Lova Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Denne gangen synes jeg det er vanskelig å kutte helt ut. I mine forige svangerskap drakk jeg kaffe kun helt mot slutten og bare litt. Nå drikker jeg kaffe sånn ca hver 3 dag, og helst kaffe latte. Vanlig kaffe smaker ikke så godt lenger.... Jeg klarer heldigvis å begrense meg til en (stor) kopp.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Ja, jeg syns ikke kaffe er så godt i 1. trimester, men det er ikke farlig å drikke kaffe, så lenge man drikker i moderate mengder. 1-3 kopper om dagen går helt fint, ifølge de såkalte ekspertene Så da stoler jeg på det
Gjest H to the Izzo Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Det er mange leger som anbefaler vide å unngå kaffe helt. I 2008 ble det publisert forskningsresultater som viste at mer enn en kopp kaffe øker risikoen for å miste. Jeg har mistet før, og har derfor sluttet helt å med koffeinholdig drikke i håp om å minimere sjansene for at det skjer igjen. (http://www.telegraph.co.uk/news/uknews/1576110/Drinking-coffee-can-double-miscarriage-risk.html)
Gjest H to the Izzo Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 ...anbefaler GRAvide, skulle det stå.
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Ja, det delte meninger om dette. Jeg har full forståelse om at man er veldig forsiktig med det meste når man har mistet før. Jeg drikker sjelden mer enn 1 kopp om dagen, jeg drikker heller ikke hver dag, så jeg tror det skal gå bra. Men sist jeg var gravid (ifjor), så var anbefalingene 1-3 kopper kaffe om dagen. Dette kan gjerne ha forandret seg siden da.
Lova Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #6 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har hørt begge deler. Men dette gjelder jo kun i første trimester da. Da man er på sitt trøtteste....
jj25 Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 Jeg drikker 1-2 kopper hver morgen,-så lenge jeg ikke er kvalm for da smaker det jo helt pyton.
magica fra tryll Skrevet 25. mai 2010 #8 Skrevet 25. mai 2010 Jeg drikker kaffe og koser meg akkurat som vanlig, botsett fra når kvalmen gjør at det ikke smaker. Men det er meg,-jeg venter nr 6 og har aldri mistet eller hatt andre problemer...
Gjest Skrevet 25. mai 2010 #9 Skrevet 25. mai 2010 Nei, det er ikke noe godt lenger Hender seg jeg drikker noe latte eller noe sånt men ikke vanlig kaffe, det smaker plutselig fælt
Januarspire---2012 Skrevet 25. mai 2010 #10 Skrevet 25. mai 2010 Er skikkelig kaffekjerring og må ha kaffe hver dag! Har lest at 1-2 kopper daglig ikke skader, så da stoler jeg på det :-)
..snøklokke.. Skrevet 25. mai 2010 #11 Skrevet 25. mai 2010 Ja, det gjør jeg.. Et par kopper til dagen.. Og det har jeg tenkt å fortsette med også
spirenrfire Skrevet 25. mai 2010 #12 Skrevet 25. mai 2010 Jeg drikker kaffe når jeg er på besøk til venner og familie eller når vi har besøk selv, ellers drikker jeg kun te når jeg er alene. Da jeg var gravid med den første så fikk jeg mere lyst på kaffe enn jeg hadde ellers og drakk vel kvota mi nesten hver dag:p Med andremann klarte jeg nesten ikke lukta engang og holdt meg unna kaffen. Nå når jeg er 9+ uker med nr 3 lurer jeg på hva jeg skal gjøre..Jeg har drukket en kopp sammen med familie og venner bare fordi de vil skjønne at jeg er gravid igjen om jeg sier at jeg ikke har lyst på kaffe:s Blir rimelig dårlig av kaffe og jeg bruker laang tid på å få ned en kopp og det er ganske kjipt å presse neppå bare for å skjule lille nye spiren, hva skal jeg gjøre?! La være å dra på besøk til vi har vært på ul i juli eller fortsette å tromdrikke selv om jeg ikke vil ha??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå