Gå til innhold

Ang referanser..eller mangel på sådan

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg er ferdig med utdannelsen min til neste vår skal jeg søke på min første jobb -ever.

Eneste arbeidet jeg har gjort er frivillig arbeid..

Hvem i alle dager bruker man som referanser da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da bruker du noen fra det frivillige arbeidet ditt. Ikke noe problem det, bare sørg for at de kun har lovord å si om deg på en sånn måte som du ønsker å fremstå. Lykke til.

Gjest Tale30
Skrevet

Du kan bruke den ansvarlige for det frivillige arbeidet du gjorde. Ikke bare kan de fortelle om din innsats, samt det inntrykket de har av deg som person - det at du har arbeidet frivillig sier også mye om din person. Det viser at du har omtanke for andre, og at du gjør en jobb selv om du ikke får økonomisk kompensasjon for det. Dette er egenskaper mange sjefer setter høyt..

Lykke til!

Skrevet

Hadde du en sjef eller kolleger da du gjorde frivillig arbeid?

Skrevet

Du kan sikkert bruke dem du har jobbet med selv om det er frivillig arbeid - det går gjerne under "personlige referanser", men viser da hvilken person du er. Har du i tillegg hatt veileder i løpet av studiene kan du spørre om hun/han vil stille opp som referanse. Lykke til! :)

Skrevet

Vet det er noen som bruker lærere. Når du gjorde frivillig arbeid så hadde du vel en sjef da også kanskje selv om du ikke fikk lønn?

jeg sliter også med det samme, jeg har jobbet flere steder, men har ikke referanser. Har bare en jobb som er av nyere dato. Jobbet på denne plassen i 3 år før den gikk konkurs. Sjefen sa han kunne være referanse, men nå har han flyttet til russland for å starte bedrift der av alle ting!!!

Skrevet

En lærer eller veileder i praksis kan brukes.

Skrevet

Ekstra motivasjon til å fortsette det frivillige arbeidet mao ;)

Tenkte ikke på at jeg kunne bruke veileder/lærer, og der fikk jeg motivasjon for å gjøre en liten ekstra innsats på skolen det siste året! Glimrings!!

Takk for svar jenter :)

Gjest Tale30
Skrevet

Kan jeg spørre hvilket frivillig arbeid du gjør?

Skrevet

Gatemagasinet her i byen :)

Studerer interkulturell kommunikasjon og religion.

Du jobber for en eller annen organisajon gjør du ikke det? Trives du i drømmejobben??

Min drøm er da jobb i FN, sånn på lang sikt når unger er ute av huset og jeg kan reise på oppdrag i krigsherjete områder og arbeide i flyktningsleirer....

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg jobber med å koordinere frivillige ja, og så langt er det en drøm :) Veldig viktig jobb hvor man kan hjelpe mennesker.

Det er bra at det finns slike som deg, som gir av sin tid til andre uten å kreve noe tilbake!

Håper at du finner drømmejobben du også. Spennende fag du har valgt i alle fall, og de jobbene su kommer til å søke kommer til å legge stor vekt på ditt frivillige engasjement.

Skrevet

Kan jeg spørre hvem du jobber for? Nettside eller noe?

Ja, fagene er kjempe spennende...og om drømmejobben ikke kommer med det første så er jeg ganske sikker på at jeg ihvertfall vil få en jobb jeg kan trives i :)

Gjest Tale30
Skrevet

Jeg jobber for et prosjekt som skal gi mennesker med demens en rikere hverdag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...