Gå til innhold

Matnekt ved tenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt på 6 mnd blir vanskeligere og vanskeligere å gi fast føde. Han ammes 4 ggr om dagen, men det er ikke mye melk hver gang. Han har fått to tenner nede, men tror han får flere. Lurer på om andre opplever vansker med mating rundt tenner etc?

Han nekter grøt, middag, brødskive setter han bare i halsen. Frukt går fortsatt litt ned, men ikke alltid. Prøver å gi mme på flaske etter pupp, men da blir han kjempesint. Sover kortere enn normalt på dagen, men fortsatt sover han hele natten(så da får han kanskje nok)?

Andre med samme erfaring/gode forklaringer??

Litt fortvilet her...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer også på dette, jenta vår er 7 mnd og har de siste dagene vært lite interessert i å spise, hun har også hatt mange andre tegn på tenner slik som grønn avføring, feber, klør i gommene etc. Men ingen tenner ute ennå, så det blir jo bare gjetninger *sukk*

Skrevet

Jenta mi på snart 10mnd mister også matlysten når tennene er på vei. Det varer ca en ukes tid, og når tanna har kommet gjennom tannkjøttet så kommer matlysten tilbake.

I denne perioden så fortsetter jeg å gi fast føde som vanlig og tilbyr melk utover melka hun vanligvis spiser også.

Ellers så har jeg funnet ut at det hjelper å gi en bit agurk (kald fra kjøleskapet) når det står på som verst. Virker som det er godt for henne å gnage på den kalde agurken og at det nummer det verste av smerten.

Før sovetid smører jeg på dentinox og da sover hun som vanlig, men kanskje litt mer urolig..

Kan også sies at det gikk omtrent 4uker fra tennene nede hadde kommet til de 2 oppe kom.

Gruer meg til jekslene kommer!! Har hørt at de er de verste..

Skrevet

Da er det tydeligvis litt vanlig dette, kanskje... Hadde absolutt ingen problemer med tennene på eldstemann, men knerten er virkelig i ulage.... Håper det kan tilskrives tenner så det snart går over. Har vart en uke nå ca... Ser ikke noe tydelig tenner, 4 uker siden tenner nede... Krysser fingre...

Skrevet

Her har det vel vart siden fredag/lørdag, og i dag syntes jeg å se at tannen (den første!) hadde kommet gjennom nede. Men vanskelig å se når hun blir sint og dytter hånden vekk, he he. Hun har fortsatt dårlig matlyst og vil ikke ha noe særlig melk heller, men hun spiser nok til at jeg ikke bekymrer meg (pluss hun har noe å ta av, er god og bollerund).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...