni 2010 Da er jeg spent for deg, Renée.. .. og bryllupet 7 august. Noen gaveønsker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå