Gå til innhold

Gullkorn fra kollega...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har for tiden åpent kontorlandskap ved arbeidsplassen min og det blir til at vi sitter og prater om løst og fast når vi har tid. En av kollegaene mine er sykemeldt på ubestemt tid(trenger ikke oppgi grunn her) men vi kom innpå temaet sykemelding før i dag. Da presterer en å si at 'det finnes ingen gyldig grunn for å sykemelde seg. Bortsett fra sånn kreft, kanskje'

Hun er 29 år og nyutdannet trainee hos oss, men man kan vel ikke skylde på alder når det kommer til dårlig innsikt? Måtte le litt inni meg samtidig som det stakk litt, jeg er akkurat tilbake fra jobb etter å ha vært, ja nettopp, sykemeldt, med dobbelsidig lungebetennelse.

Hva synes dere om slike utsagn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å herregud, flaut å være 29 år og si noe så dumt! Tror jeg hadde rødmet på hennes vegne....

"Sånn kreft..." Jada.

Skrevet

He he. Hun høres ut som hun er litt dum-sta, sånn som jeg var da jeg var 18-19 år og visste ALT om livet.

Skrevet

Virker som en skarp og reflektert frøken det der....

Skrevet

hun kan ikke ha møtt mye motgang i livet.... så hun er vel heldig, ikke spesielt intelligent og har vel ikke helt de sosiale evnene som trengs i hverdagen... men motgang kan hun umulig ha møtt!

Skrevet

Hehe... Jeg tror 29-åringen har forholdsvis liten erfaring med sykdommer, har sikkert vært student i mange år, og fått veldig liten praktisk jobb-erfaring.

Hun har nok heller ikke mann og barn, men kun seg selv å tenke på:)

Skrevet

Da kan du unne deg å le litt den dagen hun blir sykemeldt.

Skrevet

Ingen gyldig grunn...???? Jo da, kan ramse opp maaange grunner til at folk må sykmeldes.

* Ryggproblemer/prolaps og man jobber som f.eks hjelpepleier med tunge løft

* Hyperemesis der man spyr 20-30 ganger om dagen og blir innlagt sykehus for oppvæsking

Osv osv

Utsagnet hennes gjenspeiler vel bare at hun ikke har vært utsatt for "livets hardere dager" ennå... dvs realiteten :) Har sikkert vært overbeskyttet gjennom hele livet og greier ikke sette seg inn i andres situasjoner.

Velkommen til den virkelige verden den dagen hun blir syk...så syk at hun faktisk må sykmeldes!!! Å huffa meg :)

Skrevet

Den dagen din kollega blir sykemeldt for beinbrudd, hjerteoperasjon, lungebetennelse eller feks hjernehinnebetennelse, kan dere jo tromme sammen til en gave på kontoret og sende ved et kort der dere håper at hun vinner kampen mot kreften:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...