Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille gutt våkner kl. 05, og da er det morran. Men vil sove igjen kl. 07.30. Hvorfor ikke bare sove til seks eller halv syv?? ;) Har prøvd å legge han senere, men det hjelper ikke. Prøvd å gi han mer mat og så han skal holde lenger, men hjalp ikke det heller.

Tips? :=)

Og han har begynt og sove mer på dagtid. Kanskje noe med at jeg har lagt han i senga si på dagen. Mulig det er dumt. Tidligere (i vogna) sov han kun 30 min x 2 ca på dagen. Noen ganger bare 30 min x 1 om dagen. Men nå sover han 2 timer på formiddagen, 1 time ca rundt kl. 12 også tar han kvelden når jeg legger han kl. 15.30 ca. Så må jo vekke han da. For han kan jo ikke legge seg så tidlig. Så tar han kvelden ca 19.

Dette ble rotete, men det føler jeg søvn og dagene er her og ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ett tiltak mot å våkne for tidlig er å ikke la ham sove for sent på ettermiddagen. Skal visst ikke sove etter kl 16 ved 6 mnd alder for å kunne legges senest 19. (Vet ikke hvor gammel gutten din er) Dette i følge Karin Naphaug. Ellers kan man prøve å forskyve med 15 min av gangen med senere legging og forhåpentligvis senere våkning, men dette virker det jo som du har forsøkt...

Ikke lett det der med morgefulger.. Kanskje det bare er en fase om du er heldig:)

Skrevet

Han er 8 mnd. Han har egentlig våknet så tidlig i mange mnd. Og hvis han ikke får sove på ettermiddagen, så blir han så overtrøtt at han holder det gående til langt på kveld (men våkner da og kl. 05) ;)

Kan nok hende jeg må innse at jeg har en morgenfugl .. hehe.

Skrevet

Tror Naphaug mener at han skal sove på ettermiddagen, men ved hans alder ikke etter 15.30. Prøve tilpasse resten av lurene etter denne siste.. Dersom stuptrøtt heller legge 18.15-18.30

Nei, ikke lett med disse små... Det er liksom alltid noe man skal få bryne seg på...:)

Skrevet

Han har nok vennet seg til at morgenen begynner da. Finn ut ca hvor mange timer søvn han trenger i døgnet. Så planlegger du når han bør legges ut fra det. De fleste babyer sover 10-12 timer hver natt. På dagen legger du han når han er trøtt, men vekker ham hvis han sover for lenge. Og ikke la han sove for tett opp til leggetid. Gjør dette konsekvent en periode så burde han lære seg å sove lenger om morgenen etter hvert.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...