Gå til innhold

Tips til sunn og næringsrik lunsj?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er ganske kvalm og uvel om dagen. Sliter med det på jobb. Brødskiver er som regel helt uaktuelt, bare lukten av brød er helt pyton. Er så lite kreativ selv, så spør om noen har tips til sunn og næringsrik mat (først og fremst lunsj, men også mellommåltid og frokost)?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg sliter også med kvalme men synes det er kjempegodt med fruktsalat av banan, vannmelon, piel del sapo melon, kiwi, eple og jordbær. Det er kjempegodt med litt Biola og/eller muesli oppå. Eller youghurt naturell. Strør du litt hakkede mandler oppå også blir det supersunt.

Skrevet

Fruktsalat?

Skrevet

...ja, det var jo allerede nevnt ser jeg nå ;) pastasalat med laksebiter?

Salater generelt er jo lett mat, som er næringsrik og perfekt til lunsj :)

Skrevet

For meg fungerte det med knekkebrød, men ikke brød. Nå er det motsatt.

Blir kvalm av knekkebrød, men klarer å spise grove (må være grove!) rundstykker :-)

Ellers er det frukt her også, som de andre nevner. Kutter opp litt ymse og slenger over melonyoghurt + nøtter og rosiner. Frukt er det eneste jeg har klart å spise uten problemer hjennom hele svangerskapet, men jeg må tilsette noe så det blir litt mer næringsrikt.

Kan også få i meg salat med reker, cottage cheese, mais, kikerter ++ det man måtte like av grønt :-)

Her kan du jo putte i f.eks kylling, skinke, laks....istedetfor reker.

Hva med en frokostblanding? Kellogs Fitness (ikke den med tørket frukt) har også gått ned hos meg når ikke noe annen mat vil ned i magen.

Men det finnes jo enda sunnere varianter, og evt tilsette nøtter/rosiner/banan selv.

Skrevet

Jo! En ting til: Omelett!

Det har vært redningen innimellom. Har i skinke og ost, basilikum og peppermix. Kan også slenge i litt spinat.

Veldig sunt og metter godt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...