Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Fortell meg hva dere liker med lekeplassen deres. Jeg sitter i en velforening der det er meget delte meninger om hvordan vi skal bruke penger på lekeplassen. Skal det først og fremst være samlingsplass for byggefeltet med grill og platting og musikkanlegg (ikke spør, vi har noen festglade mennesker her... :-S) eller bør storparten av pengene først og fremst gå til lekeapparater som er til glede for barna? Jeg føler at det blir en drakamp mellom de med og de uten barn.... noen synspunkter?
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Hvorfor ikke et kompromiss?? Platting med grill og benker samt lekeplass ved siden av. da har du noe for alle!! Husk at de aller fleste kommuner gir støtte til slike nærmiljøtiltak. Hvis dere lager en type hinderløype etc kan dere søke støtte fra Norsk Tipping:)
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Når jeg selv var liten satte jeg stor pris på klatrestativene, særlig de som var litt kreative. Huska, gyngen, og den runde som man snurrer rundt på :-) Hvis det også skal være noe for de aller minste foreslår jeg en sånn huske som ser ut som et stort rundt flettet lokk. Da kan babyen legges oppi og huskes av mammaen sin :-) Ellers er det veldig viktig med sikkerhet!!!
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Ville også gått for en blanding. Veldig kjekt med et samlingspunkt der barna leker. Det er utrolig dyrt med skikkelige lekeapparater, som er påkrevd på felles lekeplasser. Veldig mange lekeplasser i vårt nærområde. Det som er mest populært er husker, lekehus med rutsjebane og klatremuligheter og viktig med sandkasse. Mine døtre liker godt å leke i "hus" med bord og benker. Da lager de mat og styrer på. Tenk litt på hvilken alder det er på barna som skal bruke lekeplassen. Utrolig stor forskjell på apparat til de under 4-5 år, og de over.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Eller for å dra et kompromiss: I byen der hvor jeg bor nå er det en svær sandkasse ganske enkelt. Vollyballnett i midten (som ikke blir mye brukt siden småbarna er prioritert). Et hjørne med husker, en scene på siden og sitteplasser rundt. Se på arealet og tenk litt på hvordan dere best kan utnytte plassen. Skal barn og voksne bruke plassen sammen er det viktig at renholdet blir ivaretatt. Det er ikke noe særlig for barn å tråkke rundt i røykstubber og flaskeskår (evt. forby røyking i sandområdet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå