82mod Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 La på meg tre kilo etter ammeslutt. Og har lagt om kostholdet litt mer og økt intensiteten på treningen en del. Hvor lang tid vil det da?
Mor Løvehjerte Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Det kommer helt an på hvor overvektig du er. En som har mye å gå ned, vil kunne miste disse kiloene rask, kanskje i løpet av en uke, men ofte er vekttapet mest vann. En annen som har få kilo å gå ned, vil kunne bruke uhorvelig lang tid på den samme oppgaven. Vekttapet er alltid mest i starten, før hjernen oppdager hva du driver med og skrur ned forbrenninga (den tror jo det er hungersnød:-). Husk også at muskler veier atskillig mer enn fett, så hvis du trener muskelstyrke, vil muskelmassen din øke, og vekta kanskje stagnere, mens livvidden din i cm går ned. Jeg gikk ned mange kilo, men måtte kjøpe større topper, siden jeg fikk større armmuskler. Til slutt gikk jeg ikke ned mer, men da var muskelmassen såpass, at vekta stoppet der.
82mod Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. mai 2010 Hm ok. Jeg veier 55 og vil ned til 52. Vil de si at jeg blir nødt til å leve på "to egg og enn bolle havregryn" det neste året da?
Mor Løvehjerte Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Hehe... ja, det kalles i-landsproblemer, og det er den vanskeligste vektreduksjonen av dem alle. Sikker på at du må ned de kiloene, og at du ikke har hengt deg opp i tallet 52? De nye musklene dine skal jo også med i "regnestykket".
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har et lignende problem. Gikk ned fra 62 til 59 kg ganske raskt, men nå har det stoppet opp. Har holdt på i over seks uker, hvorav vekttapet skjedde de første tre ukene. Jeg har begynt å jogge i det siste, men går bare ikke ned like mye lenger! Drikk masse vann, det er med på å skylle kroppen. Spis nok og regelmessig (men sunt) så forbrenningen ikke stopper opp!
lille sprelle Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 max 1 kg i uken er anbefalt nedgang om den skal bli permanent. Har du mye muskler går du ned raskere enn uten. Har du lite muskler, vil det å begynne å trene kanskje ikke redusere vekten så mye så fort, men kroppen vil strammes opp (og det er vel det som er målet?) Fett veier mindre enn muskler.
82mod Skrevet 25. mai 2010 Forfatter #7 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har alltid trent regelmessig de siste 7 årene, men da bare for helsens skyld. Så muskelmassen er ikke så endret regner jeg med. Vil gjerne være "føre var", når det gjelder vekta mi. Har en familiehistorie med mye kolestrol og hjerteproblemer. Så jeg skal passe på at jeg veier 52 kg til den dagen jeg går i grava
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå