Gå til innhold

Naturiststrand sammen med småbarn?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva med å flekke av dere foran vannsprederen i hagen hjemme, sprade rundt og så kle på en badebukse som folk flest når dere skal på stranda?

Er du klar over hvor mange pedogriser det er der ute??

Nudiststrand for barnefamilier må jo være et perfekt sted for de.

På en offentlig strand er det vel så mange folk at noe overgrep skulle det ikke være noen fare for. På strendene i Danmark og Tyskland er det langt på vei fritt fram for å bade naken. Tror ikke akkurat småbarn tar skade av det, snarere tvertimot. God tur!

Har opplevd at det er minst like mye kikking og fotografering på de "vanlige" strendene. På en naturiststrand blir du fort uglesett og kjeppjagd om du viser fram et fotoapparat. Har bare positive erfaringer med å være på naturiststrand, særlig i Danmark. Men det er ganske få barnefamilier der, men du finner alltids noen med de minste barna. De bader jo vanligvis naken uansett hvor de er, så disse advarslene om pedogriser faller på sin egen urimelighet.

Annonse

Hvis du drar til f.eks. naturiststranda på Huk (Bygdøy) en fin sommerdag, vil du nok finne ut at det kun er "normale" folk der. Ikke minst er de under 30 sterkt representert, noen også med småbarn. Det er bare tull å ta på seg klær for å bade. Helt ulogisk. Mye deiligere å bade naken, for ikke å snakke om å sole seg naken.

Ja, særlig. Vi drar på nudiststrand for å ikke få skille liksom. Og så dra med seg unger i tillegg da, huff og huff! Syns jeg hører lille Pernille forteller kameratene sine hva hun gjorde i sommer når hun er tilbake i barnehagen.

Ok, så det er din grunn til ikke å ville gå på nudiststrand? Du er redd for at ungene skal fortelle at de har sett nakne mennesker?

Vel, våre er allerede vant til å se nakne mennesker de og synes ikke det er noe som helst oppsiktsvekkende som det er spennende å fortell om. For dem er det helt naturlig.

Annonse

Ikke akkurat derfor, nei. Men hvis du gidder å lese innleggene ovenfor, så vil du kanskje skjønne hva jeg mener med gammeldags og fordomsfullt. Det er godt mulig at du selv er dum, men ikke lat som om alle andre også er det.

Jeg har desvere ikke noe tips til deg, men vil bare si det er deilig å slippe klær både når man bader og når man soler seg. Husk bare solkrem alle steder. Det glemte min far en gang, sovnet på ryggen en fin junidag på fjellet. Da tok det en stund før det ble noen sengekos på min mor ;-).

Jeg har vokst opp med foreldre som ikke er redde for nakenhet. Det har aldri plaget meg, men det har gitt oss noen gode historier. Ikke vær redd for at ungene skal ta skade av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...