Gå til innhold

HERREGUD, er dette normalt? bryllup!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Typen min skal ta meg med han på bryllupet til bestekompisen, og han skal være forlover , det blir 200 gjester, og nå sier han at jeg skal sitte alene på et bord under middagen,fordi han er forloveren og skal sitte med ekteparet osv.. Sier det er bare bra da jeg blir kjent med andre også.. Jeg får helt angst her, kjenner ingen... Han er fra England og bryllupet er i England :(

Jeg har ikke lyst å gå nå..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er normalt at forloverene sitter på samme bord som brudeparet. Og da må naturlig nok følget til forloveren sitte alene på bord sammen med andre

Skrevet

Ville ikke være unormalt om du ble plassert ved siden av ham, spesielt siden dette skal foregå i et annet land og du ikke kjenner noen andre.

Skrevet

Du blir jo ikke sittende alene, men får en annen mann som kavaler:)

Hvis bruden har en forlover som også har partneren med seg blir ofte dere to satt sammen.

Forloverne sitter jo sammen med brudeparet og foreldre av brudeparet, der kan jo ikke du sitte, det sier seg jo selv:)

Skrevet

Ja okei, men jeg vet ikke, trodde han skulle sitte sammen med meg ikke brudeparet. dum jeg da.. Har blitt invitert i flere mnd, og nå først får jeg vite dette.. Jeg er så blyg av meg og dårlig på engelsk.. Jeg skal reise torsdag, og har helt angst nå :(

Skrevet

For meg hadde det betydd mer at gjestene hadde det bra enn å følge formell etikette. Ville da såklart latt deg sitte ved siden av partneren din.

Skrevet

Å herregud, er det vanlig? Det visste jeg ikke (har bare vært i 1 bryllup, la ikke merkke til det). Da håper jeg samboeren min aldri blir bedt om å være forlover noen gang.

Skrevet

Da hadde ikke jeg dratt.

Skrevet

Jeg syns ikke det sier seg selv at forlovers samboer ikke kan sitte sammen med forlover...

I bryllupet vårt satt forlovere og deres følge i tilknytning til oss.

Skrevet

Jeg drar ikke.. herregud..

Sitte alene i stort bryllup hele kvelden?????????????

Er ikke dette frekt?

Skrevet

Jeg satt sammen med min mann da han var forlover, på bordet sammen med brudeparet. Men vet at det er like vanlig å skille ofrlover og følget. Hadde ikke reagert på dette jeg da, men så eg jeg også glad i å prate:)

Skrevet

Da hadde jeg ikke dratt??? Hvor gamle er dere da?

Er dere virkelig så uselvstendige at dere mååå sitte ved siden av kjæresten deres (og holde hånd) selv om det er i et annet land? Kommer du ved siden av engelsktalende så skjønner jo den personen at du ikke prater morsmålet ditt.

Blir helt oppgitt over folk...grow up. Se på det som en utfordring, en opplevelse å oppleve et bryllup i et annet land, en annen kultur.

Hadde min kjæreste valgt å bli hjemme fra et bryllup fordi han ikke fikk sitte ved siden av meg...ja, da hadde jeg jammen lurt hva jeg hadde funnet meg.

Skrevet

Selv om det er vanlig, forstår jeg godt at du kvier deg. Jeg hadde kanskje valgt å ikke reise, så nervøs hadde jeg blitt av noe sånt. Hva er det som får typen din til å tro at det er interessant for deg å snakke på et fremmed språk med fremmede mennesker i flere timer? Hadde han likt det? Siden han er mann så har han vel ikke tenkt over den biten...

Skrevet

ja, i England er det ganske vanlig at brudepar, forlovere og evt foreldre sitter på eget bodt øverst i rommet. Gjelstene sitter på ulike småbord.

Synes det høres både latterlig og merkelig ut å ikke ville dra fordi du ikke fåt sitte ved siden av samboperen din å spise. Tenk for en fin mulighet det er til å bli kjent med noen andre da?!! Selvfølgelig skjønner jeg at mans kan bli litt smånervøs av sånt, men noen ganer må man bare hoppe i det.

Dette er tross alt ikke din dag, og detter er i et annet land med andre skikker enn her hjemme. Du får ta det som en utfordring. Og går det ikke helt topp, så får du heller lide litt de få timene middagen varer:)

Skrevet

Bordplasseringen er det brudeparet selv som er ansvarlig for, evt i samarbeid med deres foreldre. Det er ingen regel som "forbyr" at forloverne skal sitte ved siden av partnerne sine. Det gjør jo alle de andre, så hvorfor ikke også partneren? Jeg har ihvertfall sett at de har gjort det i flere av de bryllupene hvor jeg selv har vært gjest. Det er heller ikke nødvendigvis sånn at forloverne sitter ved samme bord som brudeparet.

Skrevet

Du synes det er latterlig men skjønner at man kan bli nervøs??

Det er ikke alle som synes dette er en stor mulighet i livet. For noen er det å skulle holde en samtale gående med fremmede mennesker et mareritt, og enda verre på et fremmed språk.

Jeg tror ikke HI mener at det er hennes dag og hun skal få det som hun vil. Dette er skummelt for henne, og jeg forstår henne veldig godt uansett hva hun velger å gjøre.

Skrevet

Er det uvanlig å like å snakke på et fremmed språk med fremmede mennesker i flere timer? Jeg synes det er kjekt, jeg. Men så er jeg nå sosialt anlagt da...

Skrevet

Det er vel like vanlig som å ikke like det. Er det en overraskelse? Var du ikke klar over at alle ikke er om deg?

Skrevet

Ja, det er relativt normalt.

Jeg var selv i et bryllup der min samboer var forlover, og der han satt ved brudeparet, mens jeg satt et stykke unna sammen med familie/venner av brudgommen- som jeg forøvrig ikke kjente fra før.

Ingen problem, jeg er da et voksent og selvstendig menneske, og trenger ikke min samboer til å holde meg i hånden for å fungere i sosiale sammenhenger. Heldigvis.

Skrevet

Kjære Lilleva. Man kan være et voksent og selvstendig menneske og likevel slite med sjenanse eller angst. Jeg synes du viser liten forståelse for hva andre kan slite med.

Skrevet

Jo, men det var tydeligvis ikke HI.

Skrevet

HI sier ikke noe om at hun har diagnosen angst.

Skrevet

Angst meg i rævva!

Halve Norges befolkning sliter visst med "sosial angst" nå for tiden. Jeg skylder på manglende oppdragelse og dannelse.

Skrevet

Diagnosen angst? De fleste mennesker har da slike problemer i enkelte sammenhenger, mer eller mindre. Det er ikke slik at man enten er syk ("diagnosen angst") eller så er man frisk (overhodet ikke noe angstproblem, uansett situasjon).

Skrevet

Jeg er en voksen kvinne, som fungerer normalt i sosiale situasjoner, og sliter ikke med dårlig selvtillit eller trenger mannen til å holde hånden lmin for å "fungere".. MEN, jeg var bare ikke klar over dette, og synes han kunne ha sagt det litt på forhånd, enn 3 dager før bryllupet liksom.

Jeg har litt svak hørsel også, og da er det vanskel ig å få med meg hva alle sier om det er flere som snakker sa tidig, skulle kanskje tatt det med i begynnelsen.

Men uansett, synes jeg det er ubehagelig å tenke på at jeg kommer til å sitte med 10 personer jeg ikke kjenner..

Og jeg synes det var dårlig sagt av ham å si " ja du må bare være selvsikker" når han vet jeg ikke er så veldig selvsikker av meg..

Drar jeg i bryllupet, sitter der i 4 timer alene, sipper på vinen og prøver å henge med diskusjoner jeg ikke har peiling på hva som blir sagt, og itilegg til dårlig engelsk..

Ja jeg er dum som føler meg sånn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...