håper78 Skrevet 25. mai 2010 #1 Del Skrevet 25. mai 2010 Hei! vi er prøvere i snart 4 år, og nå i vinter begynte ballen å rulle med utredning og alt som hører med, i april ble det sendt ivf søknad til Haukeland fra gynekologen ved sykehuset vi hører til. Snakket med Haukeland før helgen, og søknaden var inne til vurdering hos legen nå, så hun sykepleieren jeg snakket med, kunne ikke si så mye mer enn det mtp tidspunkt/ventetid o.l.Men uansett, blir det vel ikke noe før ferien.. huff..ventetiden er det verste:) Det avhenger litt av hva legen kommer frem til mtp hva de mener vi skal ha av behandling osv. Vi er da uforklarlig barnløse, alle prøver og undersøkelser er helt fine. Jeg er 32, og min samboer er 37, jeg har en sønn fra tidligere. Jeg lurer på hva dere andre som har lignende utgangspunkt, hvilken behandling fikk dere? prøver de konsekvent vanlig ivf først, og evt isci etterpå? kort regime med hormoner, om dere har hatt alle hormonprøver fine i utgangspunktet? Og er det slik at vi får brev nå når legen har vurdert søknaden, eller hører vi ikke noe før tett oppunder evt forsamtale? Og, skal alle til forsamtale? Jeg har lest om en del som plutselig bare får brev og resepter og skal ringe inn mens liksom? forskjellig fra sykehus til sykehus tenker jeg. Vil gjerne høre dere som har deres erfaringer og opplevelse med Haukeland, eller venter på behandling der:) Takker alle for masse god og nyttig info her inne:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141892348-h%C3%A5per-noen-kan-dele-sine-erfaringer/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildur77 Skrevet 26. mai 2010 #2 Del Skrevet 26. mai 2010 Hei håper78 og alle dere andre:) Jeg lurer på akkurat det samme - henvisningen til IVF (IVF/ICSCI) på Haukeland ble sendt fra gynekologen i begynnelsen av mai og håpte jeg skulle få svar i posten om tidspunkt/forsamtale/ventetid iløpet av måneden, var nok litt optimistisk der.... Ser at din henvisning er til vurdering hos legen nå, og da går det nok noen uker til før min henvisning vurderes.... Ting tar tid og det er ikke kjekt for oss som er utålmodig og venter med lengsel... Men, vi må se på det positive - vi er i gang og vi kommer til å få hjelp:) Krysser fingrene for at noen har vært på Haukeland og kan fortelle litt. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141892348-h%C3%A5per-noen-kan-dele-sine-erfaringer/#findComment-141900572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
håper78 Skrevet 26. mai 2010 Forfatter #3 Del Skrevet 26. mai 2010 Hei Tildur! Så spennende da, vi ligger ganske likt i løypa vi da, blir kjekt å følge litt med hverandre fremover. Hva er deres situasjon om jeg kan spørre? Huff, nei, fryktelig utålmodig ja, det er bare det at når en har prøvd så lenge og da i tillegg har holdt på alt det som hører med til utredningsfasen, er man liksom såå klar til å ta til med alt dette, men så stopper det liksom opp en stund, og en lever litt i en liten tåkeverden og suger til seg alt av info og andres erfaringer i ventetiden. Men vil tro at når dagen først er kommet, og vi er kommet oss på Haukeland, da synes vi nok at tiden allikevel har sust avgårde. Men er jo så klart så utrolig spent på hva som venter noen måneder frem i tid.. og det regner jeg med dere er også Masse lykke til i ventetiden. Men må oppdatere etterhvert som du hører noe da.) Ha en fin kveld videre! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141892348-h%C3%A5per-noen-kan-dele-sine-erfaringer/#findComment-141900684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
MK73 Skrevet 26. mai 2010 #4 Del Skrevet 26. mai 2010 Kan ikke svare mhp Haukeland, men kan gi innspill på et par andre spørsmål: 1) Når man er uforklarlig barnløs og alle prøver er fine og man skal igang med IVF, så begynner man med IVF, ja. Man tar ikke i bruk ICSI uten at det er en grunn til det. 2) Mitt inntrykk (erfaring fra de klinikkene jeg har vært på og innlegg jeg har lest her inne) er at man oftest starter med langt regime - men den vurderingen henger også sammen med diagnosen deres. Lykke til! Jeg kan trøste med at selv om dere synes ventetiden er lang, så er den mye kortere nå enn den har vært før. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141892348-h%C3%A5per-noen-kan-dele-sine-erfaringer/#findComment-141901177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solformørkelse Skrevet 26. mai 2010 #5 Del Skrevet 26. mai 2010 Hei! Vi har nettopp hatt vårt første forsøk på haukeland, det ble mislykket. Vi hadde isci, dette valgte bioingeniørene ut i fra mannens kvaliteter. Når søknaden er sendt fra gyn, vil dere motta et brev i god tid der dere kommer til forsamtale/informasjonssamtale. På denne samtalen får dere vite tidspunktet dere starter. Ca 3 mnd etter denne samtalen var vi i gang. Det er jo et litt uheldig tidspunkt nå på grunn av sommeren. De har stengt hele juli. Så jeg får ikke egguttak før uke 37 nå. (LENGE å vente). Men det er mye venting, så en må ha tålmodighet! Og det eier ikke jeg..hehe Vi har vært igjennom et kort regime,legen sa hun valgte dette på grunn av at det ikke var noe "feil" på meg, og selv om det ikke gikk denne gangen skal jeg igjennom kort regime neste gang og. Så det blir en spennende høst i stedet;) Ønsker dere lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141892348-h%C3%A5per-noen-kan-dele-sine-erfaringer/#findComment-141901193 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildur77 Skrevet 27. mai 2010 #6 Del Skrevet 27. mai 2010 Heisann, Vi ligger nok relativt likt i løypen, så det blir spennende å høre når du får brev med informasjon om time etc. Jeg har pcos og min mann har litt lav konsentrasjon av sine varer. Jeg har gått på Pergotime siden desember og skal visstnok bruke dem til jeg skal på Haukeland. Iflg legen min regnet han med at det ble ICSI. De siste dagene har jeg vært mye inne i forumet for å finne informasjon og erfaringer etc for å holde humøret og motet oppe - godt å "møte" likesinnede. Tenker masse på dette og føler ikke jeg kan snakke med mange om dette. De nærmeste vennene våre og familien er informert om at vi er satt i kø... Lykke til videre håper78 og til dere andre som er her inne. Håper vi kan holde hverandre oppdatert innimellom:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141892348-h%C3%A5per-noen-kan-dele-sine-erfaringer/#findComment-141904705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tildur77 Skrevet 27. mai 2010 #7 Del Skrevet 27. mai 2010 Kjære spennende sommer Takk for at du deler dine erfaringer med oss "nye" her inne. Ikke kjekt at du ikke får egguttak før uke 37, men du er i gang og har en plan:) Jeg har heller ingen tålmodighet og synes det er veldig lenge å vente før man får hjelp - men, men, det er vel ingenting annet å gjøre enn å vente. Når du skriver at du har vært igjennom et kort regime, hva er det? Regner med at det er uten lang periode med medisiner, men har du tatt medisiner i det hele tatt? Takk for svar og håper gode ting skjer av seg selv før høsten:) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/141892348-h%C3%A5per-noen-kan-dele-sine-erfaringer/#findComment-141904739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå