Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg fått svaret på hcg prøven som ble tatt torsdagen forrige uke og som ventet var den ikke jublende høy...Trudde først det var på dag 20 for det er min 20 rugedag, men da er det vist på dag 22 og da synes jeg verdien er aaaaaaalt for lav:( Den var på 405.

Snakket med klinikken og hun synes ikke ded var så aller verst, lav men alikavel hadde hun store håp om at det kunne fint gå bra det her, det viktigste og mest spennende var jo resultatet fra prøven i dag som jeg får svar på torsdagen og det om det er en fin stigning da.Hun sa at det var et stort sprik når dem måler hcg så selv om den var lav var det ikke håplaust:/ Er selgsagt bekymret at dette ikke blir noe av:(

Så da må vi bare avente til torsdagen og se hva det resultatet gir:)

Håpet er enda her altså:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi, oi, oi... Spennende dette her! Er det lenge til du får komme inn på ul?

Du får uansett ha masse lykke til. Det er stort sprik mellom hcg niva, du finner ulike tabeller over dette, men husker ikke hvor.

Skrevet

Husk det Alid@ at vi produserer ulik mengde hcg, du testet ganske seint positivt, derfor er hcg ganske lavt, MEN du har jo testet sterkere og sterkere som indikerer at hcg STIGER, og det er jo det som er hovedsaken!!! Jeg har veldig stor tro på dette!!! Blir veldig spennende å se hva blodprøven i dag sier... Det er den verdien som er den viktigste!

Mange klemmer til deg, det blir lange dager å gå å vente helt til torsdagen, men tenk positive tanker og hold motet oppe vennen :-)

Skrevet

Når man leser disse hcg tabellene her på nett så kan man jo bli sprø av engstelse i allefall om man skal følge noen. Men velger jeg å se på de som går "min vei" så var det jo en tabell som sa fra uke 5 så var det fra ca 200-30000 som var normalt. (husker ikke ektsakt va tallene var)

Så da så det jo greit ut, men på andre så vare det vel ikke så bra...

Får prøve å ikke henge meg så opp i de tallene, selv om det ikke er enkelt. Er jo ikke noe en får gjordt med det uansett.

Tusen takk Turva du gir meg masse håp:):) Er som du sier jeg testet seint positivt så jeg regnet jo med at hcg ikke var så høy og det viktigste er jo å se stigningen mellom de 2 prøvene:)

Prøver så godt jeg kan å tenke positivt;)

Snakket med fatlegen i dag og i og med at nervene er tynnslitte skal jeg på time i kveld og diskutere sykemelding. Han var veldig forsåelses full og fikk full syke melding dersom jeg ønsket det, men i og med at jeg ikke blør så tenker jeg i starten i allefall og få en aktiv sykemelding bare for å unngå tunge løft og stress:)

Da må jeg bare sitte pent å vente tålmodig til torsdagen da:)

Skrevet

Alice jeg skal ul 11 juni er da i uke 8, skulle egentlig hatt i uke 7, men da hadde dem ikke ledig og det passer best for oss også uka etter så da ble det sånn:) Verre med tålmodigheta og vente en uke lengere, men da er vi nu sikker på å se noe i allefall dersom der er en liten spire der. Måtte advare dem at siden ting var litt usikkert med meg var det kanskje jeg måtte avb timen, men det satser vi serist ikke på!!!!!!

Vi håper og tror dette skal gå veien:)

Takk for at du tenker på oss!! Lykke til med test som du snart skal ta, håper den blir positiv!!!

Skrevet

Hei Alid@

Skal ikke denne thrillerern ingen ende ta, huff for en påkjenning det må være for deg. Jeg kan ikke noe om desse blodprøvene men tenker som så; du har testet postivt og er gravid til det motsatte er bevist. Vet dette er tomme ord for deg : (

Jeg står på sidelinjen å venter på deg, dette skal gå bra, vi SKAL sammen gå hand i hand over til gravide slitere. Har ikke tatt sjansen å gått over enda vill vente ei stund til føler meg ikke 100 % sikker enda.

Jeg for min del har det fortiden veldig bra, no er det andre dagen på rad uten blødning og nesten ikke smerter : ) Har no dristet meg til å bestilt meg time for 7 ukers kontroll ultralyd, har ett gryende håp om att vi kansje skal klare det denne gangen.........kansje??????

Enda mye som kan skje.

Venter i spenning til Torsdag på prøvesvaret, tror det er ganske mange som er veldig spente på det svaret.

Masse positive tanker og vi krysse det vi har for ett skikkelig tall på Torsdag ; )

Skrevet

Nei håp-74 denne thrilleren skal vist ingenende ta, og jeg liker ikke å være hoved personen her;)

Ja som sykepleieren sa at det var nu ingen tvil jeg var nu gravid i allfeall noe var nå på gang, vi får bare våge og håpe at det skal gå bra hele veien:) Prøver og tenke positivt:)

Jeg tar ikke noen sjangser enda og gå over på gravide slitere, men har også bestilt meg ul time!

Så flott at du heller ikke har hatt mere blødninger:):) Har heldigvis ikke sett mere til det og det er jo bra:) Satser på at vi er ferdige med den sorten!!!!

Det blir lange dager til torsdagen;)

Skrevet

Hei Alid@

Jeg venter på deg jeg til du får ett skikkelig svar.

i dag er det den 3 dagen uten noe som helst, hurra!!!!! Har vært litt små svimmel og kansje en smule kvalm i dag og sykt som det hørest ut ble jeg litt glad når jeg kjente det heheh : )

Er det lov og spørre om du er i fra nord, blir litt nyskjerrig når jeg ser hvordan du skriver enkelte ting ; )

Skrevet

Heldig du er som er svimmel og kvalm, skulle gjerne vært det jeg også;)

Jeg forstår at du blir glad for det:) Hurra for at blødningene dine holder seg vekke!!!!!! Merker du ellers noen andre symtomer? Hvordan er puppene?

I dag er jeg i uke 6, og det er veldig rart for det føles slettes ikke sånn.

Jeg kjennne desverre lite det eneste jeg kjenner er litt små ømme tyngere pupper, og så har jeg hatt den der slitingen/rivingen når jeg snur meg brått. Det har jeg ikke hatt på noen dager nå og det vil jeg gjerne ha tilbake for synes jeg kjenner så lite... Tru om det er fordi jeg ikke har så mye hcg i kroppen???? Nå er det over ei uke siden blødningen var og jeg har ikke spottet på ca 6 dager trur jeg så det er jo strålende:):) Vi blir bare sååååååå glad for hver dag uten spotting og blødninger;)

Jeg må bare si at jeg har stor tru på at det skal gå bra for deg, selv med de blødningen, du testet normalt tidlig og har derfor helt sikkert normal hcg:) Så det kommer til og gå kjempe flott med deg, men så koselig at du vil vente på meg, du er snill du!

Det stemmer at jeg er fra nord, blir vel til at jeg blander litt dialekt når jeg skriver.hihi. Er egentlig litt forskjellig hvordan jeg skriver, av og til på dialekt og noen ganger på bokmål. Dersom jeg skulle skrevet bare på dialekt her inne så er det vel ikke alle som hadde skjønt alle ordene vi bruker, og synes kanskje jeg virker sint, for vi nordlendingene er jo kjent for å ha et litt røft språk og mange synes kanskje vi høres litt sinte ut...ha,ha,ha. Neida, det ble nu bare st jeg skriver mest på bokmål her inne;)

Håper alt går like bra med deg i dag og det gjør det selgsagt;)

Stor klem!

Skrevet

Må bare inn og fortelle deg kjære Alid@ at og følge deg her inne er mer spennende enn noe annet:) Forstår deg så godt når du sier at du helst ikke ville vært hovedpersonen i dette dramaet.....

Derfor vil jeg bare si at jeg tenker på deg, og ønsker deg bare så masse lykke til med prøven i morgen:) har godt og tatt noen hCG prøver selv i siste dagene, og vet det er utrolig spennende/nervepirrende og vente på svar.

Men dette kan ikke annet enn å gå veien for dere, ønsker dere av hele mitt hjerte oppriktig lykke til:)

Klem fra meg:)

Skrevet

Kjære Tirilgirl!

Tusen takk for gode ord og støtte, blir helt rørt jeg:):)

Når får du svar på dine prøver? Håper du får flotte hcg verier for selv om om manikke skal bry seg så mye om de tallene så føles det uansett bedre dersom man vet at det ligger innenfor det normale, så jeg krysser fingrene for degXXXXXXXXXX

Ønsker deg også lykke til viderer og håper og trur det bare skal gå bra med deg, det har du virkelig fortjent for du har hatt en veldig tøff tid og da er det bare så fint når det skjer positive ting i livet også;)

Skrevet

Hei igjen:)

Jeg er veldig usikker på når jeg hadde eggløsning, da jeg ikke målte det denne gangen for jeg gikk jo på spray for IVF, men hadde den nok sent i uke 17. Så kom det jo ingen mens, og jeg tok en g-test for jeg skulle begynne på Gonal. G-test 10 mai var negativ. tok ny på fredag kveld 14/5 og en ny på lørdag 15/5, og den var positiv. Tok en hCG på tirsdagen etter og den var på 535. Tok en ny nå på tirsdag som var på 4000. Skal prøve å ta en ny nå på fredag igjen:)

Tenke rmasse på deg, og krysser virkelig alt jeg har for at det skal gå veien for deg:)

Klem fra meg

Skrevet

Ja jeg har fått med meg at du hadde begynt med nesesprayen, og det er jo ganske utrulig at du ble gravid nå, kjempe heldig:)

Den hcg verien virker nu kjempe flott uten at jeg forstår meg så veldig på det, men det er jo en flott stigning i allefall som jeg kan se så dette kommer til å gå helt strålende tror nå jeg:) Trur ikke du trenger å bekymre deg!!!

