Gå til innhold

urolig for gutten min.

Anbefalte innlegg

Skrevet

gutten min på 13 mnd begynte å kaste opp på fredag og etterhvert kom diaren, han holder på å kaste opp enda og jeg er urolig om han får nok veske i seg. har vert på legevakten 2 ganger men legen så var der tok meg ikke på alvor, jeg sa at bleiene hans er tørre. han mente så lenge han var våken og følte med så gjore det ingenting. trodde at visst bleiene var tørre er det tegn på uttørring. uroer jeg meg for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke allederede har gjot det ville jeg kontaktet legen igjen. Oppkast og diare og tørre bleier er et faresignal!

Skrevet

Dersom han ikke har tiss i bleiene MÅ han jo rehydreres...du kan prøve hjemme med 1 teskje vann hvert 5 min i en hel time. gjenta dette et par ganger hjemme. men så liten som han er burde jo han innlegges! kontakt lege igjen, hvis ikke han vil henvise, ring sykehuset og spør om å få snakke med barnelege på vakt.

Skrevet

HVis barnet ikke har hatt våte bleier på 12 t skal det taes meget alvorlig, det er et dårlig tegn. Men når det er sagt så vurderer man nesten alltid utfra almenntilstanden til barn når det gjelder vanslige sykdommer som omgangssyke, feber, forkjølelse o.l. (Hvertfall der jeg jobber).

Dra til legen igjen!

Lykke til.

Skrevet

5 dager med diare og oppkast! Jeg skjønner godt at du er nervøs!

Følg godt med på allmenntilstanden hans, at han er våken og reagerer! Prøv å gi ham vann/saft på teskje ofte, som hun over foreslår. Hvis han ikke får tisset på i løpet av dagen, og fremdeles kaster opp og har diare hadde jeg insistert på at han ble tatt inn til undersøkelse!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...