SuperLykkeTrollet Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Hei og hå Har nettopp begynt med å prøve å få min 9 måneder gamle sønn om å sove på natten. Dette har vore et problem i ganske lang tid. Han e både vant me å sove i vår seng og å få mat på natta. Har dere noen tips ang. dette som dere vet fungerer? Hva gjør dere når de våkna på natta eller veldig tidlig på morningen? Føler i grunn at han ikke har behov for mer søvn enn fra 7 til 5 liksom..
Gjest eelis+kian Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Jeg vet ikke helt om det er lurest å "ta alt i en smekk", eller om det er best å ta en ting av gangen, men mitt beste tips er å være konsekvent! Finner han søvnen selv? Han er så stor nå at det ikke gjør noe om han må gråte litt. Bare du er der, så han ikke føler seg utrygg, kan du la han ligge i sengen sin selv om han gråter. Jeg brukte hysj-metoden både for å få gutten min til å sove i egen seng, og for å venne han av med mat på natten. Da holder man en hånd på pannen/hodet, og en hånd på brystet til babyen, og sier "Shh" så høyt at det overdøver skrikingen. Når babyen gråter stille, hysjer du stille, og når babyen gråter høyt, hysjer du høyt. Når babyen slutter å gråte, slutter du å hysje. Han lærte å sovne i egen seng på tre dager (når han var 4 mnd), og han brukte én natt på å skjønne at han ikke får nattmat lengre (7 mnd) :-) Bare vær bestemt, så skal du nok se at det går helt fint :-)
SuperLykkeTrollet Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2010 Den metoden skal jeg prøve :-) Men å holde han i ro slik tror jeg fungerer dårlig. Han er skikkelig rastløs og skal alle plasser, selv når han halvsover :-) Han finner ikke søvnen selv nei, er blitt vant med å ete seg i søvn. Vet det er fy - fy :-) Noen ganger har det fungert å bare gi han vann på natta, men om han får melk drikker han bortimot 230. Kan det være et tegn på at han er sulten?
SuperLykkeTrollet Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #4 Skrevet 25. mai 2010 Må bare si at hysjmetoden er genial, ivertfall i kveld, var bare litt småsutring og uro i et kvarter, så sovnet han av seg selv, sakte men sikkert og uten en lyd :-) Er kjempefornøyd jeg :-)
Gjest eelis+kian Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Ja, se der! :-) Supert med suksess så fort! Hvor mye fast føde spiser han i løpet av dagen? Hvis min gutt får muligheten ligger han helst til puppen hele natta, selv om han egentlig ikke er sulten. Så jeg vil nå si at så lenge din spiser godt om dagen (min hs mener at tre måltider fast føde er nok), så skal du bare sette igang med nattavvenningen. Vi gikk fra å være oppe en eller to ganger hver time hele natten, til å ikke våkne i det hele tatt. Nå sover han fra 19.30 til 07.30. Fantastisk herlig!
SuperLykkeTrollet Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 26. mai 2010 Føler meg helt uthvilt jeg :-) han sov faktisk i fra halv 8 til halv 7 idag hørte noe småsutring i 3 tia i natt, men sluttet etter et par minutt, dette uten at jeg hadde vært inn til han! Håper dette går på samme måte i natt også :-) Han har sluttet med morsmek for lenge siden, da han var ca 5 måneder, nektet rett og slett. Begynte tidlig med fast føde egentlig, noe han syntes var selfølgelig stas :-) Nå spiser han en halv skive til frokost, frukt til lunsj, hjemmelaget middag og graut til kvelds. Han drikker ca 200 mme til hver måltid, bortsett fra til middag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå