Gå til innhold

RASISME fortsettelse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fy så ekkel du er Anonym.Rasisme og fordommer formelig siiiver og oooser ut av ordene du skriver.Ekkelt og høre på hvordan du skriver at du vil holde deg unna selv hvite somaliere og angriper hun du debaterer med som prøver lage et "forståelig" eksempel og referer til nordmenn, for deg.Fy så mye hat og sinne du går å bærer på.Vi bor i verdens rikeste og tryggeste land...det forundrer meg stadig at folk er så sinte og redde for alt som er annerledes.Jo mer en har jo sintere reddere er og mindre takknemlig er en.Jeg er forøvrig fra et lite land i vest Afrika som heter Sierra-Leone og er Sierra Leoner slik du er Nordmann.Eller går du til daglig rundt å referer til deg selv som Arier?Skulle egentlig ikke forundre meg slik du skriver.Jeg er tvillinggravid i uke 32nå og de siste 13gangene(JEG HAR TELLT)jeg har tatt bussen har de som har gitt meg sitteplass hvert utenlandske(8menn 5kvinner).Ikke nøvendigvis mørkhudete og fra kultuerer som ikke står eg nærere den norske(både svensker og somaliere er representert), men de hadde en ting til felles som det mangler mye av her.nemlig medmenneskelighet og FOLKESKIKK!!Har en eldre norsk venninne (76år)som har reist litt rundt om i verden og bl.annent har vært bosatt i Frankrike, Senegal og Vietnam.Hun beklager seg til stadig på vegne av fordomsfulle Nordmenn(noe jeg forteller henne til stadighet er høyst unødvendig) når vi bl.annent diskutertert innenrikspolitikk.Det var ikke slik før sier hun da.;.Folk var nyskjerrige på utlendinger de var eksotiske og hadde ikke et slikt forskjellig rang i status som nå.Vi som hadde problemer var f.eks oss Nordlendinger.Jeg måtte selv få en studievenninnde med østlandsdialekt til å ringe på hybel annonser for meg etter at jeg lenge nytteløst ringte rundt".Det er trist å se at rasisme-fordommer-forskjells behandling er noe som alltid har funnets i forskjellige former opp igjennom historien.Men jeg håper på at med globalisering utdannelse at folk begynner å tenke selv og åpne opp og være nyskjerrig på diverse kunnskap kulturer osv.Er trist hvis det går andre vei for i den enden ligger kun trishet, hat og krig.Håper på en bedre mer opplyst verden.Med respekt medmennsklighet, og forståelse.

Anonym

[Rapportér] [svar på dette innlegget]

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jada, vi hørte deg i det andre innlegget, trenger ikke kopiere og lage et til. Takk til deg.

Skrevet

Beundrer dine matematiske evner! Hva hadde du i matte på skolen? Virkelig imponerende!

Jeg er rasist,og stolt over det. Folk kan kalle meg det ig tro det sårer, men det gjør det ikke Noen liker hunder, andre ikke. Noen liker lutefisk, andre ikke. Noen liker svartinger, andre ikke... So what???

Er det så mye vits å slenge rundt seg med ordet rasist? Man kan da for pokker like/ikke like hva man selv vil!!!

Skrevet

Ja, du kan like hva du selv vil, men vennligst hold tåpelighetene dine unna oss andre.

Skrevet

Og du snakker om manglende respekt? Du sier at vi nordmenn mangler folkeskikk og respekt, og du teller hvor mange nordmenn som gir deg sitteplass på bussen?? What?

Du høres bare sur, utakknemlig og bitter ut. Skjerp deg, du bor i et av verdens beste land å leve i, slutt og klag!!

Skrevet

Er ikke rasist, bare rasebevisst! Er ikke alle utlendinger som er gale, grunnen til at jeg ikke kan fordra dem, er fordi søsteren min ble voldtatt av en, som liksom skulle være en nær venn av henne! SYYYYYYYKT!

Skrevet

Det er dobbelt syyyyyyykt når du selv velger å generalisere på det grunnlag. "Rasebevisst" du liksom. Sprøyt. Du er bare dum.

Skrevet

Altså, selvsagt finnes det rasisme i Norge. Men å ikke få sitteplass på kollektivtransport om man er høygravid med krykker og ryggsekk har ikke noe med om du ser afrikansk ut, altså. Det er standardbehandling.

Avsnitt er forøvrig et fint dyr.