Jeg er jo selgsagt litt engstelig for en leser jo så mye rart alle plasser og da har jeg jo fått med meg at med lav hcg så er det 50/50 % sjangse for at det skal gå bra, men det er jo ikke aller verst det da om en skal tenke ingen mulighet;) Har jo selgsagt lest at når det er så lavt så er det ofte tegn på at ting ikke utvikler seg som normalt så da kan det før eller siden stoppe opp i utviklingen:/

Dumme meg som leser alle disse tingene, for det kan jo gå helt fint;)

Tenke positivt, tenke positivt:):) Ja det er det jeg skal fraqm til i morgen!!!!!!!!

Lykke til videre Tirilgirl!

Klem!

Skrevet

Huff og huff dette kan nokk ikke gå bra jenter jeg har i allefall mista all trua nå....:( Fikk svar på hcg prøven og den var tatt 5 dager etter den første og burde i dag være på et par tusen (i allefall 2000 trur jeg)

Og det var den langt i fra, legen begynte med at han trudde han hadde gode nyheter, men da jeg fikk svaret på 747 så sa jeg at det trudde jeg ikke var bra for det skal jo dobble seg annen hver dag og det har det jo aldeles ikke gjordt. Han har tydeligvis bare sett at den har steget han:(

Venter på tlf fra klinikken nå så får jeg høre hva dem har og si, vet jo at dette ikke er bra da, men er det meninga at jeg bare må gå å vente på at kroppen skal støte det i fra seg nå?????

Synes jeg kjenner en del sviing /brenning i underlivet og det bruker jeg å få før mens så kanskje det ikke er så langt unna at det skjer noe her... Dersom det ikke er meningen at det skal bli til noe så kan det like gjerne komme nå i stede for å pines i mange uker til!!!!

Huff dette er tøffe greier og jeg er veldig sliten og trøtt av dette nå, vil bare få en avslutning for så å komme seg videre;)

Skrevet

Huff da!!! Må være forferdelig å gå å vente så lenge før du får en avklaring! Med drama fra første stund!

Jeg var til uttak på CFC i går, fikk ut 4 egg. Merkelig at to uttak kan være så forskjellige!! Sist var det ubehagelig, og kjente ikke morfinen. Tok ut eggene gjennom magen. Kunne gått rett ut derfra etterpå. Denne gangen var det ei dame som tok ut. Selv ultralyden gjorde vondt! Hun tok ut både gjennom magen og skjedeveggen. Morfinen gikk rett i hodet og jeg ble forferdelig svimmel. Veldig vondt etterpå.

Skal vandre litt rundt i Køben mens jeg venter på at det skal bli ettermiddag så jeg får høre hvordan det går med eggene!

Hvor i nord er du fra?

Ønsker deg lykke til!

Skrevet

Kjære kjære Alida@.

Jeg bare føler så med deg, hadde gledet meg til å gå inn her nå og lese om dine fine resultater. Men håper virkelig klinikken nå stiller opp og tar kontakt med deg slik at du får god veiledning og støtte videre.

Skulle rett og slett ønsker jeg kunne få gitt deg en varm og god trøsteklem, men setter du deg ned og lukker øynene så kanskje du kjenner en klem fra Drammen:)

varm klem fra meg:)

Skrevet

Ja forsøkene og uttak kan være veldig forskjellige håpefull38 og det var trist at det ble så vondt denne gangen:(

Er fra finnmark uten at jeg her har lyst å spesifisere det nærmere for jeg bor på en liten plass og det er lett å kjenne igjen folk etter hva man skriver så da ønsker jeg å være litt forsiktig med det om du forstår;)

Håper på en fin befruktning i morgen så krysser fingrene for degXXXXXX

Kommer til å gå kjempe fint skal du se;)

Stor lykke til videre klem!

Takk for god trøst Tirilgirl:) Kjenner klemmen jeg og den trenger jeg og tar den vel i mot;) Det har blitt noen tårer nå:(

Venter enda på at klinikken skal ringe...

Stor klem tilbake og kos deg med lille nurket i magen din!!

Skrevet

Huff Alid@... Vet ikke helt hva jeg skal si, men synes utrolig synd på deg:(

Blir også litt bekymra når jeg hører om hcg verdiene dine, da tenker jeg på meg selv som hadde xu i høst og da hadde jeg lignende hcg resultater. Regner med du får kommer kjapt inn, slik at de kan se fosteranleggets plassering.

Sender deg varme klemmer og ønsker deg lykke til videre!

Skrevet

Hei ALIICE!

XU er vel svangerskao uten for livmora og det tror jeg ikke at jeg har får jeg har ingen eggledere, så da går vel ikke det ann!!!???

Men jeg tror det ikke utvikler seg som det skal så før eller siden vil det nokk stoppe opp i utviklinga:( Da håper jeg det like godt skjer nå, siden situasjonen er som den er. Er det ikke liv laga så skal det heller ikke være der. Jeg vil nokk bare bli mere bekymret videre dersom dette fortsetter da vil jeg jo aldri kunne slappe av men bare tenke om det er noe galt med fosteret. Det har jeg lite lyst til, for synes det har vært tungt nokk som det er:(

Bor langt unna å få ul så det spørs om det blir det. Er vel ikke så mye dem får gjordt til eller fra uansett. Det er vel best om naturen ordner opp selv, men klart skjer det ikke noe så må jeg jo få tatt en ul;)

Takk så mye for støtte og så ønsker jeg deg lykke til med spiren din!!

Klem!

Skrevet

Det var skikkelig dumt at stigningen ikke var bedre. Opplevde selv sakte stigning selv etter å ha blødd som normalt fra IKM. UL viste ingen fosteranlegg, mens HCG steg sakte men sikkert. Det viste seg etter en kanskje noe unødvendig lapraskopi (sånn sett i etterpåsklokskap) at det var svangerskapsrester som lå igjen i livmora, som fortsatte å produsere HCG. Det er nok lurt å få sjekket dette uansett. Lykke til med videre undersøkelser...kanskje det er et lite mirakel i magen din! :-)

Skrevet

Hei du:)

Trist at stigningen din ike var høyere/bedre, for det burde den vel strengt tatt være etter 5 dager.

En trenger dessverre ikke eggledere for at egget skal kunne feste seg utenfor livmoren. Det kan feste seg i livmorhalsen, eggstokker m.m.

Jeg har heller ingen eggledere, men ikke opplevd EXU, men vet litt om det. En tillegger seg litt kunnskap etter 5 år og 14 IVF :-/ Mer enn ønsket vil jeg tro...

Jeg tror det kan tyde på at det har vært noe der og at du nå opplever en SA/MA alt etter som. Har selv hatt en MA i uke 11, men fosteret døde i uke 6/7, men jeg begynte likevel ikke å blø før flere uke etter. Trodda alt var såre vel.....men det var det jo ikke.

Du må få deg en kontroll så snart som mulig ut i fra disse hcg resultatene dine.

Lykke til videre :)

Skrevet

Nei og nei, det var ikke dette jeg hadde forventet å høre fra deg.

Så lei meg på dine vegne, finner bare ikke ord!!!

dette må du bare få ei klarhet i snarest, håper du har fått en skikkelig samtale med klinikken.

Vet ærlig talt ikke hva jeg kan skrive for å trøste deg, alt jeg kan gjøre er å sende deg. en real god klemm og mentalt støtte over nettet.

Sjønner veldig godt hva du mener att du bare vill få en avsluttning og komme seg videre.

Men for all del Alid@, gi ikke opp, det blir deres tur en gang kansje blir det neste forsøk hvem vet men det blir på en eller anna måte.

en god trøste klemm fra ei som kjenner litt til denne karusellen du har vært med på no ; (

Skrevet

¨nei nei nei nei nei*klemmepå alid@ dette var ikke det jeg ville høre nå=( men en ting er sikkert ikke gi opp håpet...med min første så slo ikke CB ut i det hele tatt, gikk til legen og fikk først bekrefta graviditet i uke 8, hadde en utrolig sein stigning den gangen...

i fjor sommer hadde jeg kjempe bra tall på dag 24 og det endte i en sa...nå når jeg ble gravid i vinter i fjor så var talllene desto lavere og jeg regna med at det gikk rett vest, vel her sitter jeg 30 uker på vei...men jeg mista en tvilling denne gangen, så om det var grunnen eller ei vet jeg ikke...

som sagt ikke gi opp håpet enda....håper du får god oppfølging fremover hvis alt skulle gå rett vest, så er det bedre å få en kjapp avsluttning....men jeg skal krysse alt som krysses kan for at dette skal gå bra *XXX*

*sender over mange klemmer*

Skrevet

Uff, Alid@, tenker på deg.

Klem fra meg

Skrevet

Hei Lille Egg!

Håper jeg slipper lapraskopi igjen i allefall, men det er ikke godt å si hva som skjer her. Er vel best å få tatt en ul snart da uansett;)

Takk for omtanke, erfaringer og støtte!

Lykke til når du starter med nytt forsøk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...