Gå til innhold

Ditt beste flyttetips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kom med det!

Vi flytter på lørdag og har så langt bare pakket ned bøker. Og samboeren min skal jobbe masse, jeg har eksamen i morgen og en baby å ta meg av resten av uken. Så tiden er knapp! Vil ha litt orden på tingene når vi skal pakke dem ut igjen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lei et flyttebyrå til å gjøre jobben, det er mitt aller beste tips! ;o)

Skrevet

vel, men tips var igrunn å begynne tidlig med å pakke ned ting dere ikke får bruk for.

Vi flytter ut 1. juli og har pakka klart vintertøy, skisko o.l. Og ikke pakk esker breddfulle med bøker, det blir veeeeldig tungt!! :P

Skrevet

Haha, too late! Vi har 5 esker med BARE bøker! Hahaha.

Er ikke interessert i å ha fremmede mennesker i tingene mine (pakker de for deg også??). Vi får selvsagt hjelp på selve flyttedagen.

Skrevet

Pakk ned kjøkkenting for seg, stueting for seg osv. Merk eskene tydelig med hvilket rom de hører til, og bær dem på plass med en gang dere kommer frem.

Ikke vask ned et rom før dere er HELT ute, for det blir mye tråkking inn og ut med sko under flytting.

Kaos blir det uansett. Jeg pakket og flyttet helt alene i påsken, men hadde god orden og jobbet til langt på natt, og vips så var jeg ferdig flytta=)

Skrevet

Helt enig med Tommage :)

Skriv på alle esker hvor de skal. Gi beskjed til alle at eskene SKAL settes i rommene der de hører hjemme. Sparer deg selv for masse tid.

Underfordel også eskene i: Kjøkken 1, kjøkken 2 osv ettersom hvordan du pakker dem inn. Når du er i nyhuset tar du frem kjøkken med størst tall først fordi der er tingene du pakket ned sist og de tingene du brukte sist og vil trenge først....

hehe lykke til ....

Skrevet

Ta en tur på polet og spør om de har noen esker til overs. Da får du nemlig esker med skillevegger som du bare kan plassere glass nedi uten å pakke de inn ett og ett. Mye jobb spart :)

Skrevet

Takk for tips! :)

Nå må jeg kanskje gå og pakke istedet for å sitte her... Hehe.

Skrevet

Hvis du bruker svarte sekker til klær, sengetøy osv. Kjøp sånn fryseteip og teip på en lapp på hver sekk så du kan skrive hva som er i den. Når det skal bæres på lastebil hvis dere skal bruke det. Sett alle kasser ol.innerst også tar dere litt større ting som komoder og til slutt de største tingene som hvitevarer, sofa ol. På den måten vil de største tingene bli bært inn først, sånn at ikke gulvet ikke er fult av esker f eks når de store, tunge tingene skal bæres.

Skrevet

Kjøp inn litt alkohol og snacks så ber dere venner på besøk. Utrolig hva venner gjør for en flaske øl.

Kjøp masse pappesker og skriv på utsiden hva som skal være i hva, så er det lett å legge oppi det som skal oppi. Får dere hjelp blir det lettere for de også.

Skrevet

Mitt beste flyttetips er ikke å flytte søppel og støv. Kast og vask!

Skrevet

Haha Mor Løvehjerte ufattelig bra tips...... ler...

Skrevet

Man må dessverre flytte noen ganger, før man kommer til den konklusjonen. :D

Skrevet

Veldig bra tips, Mor Løvehjerte! Lærte den the hard way for flere år siden, men kan ikke sies for mye :)

Nå er klokka straks 12 og jeg har seriøst ikke pakket en eneste ting så langt i dag. Kjempe bra.

Skrevet

Jeg er veldig enig i tipsene om å merke eskene og sette de i riktig rom med en gang. Og å ikke blande "rot" fordi det tilfeldigvis lå i feil rom når man pakka.

Men, jeg har lært "the hard way" at å pakke i svartsekker... DET gjør man rett og slett ikke. :-D

Forrige gang vi flytta så hadde vi flere svartsekker i sving, noen med klær, noen med sko og... noen med søppel.

Hilsen ei som plutselig kun hadde skoene hun gikk i + 2 par vintersko som (heldigvis) ble pakka sammen med noe det ikke hørte sammen med...

Skrevet

Kjøp inn papptallerkener- og krus, fyll frysern med drittmat (pizza og annen rett i ovnen-mat) og pakk ned ALT! Behold litt klær og det dere trenger av baby/stelleting og shampoo osv.

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Pakk en koffert med det dere trenger av klær og toalettsaker denne uke. Legg til sides akkurat nok av håndkler etc til å klare dere - "lek" at dere er på telttur eller noe sånn - man trenger ikke å skifte håndkle hver gang man har dusjet. Gjør det samme med kjøkkenting - "pakk" eller sett til sides akkurat det du trenger denne uka, ikke mer, gjør det enkelt.

Begynn så i en ende og pakk ned resten. Kast med hard hånd underveis. Og merk alle esker med hvor det skal og hva som er i det.

Unngå pose- og søppelsekkpakking - det blir mye mer ut av det enn man tror i utgangspunktet.

Skrevet

Likte ideen om å pakke en koffert med det vi trenger de neste dagene. Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...