Gå til innhold

Ang sykemld...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 17 uker gravid.Har siden svangerskapets start vært totalt tappet for energi og det har gått i ett med lungebetennelse,bronkitt, influensa og nå sist bihulebetennelse. Innimellom sykdommene har jeg hanglet meg igjennom dagene på jobb.Har ikke vært sykemeldt bortsett fra fire dager da jeg hadde lungebetennelse.

Jobber ca 180-190 timer pr mnd med mye tunge løft og mye stress på en hektisk arb.plass.

Stresser jeg,har jeg allerede begynt å få kynnere,og sterke smerter i magen.

Må av og til overlate det tyngste til de andre på jobb da jeg rett og slett ikke makter selv.Det har gått utover mine arb.oppgaver.

Sover hvert ledige minutt,men med to små til hjemme blir det ikke mye ekstra...

Spurte sjefen om en ukes ferie etter pinse for å prøve å hente meg inn,og det var ikke noe prob.men som hun sa så syns hun det var en kortvarig køsning.Og at når jeg kom tilbake på jobb,ville jeg være like langt etter en liten stund.

HUn mente det kanskje var bedre om jeg ble sykemeldt noe,så jeg tok papirarb, og overlot resten at det tunge arb til andr.

Men legen min vil ikke sykemelde meg.Han mente at det ikke er farlig å løfte litt.Og det er jo greit så lenge man ikke får vondt..

Han syntes de skulletilrettelegge mer,men det har de jo gjort?!

Er det bedre at jeg jobber fullt og kanskje går på en smell om 1-2- mnd i stedet for å kanskje kunne jobbe 50 % resten av snagerskapet? kan han virkelig nekte meg når formen min er dårlig?

Må legge til at jeg har hatt samme jobb i 9 år,og har ikke mer enn 1-3 dager sykefravær i løpet av ett år, og da er det pga syke unger.

Regner med det var også derfor sjefen ville løse det på en bra måte for oss begge...

Langt,men håper på noen svar :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skjer med legen din da ???Skjønner han ikke hva du sier ? huff håper han tar til rette og gir deg en sykemelding...

Skrevet

Da jeg begynte å gå til han i feb pga at jeg var i elendig form mente han at jeg bare var deprimert og ga meg antidepressiva.Ikke noe henvisning til samtale eller noe.Så lenge prøvene mine er ok er jeg frisk sier han...

Skrevet

Synes arbeidsgiveren din høres fornuftig ut. Akkurat slik skal det være. Tilrettelegging etter beste evne. Arbeidsgiveren din vil ditt beste - kjempebra!

Legen din, derimot... Er vel en kjent sak at man ikke skal løfte tungt i svangerskapet? Videre er det vanlig at gravide sykemeldes gradert for ikke å bli totalt utmattet. Det er jo ikke bra for verken mor eller barn! Har du fortalt legen din at arbeidsgiver er villig til tilrettelegging, og videre anbefaler deg sykemelding utover dette? I såfall - vurdert å bytte lege? Inne på minside.no kan du bytte fastlege. Innlogging ved hjelp av skatteetatens ID - eller passord på mobilen hvis du har vært inne på de offentlige sidene før. Tror også du kan gjøre det via helfo.no.

Ønsker deg lykke til! :)

Skrevet

Antidepressiva i svangerskapet synes jeg forresten høres litt tvilsomt ut... Og prøver kan ikke avdekke utmattelse, kynnere eller andre slitsomme svangerskapsmorsomheter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...