Skrevet

Det er forskjell på å være rassist og HATE alt som ikke er norskt, og kansje rasebevisst, og vite hva du skal holde deg unna! Mener folk som er innpåslitne og ekstremt kontaktsøkende, eller kansje voldelig og sånt! Sier ingenting før jeg eventuelt har snakket med vedkommende! Men backer off hvis jeg føler det ubehagelig.. samme med en nordmann! "utlendingene" som folk kaller det, gir jo ikke akkurat godt rykte på seg når de går gundt og dreper usskuldige folk på gata, eller voldtar damer rundt seg som om det var det mest normale i verden! Og man hører oftere om ett drap, voldtekt, eller noe annet i voldsammenheng er av en person av utenlandt opprinnelse!

Skrevet

HI av denne tråden er den største rasisten av alle, som hater nordmenn! Er det rart folk misliker sånne som deg?

Skrevet

Er vel ganske synlig hvor mye rasisme og hat som eksisterer når jeg får slike raske og "gode" tlbakemeldinger på et innlegg jeg la ut for noen minutter siden.Det er faktisk kjempetrist.

Å vite og føle på at noen av dere kan være foreldre til andre barn i barnehagen til mine barn.

Eller i verste fall være ansatte der er jævlig. UFFamei!skrekk og Gru!Og ja jeg har tellt til 13 på bussen;)Kunne sikkert ha tellt lengre men ligger i strengt sengeleie pga. tvillingene.Lite mobil om dagen.Jeg har mange greie etnisk norske venner, men har ikke møtt noen av de på bussen;)Hadde jeg reist litt til hadde sikkert noen norske også gitt meg setet, men det skjedde desverre ikke.Sannheten provoserer.Det er noe jeg selv er fullstendig klar over.

Dere som går å bærer på slike vonde mørke følelser.

Jeg ønsker ikke at barna mine skal bli

tråkket på og undertrykt for hvordan de ser ut eller hva de bærer med seg fra min kultur.

JEG selv ønsker heller ikke å bli tåkket på og undertrykt.

Jeg er i et internasjonalt miljø og har både norske og internasjonale/Utenlandske venner.I forskellige aldersgrupper de yngste meg(Sierraleoner )27år (Danske) 25år og to eldste 76år(norsk kvinne)og 72år(bosnisk herre).

Og vi diskuterer ofte bl.annet temaer som dette...

Vil bare fortelle om vår gjeng fordi jeg syns vi er et godt eksempel på mennesker med foskjellig bakgrunn som ofte er uenige men som også er veldi glade i hverandre.Som leser mye av den samme litteraturen,ytrer meninger og deler tanke, støtter hverandre under motgang og som tar og deler flasker vin i festelige lag.

Vi er venner.En av mine klokeste, snilleste venner,(fra Tanzania) som tok master sosiologi utdannelsen her på Blindern men ville ikke bli å fullføre.

Vi prøvde alle å få han til å ombestemme seg men han valgte å dra til Paris for å fullføre doktorgraden

.Polio, mørkhud, og sjenanse var kansje noen de tingene som gjorde at han møtte MYE motgang her.Vil ikke utlevere hans historie i detaljer, men han opplevde mye piss!Stakkar og han fikk nok.det ble for tøft for han her.

Jeg ser at min største og viktigste oppgave famover vil være å skjerme mine barn fra slike holdinger som ble gjort synlige av noen her.

Å bygge de opp til å bli kloke,trygge, snille og sterke, nok til å forstå at det alltid vil finnes mennesker som er hatfulle og rett og slett slemme.

Og at det er DE det er synd på fordi de sannsynligvis bærer på mye frustrasjon og sinne og har det vondt.De har kansje ikke kjærlighet i livet sitt, eller har opplevet mye vondt de ikke har fått hjelp til å bearbeide.

Takk for at dere minnet meg på hva som fins av meninger der ute.

Jeg synes det er fryktrlih trist.Så til deg som sa at dette var et dødt udebattert tema..Jeg skulle ønske du hadde rett,

Skrevet

Åja du mener jeg hater alle nordmenn.Hvor får du dette fra?Jeg har sagt gjentatte ganger at jeg har venner som er nodmenn.Min venninne Olaug er en av de næreste jeg har.Jeg hater ingen kjære deg.

Jeg prøver å bli kvitt hatet.La meg fortelle mine egne meninger.Vær så vennlig å ikke legg dine ord i min munn.

Skrevet

Dette er et tulleinnlegg.

Skrevet

Men er dette: Beundrer dine matematiske evner! Hva hadde du i matte på skolen? Virkelig imponerende!

Jeg er rasist,og stolt over det. Folk kan kalle meg det ig tro det sårer, men det gjør det ikke Noen liker hunder, andre ikke. Noen liker lutefisk, andre ikke. Noen liker svartinger, andre ikke... So what???

Er det så mye vits å slenge rundt seg med ordet rasist? Man kan da for pokker like/ikke like hva man selv vil!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...