Gå til innhold

juli prøvere...

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvem starter prøvingen i juli?

vi gifter oss 7 august, så starter prøvingen i juli:) spennende, ikke lenge igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi starter på ferie i juli :-D Blir vårt første barn :) Gratulerer med at dere skal gifte dere! Du har mye spennende i vente nå da, både bryllup og barn :) Håper det klaffer fort for oss begge!! Måtte dere prøve lenge med det første barnet? :)

Skrevet

veldig spennende med første mann da:) du har så mye å glede deg til..

nei med datteren vår gikk det på første forsøk.. så vi var heldige der. ja denne sommeren er det mye spennede som skjer her i huset!

Skrevet

Ja gleder meg enormt mye! Samboeren har ikke vært like ivrig som meg da, så jeg håper ikke han trekker seg..men satser på det beste! Oi på første forsøk ja, da går det forhåpentligvis raskt for dere denne gangen også. Føler liksom på meg at det skal gå raskt for oss også, men kanskje er det ønsketenking :P hehe. Hvor lenge før du starter prøvingen tar du folat? Tenkte begynne 1 juni jeg. :) Er en del som skjer her også, vi flytter nå straks til den første leiligheten vi har kjøpt! Så er skikkelig pakkemodus her om dagen, gleder meg utrolig til å flytte inn! :) Blir godt når det er overstått også, flytting er slitsomt! :)

Skrevet

Vi skal kanskje prøve fra 15 juli(altså jeg tar ut spiralen da).

Eller så begynner vi vel prøvinga i august tror jeg....er liksom så usikker...haha! Men gledergruer meg;) Gruer meg veeeldig til de første 8 ukene med kvalme og sånt, også gruer jeg meg til bekkenløsninga:( ELler gleder jeg meg til ALT annet!

Har du barn fra før da?

Jeg har en liten snuppe på 10 mnd

Skrevet

Hei MissSofie, så bra at flere joiner tråden :) Hele prosessen settes i gang i juli iallefall da, kommer vel litt an på når du får el og sånn etterpå, men kan jo godt være at vi blir prøvere sammen alle sammen utover høsten (hvis det ikke klaffer raskt) :) Morsomt å ha noen å prøve sammen med, hehe. Det KAN jo hende du ikke blir så plaget med kvalme og bekkenløsning denne gangen?? Får håpe på det :) Jeg har ikke barn fra før så vet ikke helt hva jeg går til :P

Men gleder meg sååå :) Ha en fin dag!

Skrevet

Zassy:

jeg tenkte også å begynne med folat i juni.. og flytting er slitsom ja!! det vet jeg alt om! vi flyttet når jeg var gravid i 5mnd med felicia, og da hadde jeg bekkenløsning.. ikke bare bare:) får håpe det går fort for oss begge.. jeg forventer det nesten siden det gjorde det sist.. og vi er så ekstremt fruktbare i familien.. men får se hvordan det går denne gangen!!

Miss Sofie:

jeg har en datter på snart 3år.. gruegleder meg litt selv.. var veldig dårlig i 16 uker sist! og etter at jeg var ferdig med oppkast og kvalme kom bekkenløsningen! har akkurat hatt en låsning i bekkenet nå, så går til kiropraktor... hun skal følge meg opp med en gang jeg blir gravid også skal jeg begynne med bassengtrening med en gang!! blir spennende å se når vi blir gravide da. gikk det fort for deg sist?

Skrevet

jeg og skal gifte meg 7 august og begynne prøving i juli/august. har ingen barn fra før. blir spennende :)

Skrevet

så moro at du også gifter deg 7 august:) har du det meste i orden? jeg er egentlig litt stresse fordi jeg ikke er så stressa.. om du skjønner hva jeg mener:) er du fra oslo eller? vi får folge hverandre i tiden fremover da..

Skrevet

har det meste klart ja. og jeg sjønner det med strssingen, esr selv i akkurat en samme situasjonen. begynner å bekymre meg for at jeg ikke er stresset. men tror egentlig ikke at vi skal uroe oss , tror nok den stressa følelsene kommer etterhvert;) ikke fra oslo nei, er fra stavanger, du er fra Oslo da?. men vi få følge hverandre likevel=)

Skrevet

Renee Maria og lille Felicia : Ja det kan jeg tenke meg måtte være slitsomt å flytte gravid! Vi har flyttet hele dagen, + vasket ut av gammel leilighet, så jeg er syyyykt sliten nå! Hehe, Men utrolig kos å være i ny leilighet, og å tenke at her skal vi få vårt første barn! sukk :)

Hei megkjersti: Så bra at du også ble med på tråden, moro at vi er mange som begynner i juli :-D

Å så gøy og tilfeldig at dere skal gifte dere på samme dag da! Og starte babyprøving samtidig, morsomt! :)

Jeg har jo vært litt bekymret for at jeg ikke skal få meg fast jobb før juli, og at kjæresten ikke vil begynne prøvingen da likevel, men i går så sa han at han hadde jo lovet at vi skulle begynne når vi hadde flyttet inn i ny leilighet, men vi håper jo selvfølgelig det skal ordne seg med jobb til meg også, men høres ut som vi starter i juli uansett da! puh, ble jeg letta for å høre :P

Skrevet

ja det er kjempe moro!!!! gratulerer med leilighet:) og så spennende det skal bli etterhvert som du blir gravid og får vite kjønn.. når man kan begynne å gjøre istand ting hjemme:) det er så stas!! bor du i oslo? hva slags jobb er det du søker forresten? jeg var ferdig utdannet barne-og ungdomsarbeider i desember, og begynte i ny jobb i februar.

Skrevet

Hei :) Nei jeg bor nok ikke i Oslo jeg heller, litt dumt vi alle bor i forskjellige byer, men men, får følge hverandre her :) Jeg har litt forskjellige utdanninger (har faktisk tatt to) men søker sekretærjobb nå :) Jeg gikk også barne og ungdomsarbeider på vgs faktisk :) Men tok allmennfaglig påbygning etterpå så tok ikke fagbrevet. Jobber du i barnehage da? :) Ikke lenge siden du begynte i ny jobb da, trives du? Ja jeg sto å tenkte i sta at på badet (selv om det er ganske lite, hehe) så skal det stå et stellebord etterhvert :-D og gjesterommet får bli barnerom etterhvert, blir så gøy! :-D

Skrevet

Zassy: ja, kommer jo ann på når EL er og sånt...men vi får se. Er jo veldig spennende:) Var å besøkte venninda mi med premature babyer på 3,5 mnd idag. De var bare 4,5 kilo....og såååå nydelige:-D

Utrolig spennende for deg da, er spennende på en helt annen måte når man ikke har barn fra før:)

BEkkenløsningen blir nok ikke, for har enda MASSE problemer med bekkenet. Har nemlig hypermoble ledd:( Lykke til!!

Renee Maria og lille Felicia:

Spennende å skulle bli gravid igjen da! Jeg gleder meg veldig, for føler at jeg kanskje klarer å slappe av mer denne gangen. Også vet man jo mer om hva som skjer;)

16 uker var leeeeenge å være dårlig!!! Huff:( Var heldigvis bare kvalm i 2-3 uker sist jeg....men de sier oj at hvert svangerskap er forskjellige da;) Håper bekkenløsninga blir bedre for deg denne gang da!!

Er litt spent på prøvinga. For har blitt gravid 2 ganger før på prevansjon(endte i SA begge 2) og ble gravid på første forsøk med snuppa. Så teker jo at det kommer il å gå med en gang, men det er jo egentlig ingen selvfølge!

Skrevet

zazzy: mente å skrive at bekkenløsninga nok ikke blir bedre. Fullførte visst ikke setninga der;)

BEkkenløsninga blri nok bare værre...det tror også manuellterapeuten:(

Skrevet

MissSofie: Ok, da skjønner jeg du gruer for det :S Høres ikke noe godt ut! Ble det så ille sist at du ble liggende eller? Alt man orker å gå igjennom for de verdifulle små :)

Ja er ekstra spennende med første gangen nå, blir sånn i blant at jeg lurer på om jeg virkelig tør dette! hehe, får ta vare på den gode gledetiden :) Godt å ha dere "erfarne" her inne da til å spørre om ting ;p

I morgen starter jeg med folat! Blir plutselig veldig virkelig da :-D Bare 1 måned til prøving!! herlighet! :-D

Skrevet

Zazzy:

Nja...ble ikke helt sengeliggende. Mer sofagris...haha

Klarte å komme meg opp fra ting, men klarte ikke å gå mer enn noen meter. Og det var så smertefullt selv om jeg lå i senga at jeg ikek sov og ble rimelig deprimert!

Egentlig skulel vi vente 1 år til med prøvinga, men æørlig talt så gruer jeg meg så mye til svangerskapet at jeg vil ha det ferdiggjort og bare nyyyyte barna mine uten å skulle bli gravid igjen:-D

Eneste jeg savner er følelsen av å ha en baby i magen....og så gleder jeg meg faktisk til fødselen og selvfølgelig det å få det nydelige nurket opp på magen.

Men er jo veldig redd for å få svangerskapsforgiftning igjen da:S Vil denne gangen gjerne gå helt til termin og føde en stor og frisk baby:-D

Du må bare glede deg! Det er jo heeeelt fantastisk!! Jeg har ærlig talt ALDRI vært så lykkelig som det jeg er nå.....Det å være mamma er det beste som fins!!! Smilet til snuppa mi er det beste jeg kan se....går i sånn lykkerus hele tida;) hehe....

Folat ja......kanskje jeg skal begynne med det jeg og. Får kjøpe det når jeg får lønning. Er vel kanskje greit med det generelle kosttilskuddet for gravide? folat er vel der og?!

Skrevet

megkjersti:

ja er nok lurt å ikke stresse så altfor mye! de siste ukene kommer nok til å bli ganske så slitsomme.. vi får følge hverandre her inne uansett ja:)

MissSofie:

ja det var lenge å være kvalm og kaste opp! uff.. men det er verdt det:)

gikk på 1forsøk for meg sist også.. så forventer nesten det. men det er jo som du sier ingen selvfølge nei!

Zassy:

ja jeg jobber i barnehage nå, vil egentlig jobbe med funksjonshemmede.. men drømmejobben kommer vel etterhvert. har også planer om å ta spes.ped. ja, jeg tenker mye på det selv.. der vi har kontor nå skal felicia evt. få nytt rom for det er litt større enn det hun har, også må vi flytte alt av kontorting inn på vårt soverom, og kanskje male begge rommene.. ihvertfall hvis vi får en gutt, for rommet til felicia er jo selvfølgelig rosa:) også skal jeg ha ny vogn og nytt stellebord til badet:)

Skrevet

idag bestilte jeg time til å ta ut spiralen.. 30juni forsvinner den!!! gleder meg:)

Skrevet

Hei hei, slenger meg på her jeg:) Vi har også planer om å begynne å prøve i juli. Tenk så fort det går dit...!

Skrevet

Hei alle sammen! Nå har jeg nettopp tatt min første folat! tataTAAA!! Hehe. Jeg vet ikke hvordan det er ang kosttilskudd egentlig (var det missSofie som skrev om det? Ble plutselig surrete for meg å huske navnene her :P) Men jeg tar vanlig kosttilskudd + tran fra før, og kjøpte en sånn liten boks med folat også nå da, håper det er ok.

Og hei til deg Frøkna80 - Supert at vi blir enda flere juliprøvere!! :-D Og veldig enig med deg, det kommer sikkert til å gå utrolig fort, nesten litt skummelt, hehe, Har du barn fra før du?

Håper dere alle får en en fin dag! Juni har begynt det betyr at vi kan si: i neste måned begynner vi prøvingen :-D

Skrevet

Forresten Renee Maria og lille Felicia : Håper du får drømmejobben etterhvert ja og blir litt opp-pussing på dere også da skjønner jeg, er vel veldig lett å male rommet rosa når man får jente ja, hehe, det gjesterommet vi har nå er i en litt gyselig grønnfarge, så må male det om uansett tror jeg, men blir vel en stund til enda :) Men kan jo hende du får jente på nytt også da, spennende for jenta di å flytte rom da? Jeg husker det liksom var så "stort" da jeg var lita, å få et nytt rom ;) Men nå husker jeg ikke helt hvor gammel hun var? Spennende at du skal ta ut spiralen nå - enda et skritt nærmere stor mage! ;-D

Skrevet

..og forresten MissSofie: hehe..jeg må lese innleggene deres på nytt igjen og svare da..husker ikke alt på en gang :P Men åååh så koselig det var å lese det du skrev, (bortsett fra det om bekkenløsning selvfølgelig :P ) Ble bare ENDA mer babysyk nå.. Greier nesten ikke vente jeg nå! Og så blir jeg litt redd for at vi må prøve lenge og derfor vil jeg bare starte med en gang for sikkerhets skyld! hehe, men holder vel ut en måned til :) Så koselig å høre deg beskrive hvor lykkelig du er av jenta di! Hun var jo ikke så gammel heller, du er tøff da som skal ha neste allerede, men skjønner det med å "få det unnagjort" ;p

Hvor gamle er dere egentlig? Er 27 jeg..tenker de fleste her kanskje er litt yngre, eller? Ikke fordi dere virker sånn ;) Men fordi jeg har inntrykk av at mange av de på forumet her er i begynnelsen av 20-årene.

Men nå skal jeg slutte å skrive her inne, spammer jo hele tråden ;) Ha en fin dag!!

Skrevet

Zassy:

ja håper den dukker opp etterhvert:) blir nok litt oppussing her også ja. hun blir 3 år nå 17 juni. hun syntes det er veldig stas å skulle få nytt rom.. så skal hun få lov til å velge mellom et par farger, mulig det blir lyse lilla denne gangen, hun er veldig glad i lilla:) ja det kan jo hende vi får en jente til.. så da trenger vi jo ikke å male! men har veldig følelse av gutt.. så vi får se.. ja tenk at neste mnd er det prøving på gang!!!!!

jeg er forresten snart 24

Skrevet

zassy☆:

Ja, er som sagt bare å glede seg. Det er fantastisk:-D

Nei, jenta mi er ikke gammel, bare 10mnd. Så hvis det klaffer med en gang blir det 20 mnd mellom barna, syns det er perfekt jeg! Bare håper jeg ikke blir så dårlig i svangerskapet at jeg ikke får gitt henne nok oppmerksomhet. Er jo derfor jeg velger å prøve nå, for hvis jeg blir gravid med en gang blir jo verken sommeren ødelagt(kvalmen kommer jo ikke evt. før uti august), julaften blir ikke ødelagt(for er ikke høygravid enda) og ungen er født innen 17. mai....haha. Planlegger godt ja;)

Det var noe DRITT å gå høygravid på sommeren sist! Og kjipt at kvalmen kom midt i jula:S

Jeg er 23 år :-D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...