Gå til innhold

Skrive søknad...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble helt blank i hodet her...

Skal søke på en lærerstilling, hva er viktig å få med?

Hater sånne innfyllingsfelt, ble sikkert blank i hodet bare pga det ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter med dem samme, også en lærerstilling.

Tenker det er vikig å få med at jeg er heit;)

Skrevet

Tips for søknadsskriving

■Jobbsøknaden skal fortelle litt om deg til arbeidsgiver og hvorfor du er rett person for jobben. Søknaden skal være kort og poengtert. Du bør legge mest vekt på hvorfor du ønsker jobben, hvorfor du bør ansettes og hva du kan tilføre bedriften.

■Skriv en ny søknad til hver jobb du søker. Du kan godt bruke samme formuleringer og så videre, men tilpass søknaden til hver ny stilling du søker.

■Søknaden må være ryddig i form og innhold og bør maks være på en side.

■Skriv enkelt og naturlig, unngå selvfølgeligheter. Informasjon om vekttall, kurskoder og datoer med mer tar du med i CV-en din. (Med mindre det er særskilt interessant for jobben du søker).

■Fokuser på hva du kan og ikke hva du mangler av kvalifikasjoner.

■Få noen andre til å lese gjennom søknaden, for å se på utforming og eventuelle stavefeil.

■Det er antallet søknader du skriver og kvaliteten på disse som avgjør om du kommer til intervju.

Innledning – skriv kort om hvor du har fått opplysninger om jobben fra

Skriv hvorfor du har lyst på akkurat denne jobben

■Hvorfor din bakgrunn kan ha stor verdi/betydning for arbeidsgiver

■Hvordan dine kvalifikasjoner og erfaring oppfyller kravene til arbeidsgiver

■Hva du har utrettet så langt og hvilken relevans dette har for jobben

■Hvilke spesielle erfaringer og egenskaper du har

Avslutning - husk å opplyse om at du kan gi mer informasjon for eksempel på et intervju.

Klept å limt frå Nav.

Da jeg skrev min så hadde jeg med at jeg likte å jobbe med barn og ungdom. Fungerer fint både alene og i team. Hvilke fag jeg hadde fordypning i. Hvorfor jeg burde bli valgt. Ganske kort og konsist.

Lykke til i alle fall:)

Skrevet

det største problemet, syns jeg, er at søknaden skal være så kort (maks 1800 tegn) Får liksom ikke med det jeg gjerne skulle hatt med.

Skrevet

Sliter litt med den delen hvorfor jeg passer til stillingen... hehe er nok ikke god nok til å skryte meg selv opp i skyene kjenner jeg. Ser jo hva de ønsker å ha med, men så var det å omforme dette til ord...

Jada skulle ikke tro man var lærer.

Skrevet

Da var min sendt. Det er bare å krysse fingrene for at jeg blir innkalt til intervju. Jeg gjør meg best live.

Lykke til til deg skorpionfruen;)

Skrevet

Takk deilige Jorunn :) søknad er hvertfall inne, men tror ikke det er noen reelle stillinger ledig. De er nok besatt. Men da blir det vikarjobbing på meg neste år. *gleder meg*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...