Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #1 Skrevet 25. mai 2010 Blir gal snart Begynner å bli skikkelig plagsomt, det klør og klør hele tiden.. Noen som har vært borti lignende?? Bruker for tiden vichy shampo, skulle visst være god for babyer med skurv i hodebunnen, så jeg tenkte den kunne hjelpe, men nei..
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #2 Skrevet 25. mai 2010 Har du sjekket deg for lus? Ikke slemt ment, men kløing i hodebunnen kan fort være det..iallefall med barn i barnehage og skole.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #3 Skrevet 25. mai 2010 Jeg fikk veldig irritert hodebund, den stunden jeg mistet mye hår i forbindelse med amming. Holdt på å klø meg ihjel. Da jeg kom til frisøren sa hun at hodebunnen min var lakserød og ekstremt irritert og tør. Jeg fikk shampo for sensitiv hodebunn, og noe som het Scalp balanse. Den lindret den værste kløen der og da. Dette hjalp meg iallefall, men det tok nok 3-4 mnd før det var helt bra.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #4 Skrevet 25. mai 2010 Klør jeg og, så sinnsykt. Har ikke klødd før den siste tiden. Tror ikke jeg har lus, har ingen barn enda, og ikke oppholder jeg meg rundt barn heller (sykmeldt og oppholder meg vel for meg selv.. hmrrf). Dessuten så ser jeg at det kommer en del flasslignende greier. Kanskje det er været? Eller så kan det være balsam for min del.. Har ikke brukt balsam på leeeenge før jeg begynte igjen for en mnd tid siden. Tenkte prøve å kuttet ut den.. Du kan jo prøve annen shampoo, wash & go hjelper faktisk.... Jeg skal kjøpe en om ikke å kutte balsamen hjelper.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #5 Skrevet 25. mai 2010 Kanskje du har eksem. Bytt til f.eks Neutral shampo og balsam og kjøp Dexem for hodebunnen på apoteket. Det er et produkt uten kortison. Jeg smørte på det i noen få dager og siden har det vært vekk. Jeg hadde skorper og sår i hodebunnen og klødde og klødde. Også har jeg holdt meg til Neutral shampo.
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #6 Skrevet 25. mai 2010 Jeg har selv slitt med noe som heter seboreist eksem i åresvis! Klør ofte til jeg blør! Helt jævli! Flasser også mye Heldigvis ikke så mye at folk kan se det, men jeg ser det og føler det! Prøv en shampoo på apoteket som heter FUNGORAL! Den gjorde underverker for meg! brukes 2-3 ganger i uken og skal stå i i ca 3-5 min Veldig drøy og.. jeg har evig langt hår, ned til korsryggen snart, og bruker bare en liten dæsj midt i hånden.. så masseres det i hodebunnen Funker som bare det Lykke til
Anonym bruker Skrevet 25. mai 2010 #7 Skrevet 25. mai 2010 takk for svar dere, her var det mange tips! Det kommer noe flasslignende greier her og ja, sjenerende, men vet ikke om folk kan se det.. jeg får prøve noen av disse shampoene, og håpe på det beste! tror ikke det er lus, da jeg bare har en baby, og ikke er ute i de største folkemengdene..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå